וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טייטום כיכב, לברון התעייף, בוסטון עלתה ל-2:3 על קליבלנד עם 83:96 בבית

הרוקי הנפלא של הסלטיקס (24 נקודות) להט בשני צדי המגרש, הכוכב המתבגר של הקאבס (26 ו-6 איבודים) נראה ומתוסכל, והסלטיקס שייטו לניצחון נינוח כדי לשמור על מאזן ביתי מושלם בפלייאוף. הקאבס יכפו משחק 7?

לברון ג'יימס, קליבלנד קאבלירס, מתוסכל. GettyImages
מתברר שסימני הגיל ניכרים אפילו עליו. ג'יימס תשוש/GettyImages

המספר הנוסף: אחרי שגולדן סטייט מעדה בבית מול יוסטון, בוסטון נותרה הקבוצה היחידה שלא הפסידה בבית בפלייאוף. מאזנה עומד כעת על 10 ניצחונות ביתיים רצופים, והיא הפכה לקבוצה השביעית בהיסטוריה שעושה זאת בפוסט סיזן. רק כדי לסבר את האוזן, 5 מתוך 6 הקבוצות הקודמות שעשו זאת זכו גם באליפות בסופו של דבר.

המוניטין של לברון ג'יימס במשחקים בבוסטון גארדן והיכולת שלו לרשום משחקי שיא בדיוק בזמן נתנו את התחושה שמשחק 5 יהיה עוד קלאסיקה לברונית. אבל מתברר שסימני הגיל ניכרים מפעם לפעם גם אצלו, והלילה הוא נראה מותש, עייף, מתוסכל ובעיקר זקוק למנוחה. אז נכון, הוא הגיע למספרים נאים: 26 נקודות (11 מ-22 מהשדה), 10 ריבאונדים ו-5 אסיסטים. אבל רק 6 מהנקודות שלו נקלעו במחצית השנייה החלשה, והיו לו יותר איבודים (6) מאסיסטים (5), כששניים מהם בזמן קריטי בדיוק כשהקאבס מצליחה לייצר מיני-ריצה ומקזזת את הפער ברבע השלישי. החלק המטריד יותר עבור הקאבס הוא שלג'יימס אין יותר מדי זמן כדי להתאושש, וכבר בעוד יומיים הוא וחבריו ישחקו משחק של להיות או לחדול בקיו ארינה.

ובזמן שלברון קרטע, פרח לו הסמול פורוורד העולה של הליגה, ג'ייסון טייטום. הרוקי הפנטסטי של הסלטיקס להט עם 24 נקודות והגיע ל-312 נקודות בפלייאוף, המספר הרביעי הכי גבוה אי פעם לרוקי בפלייאוף (בדרך לשם הוא עקף הלילה את מג'יק ג'ונסון, ווילט צ'מברליין וג'ק סיקמה). לצד התרומה ההתקפית, טייטום היה בכל מקום: בריבאונד (7), באסיסטים (4), בחטיפות (4), בחסימות (2) וגם בהגנה הקבוצתית החזקה על לברון ג'יימס.

ג'ייסון טייטום, בוסטון סלטיקס חוגג. GettyImages
כוכב עולה. ג'ייסון טייטום/GettyImages
קווין לאב, קליבלנד קאבלירס, מתוסכל. GettyImages
לברון שוב לא קיבל סיוע ממשי. קווין לאב/GettyImages
ארון ביינס, בוסטון סלטיקס, מתקוטט עם לארי נאנס ג'וניור, קליבלנד קאבלירס. GettyImages
עיקר האקשן: דחיפות בין השחקנים. ביינס ולארי נאנס מתקוטטים/GettyImages

הסלטיקס אותתו על כוונותיהם מיד עם פתיחת המשחק והסתערו על היריבה, כדי להשכיח במהירות את חוסר הביטחון שהפגינו בשני המשחקים הקודמים. ריצה נהדרת שלהם נעלה את הרבע הראשון ביתרון 13, 19:32, ומשם הם לא הביטו לאחור ולא אפשרו לג'יימס וחבריו לייצר קאמבק ממשי, כשהאקשן העיקרי מגיע ברבע השני עם עימות פיזי בין ארון ביינס ומרכוס מוריס לבין לארי נאנס ג'וניור. מלבד ג'ייסון טייטום הנפלא, גם ג'יילן בראון (17 נקודות), אל הורפורד (15 ו-12 ריבאונדים) ומרכוס סמארט (13, 4 ריבאונדים ו-4 אסיסטים) הגיעו לעבודה, וחיפו על עוד משחק פושר של טרי רוז'יר שמאבד גובה, וסיים הלילה עם 8 נקודות ב-3 מ-15 מהשדה.

אצל הקאבס זה שוב היה לברון לבד מול כולם, פחות או יותר. קווין לאב היה היחיד מלבד ג'יימס שהגיע למספר נקודות דו ספרתי (14), כשג'יי אר סמית' (2 נקודות כולל 1 מ-6 מהשדה) וטריסטן תומפסון (נקודה אחת בלבד) חוזרים לסורם ולא תורמים כמעט דבר. אולי החזרה לקיו ארינה בעוד יומיים תפיח רוח חיים מחודשת בקאבס ותעניק לג'יימס את האנרגיות הנדרשות כדי לכפות משחק 7.

מרכוס סמארט, בוסטון סלטיקס חוגג. GettyImages
מאזן ביתי מושלם לסלטיקס. מרכוס סמארט/GettyImages
לברון ג'יימס, קליבלנד קאבלירס מעל ג'ורדן קלרקסון, ג'יי אר סמית', קייל קורבר. GettyImages
תמונה שממחישה היטב את הבדלי המעמדות בקליבלנד. לברון מעל קלרקסון, סמית', קורבר ותומפסון/GettyImages
ג'יילן בראון, בוסטון סלטיקס חוגג. GettyImages
הסדרה עוד תחזור לבוסטון גארדן? ג'יילן בראון מקבל אהבה בסיום/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully