וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפך בפוטבול: הליגה תוכל לקנוס קבוצות ששחקניה יסרבו לעמוד בהמנון

על רקע המאבק עם הנשיא טראמפ, קומישינר ה-NFL הודיע על מדיניות חדשה: קבוצות ייקנסו אם השחקנים יכרעו ברך בהמנון, אבל השחקנים יוכלו להישאר בחדר ההלבשה: "נוצר רושם שגוי לפיו הם לא פטריוטים"

קולין קאפרניק שחקן סן פרנסיסקו ניינרס כורע בזמן ההמנון האמריקאי לצד אריק ריד. AP
מחאה רחבה שתיפסק? קאפרניק/AP

החל מהעונה הקרובה שחקני ליגת הפוטבול האמריקאית ה-NFL יהיו חייבים לעמוד בעת השמעת ההמנון האמריקאי, כך החליטו אתמול (רביעי) בעלי הקבוצות. ההחלטה מגיעה בתגובה לשרשרת פעולות המחאה שהיו בעונה האחרונה, כששחקנים רבים כרעו ברך בזמן ההמנון, וזאת במחאה נגד קיפוח שחורים, גזענות ואלימות משטרתית.

על פי הצהרה מקומישינר ה-NFL, רוג'ר גודל, בעלי הקבוצות קיבלו פה אחד החלטה לפיה ניתן יהיה לקנוס (סכום שלא נקבע) קבוצות ששחקניה יחליטו למחות על הקווים בזמן השמעת ההמנון. כל קבוצה תוכל לקבוע תקנון וחוקים משלה בנוגע לטיפול בשחקנים שמעוניינים לכרוע ברך. הליגה לא תוכל לקנוס שחקנים, שמצדם עדיין יוכלו להישאר בחדר ההלבשה בזמן שההמנון מנוגן.

עד עתה לא היו חוקים שמנעו מהשחקנים למחות. "זה היה מאוד מצער שמחאות על המגרש יצרו רושם שגוי לפיו אלפי שחקני ה-NFL הם לא פטריוטים", אמר גודל, "זה לא המקרה, ולא היה המקרה". כזכור, היה זה הקווטרבק של סן פרנסיסקו קולין קאפרניק שהיה הראשון שכרע ברך כמחאה ב-2016 בניסיון לעורר מודעות לגזענות ואפליה בחברה האמריקאית.

מי שיצא נגד המחאות היה נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, שראה באקט כחוסר כבוד לדגל ולמדינה, ואף דרש מעוזרו לעזוב במחאה משחק פוטבול ברגע שראה שחקנים כורעים ברך על הדשא. טראמפ תקף בצורה נחרצת את הליגה ואת ראשיה: "למה הליגה הזאת מקבלת הטבות מס בזמן ששחקניה לא מכבדים את הדגל, את ההמנון ואת המדינה? לשנות את חוקי המס!".

יש לציין כי ארגון השחקנים טוען שההחלטה התקבלה ללא תיאום עמם, ושהם עשויים לצאת נגדה. כמו כן, אחד מבעלי ניו יורק ג'טס, כריסטופר ג'ונסון, כבר הודיע שישלם כל קנס ששחקניו יקבלו אם יפרו את החוקים. "אני לא אוהב שכופים חוקים, ואם מישהו מהמועדון יכרע ברך, הקנס ישולם על ידי המועדון, על ידי, ולא השחקנים. לא ארצה להגביל את חופש הביטוי של שחקנייי. האם אני מעדיף שיעמדו? בוודאי. אבל אני מבין את הצורך שלהם למחות. יש נושאים קשים מורכבים שכולנו מתמודדים איתם".

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ בבית הלבן, בוושינגטון, ארה"ב 17 במאי 2018. רויטרס
תקף את הליגה. טראמפ/רויטרס
  • עוד באותו נושא:
  • פוטבול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully