וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאומית: הפועל באר שבע השלימה 0:3 בסדרת הגמר ועלתה לליגת העל

הקבוצה של יניב בורגר כמעט שמטה יתרון 30, אך הצליחה לנצח 68:80 את מכבי קרית גת בחוץ ועלתה לראשונה בתולדותיה לליגה הבכירה. וורן הוביל את האדומים, הצגה של רוטברט לא הספיקה

הפועל באר שבע חוגגת עליית ליגה. ברני ארדוב
שחקני באר שבע חוגגים עם הצלחת/ברני ארדוב

הפועל באר שבע עשתה הערב (שלישי) היסטוריה, ועלתה לראשונה בתולדותיה לליגת העל בכדורסל עם ניצחון 68:80 על מכבי קרית גת. החבורה של יניב בורגר השלימה 0:3 חלק בסדרת גמר הפלייאוף, כולל שני ניצחונות חוץ, ושמה את החותמת על עונה ספורטיבית יוצאת מהכלל עבור בירת הנגב: קבוצת הכדורגל זכתה באליפות שלישית ברציפות, קבוצות הכדוריד והכדורסל רשמו עליות ראשונות עבור המועדונים לליגה הראשונה.

כבר משריקת הפתיחה הכיוון של המשחק היה ברור. סטורם וורן פתח בסערה והוביל את האדומים ליתרון דו ספרתי מהיר, כאשר המארחת מצליחה לקלוע נקודות ראשונות רק אחרי חמש דקות. את הרבע הראשון סיימה קבוצתו של רועי חגאי עם סל שדה אחד ובפיגור עצום של 20 נקודות. ברבע השני קרית גת עוד עשתה קולות של חזרה, אבל אחרי ההפסקה וורן חזר לשלוט ועם עזרה מחבריו הוביל את באר שבע ליתרון של 30 הפרש. אחרי שרועי חגאי הורחק בעקבות ויכוח עם השופטים, קרית גת יצאה לריצת 0:15 ושוב אותתה על קאמבק, אבל דווקא אחרי שצימקה את הפיגור שלה לארבע הפרש בלבד אזלו לה הכוחות, והיא סיימה את העונה ללא כרטיס לליגת העל למרות שסיימה את העונה הסדירה במקום הראשון.

סטורם וורן (10 ריבאונדים) ואנדל קומברבאץ' קלעו 19 נקודות לבאר שבע, אנתוני פישר הוסיף 18 וגם טוני יאנגר (6 אסיסטים) ועמית גרשון (10 כל אחד) היו טובים. מנגד רוברט רוטברט סיפק הצגה של 28 נקודות, 11 כדורים חוזרים ו-3 חטיפות, אך קיבל עזרה משמעותית רק מנמרוד טישמן (17 נקודות ו-7 אסיסטים) ומקדריק מייז (11 נקודות).

סטורם וורן שחקן הפועל באר שבע מול רוברט רוטברט שחקן מכבי קרית גת. ברני ארדוב
רוטברט התקשה בשמירה על וורן/ברני ארדוב

מהלך המשחק

הפתיחה הייתה כולה של האורחים, ואחרי הפסקת חשמל שגרמה לעיכוב קל סטורם וורן העלה את האדומים ל-0:9 מבטיח עם דאנק מהדהד ושלשה. אחרי חמש דקות של משחק ושמונה החטאות שלו ושל חבריו, רוברט רוטברט הצליח להעלות את החבורה של רועי חגאי על הלוח לראשונה, אבל וורן הגדיל את מאזנו ל-11 נקודות וקבע 2:16. עד לסיום הרבע, רוטברט הוסיף עוד שתיים מקו העונשין והבריחה של באר שבע נמשכה - 4:24 אחרי עשר דקות. בפתיחת הרבע השני מצבה של קרית גת אף הורע כאשר רוטברט ספג עבירה שלישית במשחק, אך למרות זאת היא הצליחה לעצור את הסחף ולצמק ל-25:11. הפער הדו ספרתי של באר שבע נשמר עד להפסקה, אליה ירדו הקבוצות ב-27:42 אדום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
הפסקת חשמל במהלך המשחק בין מכבי קרית גת לבין הפועל באר שבע. ברני ארדוב
הפסקת החשמל בקרית גת/ברני ארדוב
יניב בורגר מאמן הפועל באר שבע. ברני ארדוב
הפתיחה מוחצת עשתה את שלה. יניב בורגר/ברני ארדוב

אנתוני פישר היה הראשון לקלוע במחצית השנייה ובאר שבע ברחה מחדש ליתרון השיא שלה- 22 הפרש - בזכות שלשה של עמית גרשון והטבעה של וורן. החגיגה של הזר הנפלא נמשכה ודאנק נוסף שלו, בסיומה של מתפרצת, קבעה 31:59. ויכוי של רועי חגאי עם השופטים הסתיים בהרחקתו מהקווים. מאותו הרגע, ואחרי שהפער כבר הגיע ל-30, קרית גת יצאה לריצה מטורפת של 0:15 בראשותו של רוטברט ואותתה שהיא עדיין לא מוותרת על המשחק. הרבע השלישי הסתיים ב-48:63. הקאמבק נמשך בתחילת הרבע המכריע ורוטברט הוריד את הפער לתחום החד ספרתי, 65:56, 7:35 לסיום. ההתפרקות של באר שבע נמשכה עם שלשה של מייז ואלון ספיר צימק מהקו לארבע הפרש בלבד. קומברבאץ' עצר את הסחף עם סל ועבירה ופישר צלף מחוץ לקשת כדי לקבוע שוב פלוס 12 לאורחים. בסיום, הפועל באר שבע ניצחה 68:80 ועלתה לליגת העל.

מאמן מכבי קרית גת רועי חגאי. ברני ארדוב
ההרחקה של רועי חגאי הציתה קאמבק, שלא הספיק/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully