וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליניב ברדה: "גם מטוטי ודל פיירו לא נפרדו כמו שנפרדו ממני"

22.5.2018 / 8:33

קפטן באר שבע פרגן לקהל שנפרד ממנו בצורה מרגשת. ברדה ימשיך בעונה הבאה בתפקיד מנהלתי או שימשיך כעוזר של בכר. טמו פוקי חלוץ ברונדבי מועמד, גם קוסמין מוצי בלם לודוגורץ. צדק מתנדנד

צילום: קובי אליהו

1. ברדה נפרד בפעם האחרונה

התקופה האחרונה היא תקופת חגיגות בהפועל באר שבע. בכל התקופה הזו אליניב ברדה הצליח להימנע מדבר אחד והוא לגרום לחבריו להניף אותו באוויר. אתמול, שניות בודדות אחרי שריקת הסיום, ברדה כבר לא יכל להיאבק יותר. השחקנים בראשות לואי טהא עטו על הקפטן הפורש והניפו אותו מעלה מעלה. ברדה התרגש. אתמול את זה כולם ראו אך לא רק הוא התרגש, אלא מועדון שלם עמד על הרגליים והריע לו. הצוות המקצועי, זה שברדה הפך להיות חלק ממנו בחצי השני של העונה, לבש חולצות ועליהן הכיתוב ברדה ותודה קפטן.

גם השחקנים ובראשם מאור מליקסון הבטיחו לברדה משחק פרישה בקלאס וקיימו עם תוצאה נהדרת. "אליניב ברדה פרש וכל הבמה היא בשבילו. היה יום מרגש בטח מבחינתנו. הפתענו אותו. זה היה יום מושלם. מה שהקהל עשה אפילו באירופה אין תצוגות כאלה וזה מגיע לו", הסביר בכר שדיבר גם על המתיחויות שהיו בהתחלה בין השניים. "בהתחלה הלכתי יותר מדי ישר ועשיתי טעויות. למדתי לאט לאט להבין את הטעויות ולהכיר את האנשים. לשמחתי נכנסתי וזה עבר בשלום", פתח ברדה את המונולוג המרגש שלו, "היו הרבה רגעי שיא, רגעים שהביאו אותי לגבהים. האליפות הראשונה מבחינתי הייתה סגירת מעגל".

ברדה דיבר גם על ההתקרבות ההדרגתית לבכר שהגיעה לשיאה העונה. "מאז אותו מקרה, כשאני בצוות, אני רואה כמה הוא חרוץ וכמה הוא עובד מחוץ לאימונים. כמה כל החלטה מהכי קטנה תמיד נבדקת ונשקלת. לא סתם הוא מצליח".

הקפטן הפורש דיבר על הרגעים הקשים שהיו לו העונה: "אחרי ה-MRI השני עברה חצי שנה ונשארו אותן תוצאות, ככה שהבנתי שלספורט תחרותי יהיה בעייתי לחזור. אם זה היה תלוי בי, הייתי מחתים את ברק לעשר שנים קדימה עם הצוות ביחד. אנחנו כל שנה מסכמים כמה פעמים אחד הדברים שיודעים שצריך להשתפר לייצר שחקנים ממחלקת הנוער לבוגרים, מקווה ששיתוף הפעולה עם אתלטיקו מדריד ירים את המועדון לגבהים ויפתח צעירים ברמה גבוהה מאוד".

ברדה חזר גם לרגע השפל בשנים האחרונות, "אחרי גמר הגביע הארור ההוא (6:2 מול מכבי תל אביב) היה קשה להתרומם, היינו כולנו שבורים. אמרתי אם בכל שנה ושנה נגיע למעמדים האלה, בסוף זה יגיע, זה מה שקרה הלכה למעשה. השנה בעיקר למדתי, זה היה חדש לי, שונה לגמרי מלהיות שחקן. כל השבוע הזה לא ישנתי. ראיתי שחקנים שפרשו. ראיתי את דל פיירו פורש, ראיתי את טוטי ברומא. היום דברים מדהימים ומרגשים, אבל פה הקהל שלנו התעלה על הכל, אפילו אני לא ציפיתי. עשו קליפ עם שערים. קיבלתי המון הודעות מאוהדים מכל העולם שמברכים".

עוד בנושא:

אליניב ברדה נפרד: "תהנו, תנצלו כל רגע, כי יש לזה סוף"
אליניב ברדה עלה לדקות אחרונות, הפועל באר שבע הביסה 1:6 את מכבי נתניה

אליניב ברדה, שחקן הפועל באר שבע, סלובודן דראפיץ', שחקן מכבי נתניה. מערכת וואלה! NEWS
נפרד כמו גדול. אליניב ברדה/מערכת וואלה! NEWS

2. ברדה, היום שאחרי

ועכשיו, אחרי כל הרגש, ברדה יצטרך לחשוב מה הוא עושה ביום שאחרי. כבר בימים הקרובים הקפטן ייפגש עם ראשי המועדון כדי לדון בתפקידו העונה הבאה. ברדה מתעניין בתפקיד מנהלתי וזו הייתה התוכנית שלו בשנים האחרונות, אלא שחצי השנה האחרונה בה שימש כעוזר מאמן עשויה להביא לשינוי. בכר רוצה מאוד שברדה יישאר בצוות המקצועי, אך זה ייקבע רק אחרי הפרישה בין הקפטן לאלונה ברקת ואסי רחמים. לפי גורמים במועדון, בשלב זה יש שתי אופציות שעומדות על הפרק. האחת להמשיך בתפקידו הנוכחי כעוזר מאמן, והשנייה היא שהמועדון ייצר תפקיד מנהלתי חדש, כזה שברדה יהיה הראשון שמאייש אותו.

"אפגש עם המועדון ואשמיע גם מה שאני רוצה. לא תהיה שום בעיה", אמר ברדה שזכה לחיזוק מבכר שהבהיר שברדה יישאר במועדון בוודאות בעונה הבאה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
מאור מליקסון, שחקן הפועל באר שבע. אסף חיימוביץ', מערכת וואלה! NEWS
גם בעונה הבאה הוא יהיה הכוכב הגדול. מאור מליקסון/מערכת וואלה! NEWS, אסף חיימוביץ'

3. סיימו את העונה בסטייל

וחוץ מברדה, היה גם משחק אתמול, כזה שגרם לאנשי המועדון להחמיא ללא מעט שחקנים ובראשם גיא מלמד. החלוץ שכבש שלושער ב-1:6 המוחץ על מכבי נתניה ייפגש בקרוב עם הנהלת המועדון ויבקש לדעת מה מעמדו העונה הבאה. מלמד מבוקש מאוד על ידי הפועל תל אביב ומעוניין לעבור לשחק שם בהשאלה. מאמן העולה החדשה קובי רפואה מעריך מאוד את מלמד וזה כבר אמר לסובביו שהוא חייב להיות שחקן משמעותי בעונה הבאה, ואם יבין שזה לא יהיה בבאר שבע, הוא יבקש לעבור לקבוצה אחרת. גם מאור מליקסון זכה למחמאות גדולות. "היה חשוב לסיים טוב את העונה", קבע שחקן בקבוצה, "בדרך כלל אחרי הבטחת האליפות קבוצות מתפרקות במחזורים האחרונים ואנחנו החלטנו שנעשה ההיפך במקום להתפרק - נתפוצץ"

אנתוני וואקמה שחקן הפועל באר שבע. יוסי ציפקיס
רוצה לשחק איפה שיהיה לו טוב. אנתוני וואקמה/יוסי ציפקיס

4. עתידו של וואקמה יוכרע בקרוב

כעת יעסקו בקבוצה בעונה הבאה. השחקן העיקרי שבקבוצה מקווים שימשיך הוא אנתוני וואקמה. השחקן הניגרי מעוניין מאוד למצוא קבוצה בליגה גדולה באירופה, אך בבאר שבע ידרשו תג מחיר גבוה וייתכן שהשחקן יישאר בסוף בקבוצה.

"הסוד של העונה הזו הוא השחקנים", קבע וואקמה, "בחיים תמיד יש בעיות, לא משנה כמה אתה חושב שאתה חזק אבל הצוות והשחקנים ידעו שצריך להיות חזקים. היינו חזקים וזה הדבר העיקרי שעשינו העונה". על הפציעה האישית שלו אמר: "הפציעה הייתה קשה מדי וארוכה מדי עבורי. זה היה מוזר. אני מקצוען והקבוצה הייתה צריכה אותי ולכן המשכתי לשחק". על אי זימונו לנבחרת ניגריה אמר: "אני לא מאוכזב משום דבר, אני עושה תמיד את הטוב ביותר שלי אבל העיקר הבריאות והשמחה. זה לא סוף העולם בשבילי. ברור שזה חלום של כל שחקן". לשאלה אם יישאר בקבוצה אמר, "לא חשוב לי המעבר, חשוב לי להיות שמח ואיפה שאהיה שמח אשחק".

תיימו פוקי שחקן שאלקה. Christof Koepsel, GettyImages
מועמד לחזק את החוד של באר שבע. טמו פוקי/GettyImages, Christof Koepsel

5. עזרא, סבע וגם מוצי ופוקי: המועמדים לבאר שבע

במועדון מתכננים חיזוק, בעוד שעדיין יש סימני שאלה סביב עתידם של מהראן ראדי, דודו גורש וגיא חיימוב, וגם שיר צדק, למרות שהוא מחזיק בחוזה לעונה הבאה. אלון תורג'מן, עומר דמארי, חן עזרא ודיא סבע הם המועמדים הישראלים המובילים, כאשר גם בגזרת הזרים בקבוצה עובדים במרץ. לוואלה! ספורט נודע שבמועדון עוקבים אחר חלוצים ושחקני כנף ימני, כשגם בעמדת הבלם ישנה התלבטות אם להחתים זר נוסף או שמא להסתפק במצבת הבלמים הנוכחית. אריק סאבו מעוניין להגיע ובקבוצה יקבלו החלטה סופית לגביו בימים הקרובים.

מלבד כך, לוואלה! ספורט נודע שהחלוץ הפיני טמו פוקי מבוקש על ידי האלופה. החלוץ משלים עונה מצוינת בברונדבי ומבוקש באולימפיאקוס, ובאלופה מבינים שיהיה קשה להביאו אך יעשו מאמץ. גם שחקן הכנף רונלד וארגה מהליגה ההונגרית תחת מעקב ועשוי להגיע, כשגם ארנסט אסנטה ברשימות של הקבוצה. בקבוצה מתלבטים אם להביא בלם זר כאמור, אך אם יעשו זאת בלמה של לודוגורץ, קוסמין מוצי, הוא השם הבולט שהקבוצה תנסה להביא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully