וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליניב ברדה נפרד: "תהנו, תנצלו כל רגע, כי יש לזה סוף"

21.5.2018 / 23:15

קפטן הפועל באר שבע נרגש לאחר הפרידה מקריירת המשחק: "עשו לי כבוד אדיר. הייתי רוצה להמשיך לשחק אך אני לא יכול. צריך להחתים את בכר לעוד 10 שנים". ברקת: "הוא ניפץ תקרת זכוכית"

צילום: קובי אליהו

אצטדיון טרנר חווה הערב (שני) רגע מרגש: בדקה ה-89 אליניב ברדה עלה כמחליף להופעתו האחרונה כשחקן פעיל בניצחון 1:6 של הפועל באר שבע על מכבי נתניה במחזור הסיום של ליגת העל. ברדה בן ה-36, שחזר לבאר שבע מגנק הבלגית בשנת 2013 היה שותף מלא לעלייתם של האדומים לגדולה. בנובמבר 2017 הקפטן התמוטט במהלך אימון והזדקק להחייאה באמצעות דפיברילטור. לאחר מכן, בעודו ממתין לתוצאות הבדיקות שעבר, הוא מונה זמנית לעוזר מאמן הקבוצה והיה שותף לזכייה באליפות השלישית ברציפות. היום, כאמור, החלוץ סגר מעגל ועלה להופעתו האחרונה במדי קבוצת נעוריו אחרי שלקח חלק בטקס מרגש שנערך לפני תחילת המשחק. בסיום, הניפו אותו חבריו לקבוצה, ופניו של הקפטן האהוב אמרו הכל.

שחקני הפועל באר שבע מניפים את אליניב ברדה. אסף חיימוביץ', מערכת וואלה!
שחקני באר שבע מניפים את ברדה/מערכת וואלה!, אסף חיימוביץ'
אליניב ברדה, שחקן הפועל באר שבע בטקס לכבודו. אלונה ברקת, בעלים של הפועל באר שבע. מערכת וואלה! NEWS
זמן להגיד שלום. ברדה/מערכת וואלה! NEWS

מוקדם יותר היום הקליט ברדה מכתב שכתב למשפחתו, לאנשי הפועל באר שבע, השחקנים איתם שיתף פעולה בנבחרת ישראל ובבלגיה, ולאוהדים: "אני חייב תודה לכל אחד ואחד מכם. הפאזל המסובך הזה מורכב מהרבה מרכיבים, אבל יש שני מרכיבים בלעדיהם אי אפשר: אהבה וכדור. בזכות הכדור בו התאהבתי בגיל צעיר קרו כל כך הרבה דברים. בזכות האהבה שעטפה אותי הצלחתי להגשים כל כך הרבה חלומות. בלי הכדור לא הייתי יודע להתגבר על מכשולים, לא הייתי ממצה כל כך הרבה רגעי אושר. בלי האהבה והטוב של המשפחה שלי לא הייתי מגלה את העולם ומכיר אנשים טובים, שמכל אחד מהם למדתי".

"הכדור שלח אותי לחיפה, תל אביב ובלגיה. האהבה החזירה אותי לכאן, לבית שלי, לעיר שלי, למועדון שלי, אליכם. תמיד הבנתי שאהבה מנצחת, שהטוב מנצח. כשהגעתי, אלונה ואני אמרנו שאפשר לזכות באליפות, וחשבו שאנחנו הוזים. מעל הכל, הצלחנו להטמיע כאן משהו אחר - אפשר להיות אלופים ולהיות צנועים. תמיד נתתי את הלב שלי. זה היה מצחיק וכמעט טראגי, שאותו לב כמעט בגד בי. הגיע הזמן להגיד לכדור תודה ולשחרר אותו, להגיד לדשא תודה בפעם האחרונה ולהודות שהגיע הזמן. נתתי הכל בכל רגע ורגע, אזכור כל שנייה ושנייה, חזרתי בזכותם, בזכות האהבה".

לאחר המשחק אמר ברדה: "עשו לי באמת כבוד אדיר, תפאורה שבאמת לא זכורה לי למרות שהאצטדיון הזה ידע תפאורות מעלפות. היום זה היה משהו בלתי רגיל, גם קיבלתי עידוד. אני רוצה להגיד תודה לכולם ובגלל זה גם רציתי את הדקה הזו כדי להגיד תודה לכולם". על מה שקרה לו במהלך אימון העונה אמר ברדה: "היום אני מבין את גודל הנס. תמיד אני אומר שאנחנו מתעסקים בספורט ובסופו של דבר הכול מתגמד אל מול החיים. זה הדבר הכי חשוב, הבריאות. לשחקנים אני אומר שכל עוד הם יכולים לשחק, להתעסק בדבר שהם אוהבים, שיעשו את זה כי יש לזה סוף. תיהנו, תנצלו כל רגע. אני הייתי רוצה להמשיך לשחק ואני לא יכול. זה מקצוע שוחק, אבל צריך לדעת ליהנות ממנו".

על ההשפעה שלו על שחקני באר שבע במהלך העונה אמר החלוץ: "לא הייתי צריך להשתמש במצב ובמה שקרה לי כי השחקנים עשו עבודה יוצאת מן הכלל. חומר למחשבה לעתיד". על עתידו אמר הקפטן הפורש: "נשב, אני אשמע מה המועדון רוצה ומה אני רוצה ואני מאמין שיהיה בסדר. אני מאמין שאשאר בהפועל באר שבע".

שחקן הפועל באר שבע אליניב ברדה מחליף את מהראן ראדי. אסף חיימוביץ', מערכת וואלה!
ברדה מחליף את ראדי/מערכת וואלה!, אסף חיימוביץ'

במסיבת העיתונאים התייחס הקפטן לרגע החילוף: "לא רציתי לעשות חימום, שלא יקרה משהו בחימום. הבנתי שמבחינה בריאותית עדיף להתחמם. לשמחתי זה עבר בשלום, כמעט בישלתי גול. החבר'ה עזרו לי להיכנס למשחק שקל להיכנס אליו. עליתי עם טבעת ובלי מגיני עצם, כנראה מכל ההתרגשות". על המשך דרכו אמר: "אשב עם המועדון, אני לא מאמין שתהיה בעיה".

ברדה נשאל מה צריך לעשות כדי להמשיך לזכות בתארים והשיב: "להחתים את ברק והצוות שלו לעוד 10 שנים. אני לא צוחק. אנחנו ממשיכים להשתפר משנה לשנה, מתקנים טעויות, יש הרבה לאן לשאוף".

מאמן הפועל באר שבע ברק בכר עם אליניב ברדה. מערכת וואלה!
ברדה מתחבק עם בכר/מערכת וואלה!
מאמן הפועל באר שבע ברק בכר עם אליניב ברדה. אסף חיימוביץ', מערכת וואלה!
ברדה ובכר/מערכת וואלה!, אסף חיימוביץ'
מנהל הפועל באר שבע אביתר אילוז עם אליניב ברדה. אסף חיימוביץ', מערכת וואלה!
ברדה ואביתר אילוז/מערכת וואלה!, אסף חיימוביץ'
אליניב ברדה, שחקן הפועל באר שבע, סלובודן דראפיץ', שחקן מכבי נתניה. מערכת וואלה! NEWS
ברדה מתחבק עם דראפיץ'/מערכת וואלה! NEWS
אליניב ברדה, שחקן הפועל באר שבע, טקס סיום. אסף חיימוביץ', מערכת וואלה! NEWS
ועם אלונה ברקת/מערכת וואלה! NEWS, אסף חיימוביץ'
אוהדי הפועל באר שבע בשלט לכבודו של אליניב ברדה. אסף חיימוביץ', מערכת וואלה! NEWS
האוהדים נפרדים/מערכת וואלה! NEWS, אסף חיימוביץ'

הפרידה של אלונה ברקת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully