וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריאל מדריד ניצחה את פנרבחצ'ה 80:85 וזכתה ביורוליג

הבלאנקוס הכניעו את ז'ליקו אוברדוביץ' וחגגו תואר עשירי - יותר מכל קבוצה אחרת ביבשת. דונצ'יץ' קלע 15 וזכה ב-MVP של הפיינל פור, קוזר הוביל עם 17. מלי (28) היחיד שתפקד אצל האלופה היוצאת

שחקני ריאל מדריד חוגגים זכיה ביורוליג. רויטרס
התואר עובר מפנרבחצ'ה לריאל מדריד/רויטרס

לפני שנתיים הפכה ריאל מדריד לקבוצה הראשונה בתולדות ליגת האלופות שמניפה את הגביע עשר פעמים. הערב (ראשון) הגיע תורה של קבוצת הכדורסל לעשות כך, כשניצחה את פנרבחצ'ה 80:85 בגמר הפיינל פור בבלגרד, וחגגה אליפות אירופה עשירית בתולדותיה - שלוש יותר מצסק"א מוסקבה שבמקום השני. ז'ליקו אוברדוביץ', שקיווה בעצמו להניף את הגביע בפעם העשירית בקריירה, לא רגיל להפסיד במשחקי גמר, אך הערב הוא התקשה למצוא פתרונות לכישרון העצום של הבלאנקוס, שחוו עונה כל כך קשה ומלאת פציעות, אך חזרו בגדול וסיימו בצורה המתוקה ביותר.

לאחר שזכתה בתואר ב-2015, ריאל עשתה זאת שוב הערב וזה לאו דווקא קרה בזכות הכוכבים הגדולים ביותר שלה - לוקה דונצ'יץ', רודי פרננדס וסרחיו יול - כי אם גם בזכות שחקני המשנה ובראשם פביאן קוזר (17 נקודות), שלקח אחריות והיה האקס פקטור בזכיה, וטריי תומפקינס, שהיה אמון על הסל החשוב של המשחק. ומה עם ילד הפלא של הכדורסל האירופי, שנבחר אמש ל-MVP של העונה? דונצ'יץ' סיים את מה שככל הנראה היה משחק היורוליג האחרון שלו לפני המעבר הצפוי ל-NBA עם 15 נקודות, 4 אסיסטים ו-3 ריבאונדים - אולי הופעה מאופקת בסטנדרטים שלו, אך הוא בסך הכל בן 19, וסוגר שנה חלומית עם זכייה ביורובאסקט וכעת ביורוליג. אה, וכמובן שהוא גם נבחר ל-MVP של הפיינל פור. מדהים.

המחצית הראשונה הלכה צמוד. דונצ'יץ' פתח היטב, אך אלופת אירופה היא זו שנטלה את ההובלה. ברבע השני חזרו הבלאנקוס וברחו ליתרון בן 8 נקודות, אולם הקבוצה של ז'ליקו אוברדוביץ' פילסה את דרכה בחזרה למשחק, וירדה לחדרי ההלבשה ביתרון מינימלי. קוזר השתלט על המשחק ברבע השלישי, שש דקות לסיום עלו הלבנים ליתרון דו-ספרתי ראשון במשחק, ומשם אלופת אירופה היוצאת כבר לא הצליחה לחזור - בטח כאשר מלבד ניקולו מלי הנפלא, אף אחד לא ממש תפקד בשורותיה.

שחקני ריאל מדריד חוגגים זכיה ביורוליג. רויטרס
הבלאנקוס עשו זאת/רויטרס

סטטיסטיקה

קלעו לריאל מדריד: פביאן קוזר 17 נקודות, לוקה דונצ'יץ' 15 ו-4 אסיסטים, טריי תומפקינס 10, ג'ייסי קארול 9, וולטר טבארס 8, פליפה רייס 6, רודי פרננדס 5 ו-5 ריבאונדים, סרחיו יול 5, גוסטבו איון 4, אנתוני רנדולף 3, ג'פרי טיילור 3. פקונדו קמפאצו (09:07 דקות) שותף, אך לא קלע.

קלעו לפנרבחצ'ה: ניקולו מלי 28 נקודות (11 מ-16 מהשדה) ו-6 ריבאונדים, בראד וונאמייקר 14, 5 ריבאונדים ו-5 אסיסטים ו-3 חטיפות, אחמט דובריולו 8, קוסטאס סלוקאס 7, ניקולה קאליניץ' 7, בובי דיקסון 7, לואיג'י דאטומה 6, יאן וסלי 3 ו-5 ריבאונדים. ג'יימס נאנלי (07:20 דקות) וג'ייסון תומפסון (04:30) שותפו, אך לא קלעו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
שחקן ריאל מדריד לוקה דונצ'יץ' מוכתר כ-MVP לצד דושאן איבקוביץ'. רויטרס
MVP. דונצ'יץ' מקבל את הגביע מאיבקוביץ'/רויטרס
מאמן פנרבחצ'ה ז'ליקו אוברדוביץ'. GettyImages
כמה עצבים. אוברדוביץ'/GettyImages

מהלך המשחק

רבע 1:

ריאל מדריד פתחה עם פקונדו קמפאצו, פביאן קוזר, לוקה דונצ'יץ', פליפה רייס וגוסטבו איון, בעוד פנרבחצ'ה העלתה את בראד וונאמייקר, מרקו גודוריץ', ניקולה קאליניץ', יאן וסלי ואחמט דובריוגלו. קאליניץ' קבע 0:5 מהיר, וסלי ספג עבירה שנייה, דונצ'יץ' קלע את כל 6 הנקודות הראשונות של הבלאנקוס, דובריולו נתן את הטון בצד השני, רודי פרננדס וסרחיו יול צלפו שתי שלשות רצופות והעלו את הלבנים ל-15:18, בדרך ל-17:21 עם תום הרבע הראשון.

שחקן ריאל מדריד לוקה דונצ'יץ'. רויטרס
ועכשיו, ל-NBA. דונצ'יץ'/רויטרס

רבע 2:

המומנטום של ריאל נמשך, וולטר טבארס קבע 17:25 ואילץ את אוברדוביץ' לקחת פסק זמן. ניקולו מלי הוריד ל-29:28 כמעט בכוחות עצמו, טבארס השיב את הבלאנקוס ל-30:35, וונאמייקר השווה ל-35:35 וקוסטס סלוקאס צלף שלשה וקבע 38:40 עם הירידה לחדרי ההלבשה. מלי היה הקולע הבולט עם 11 נקודות, דונצ'יץ' קלע 6 לריאל.

שחקני ריאל מדריד חוגגים עם לוקה דונצ'יץ'. רויטרס
עשו את זה. דונצ'יץ' והחברים בעננים/רויטרס

רבע 3:

הבלאנקוס פתחו עם ריצת 0:7 ועלו ל-40:45, בעיקר בזכות קוזר. וונאמייקר הוריד ל-52:50, דונצ'יץ' השיב עם שלשה אך מיד ספג עבירה שלישית, מה שלא מנע מקוזר לקחת אחריות ולקבוע 52:59, בדרך ל-55:63 עם העליה לרבע המכריע.

שחקן פנרבחצ'ה קוסטס סלוקאס. רויטרס
הווינר הגדול התקשה הערב. סלוקאס/רויטרס

רבע 4:

יול ספג עבירה רביעית וירד לספסל. מלי הנפלא צלף שלשה והוריד ל-66:61 אך וסלי ספג בעצמו עבירה רביעית, ובלתי ספורטיבית, וראה את ג'ייסי קארול צולף שלשה וקובע יתרון שיא של 61:71. מלי לא ויתר וצימק ל-74:66, יול ביצע עבירה חמישית, אך פנר בעטה בדלי, הבלאנקוס דייקו מהקו ו-1:40 דקות לסיום קבע טריי תומפקינס 69:78. גמור? עוד לא. דונצ'יץ' יצא גם הוא בעבירה חמישית, בובי דיקסון צלף שלשה גדולה והוריד ל-81:78, 22 שניות לבאזר. קוזר נשלח אל הקו, החטיא פעמיים, אך תומפקינס קטף ריבאונד ענק, תיקן וקבע 78:83. קוזר שב אל הקו והפעם קלע את שתיהן, ומשם פנר לא חזרה. זה נגמר ב-80:85 לריאל מדריד, אלופת אירופה החדשה.

שחקני ריאל מדריד חוגגים זכיה ביורוליג. רויטרס
כמה שזה מתוק. הבלאנקוס חוגגים/רויטרס
שחקן ריאל מדריד פליפה רייס מול שחקן פנרבחצ'ה יאן וסלי. GettyImages
רייס מול וסלי/GettyImages
שחקן ריאל מדריד ג'פרי טיילור. רויטרס
טיילור מטביע/רויטרס
שחקן ריאל מדריד סרחיו יול. רויטרס
סרחיו יול/רויטרס
שחקן פנרבחצ'ה ניקולו מלי. GettyImages
מלי מטביע/GettyImages
שחקן ריאל מדריד רודי פרננדס. רויטרס
רודי פרננדס/רויטרס
שחקן פנרבחצ'ה בראד וונאמייקר מול שחקן ריאל מדריד ג'ייסי קארול. רויטרס
וונאמייקר מול קארול/רויטרס
שחקן פנרבחצ'ה ניקולו מלי מול שחקן ריאל מדריד לוקה דונצ'יץ'. רויטרס
מלי מול דונצ'יץ'/רויטרס
שחקני ריאל מדריד לוקה דונצ'יץ', ג'ייסי קארול. רויטרס
דונצ'יץ' וקארול/רויטרס
מאמן ריאל מדריד פאבלו לאסו. GettyImages
לאסו/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully