וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלוש שנים אחרי פשיטת הרגל: פארמה חזרה לליגה הראשונה

הקבוצה מאמיליה רומאניה הפכה לאיטלקית הראשונה שמשלימה שלוש עליות ליגה ברציפות אחרי 0:2 מול ספציה ו-2:2 דרמטי בין פוג'ה לפרוזינונה. אימפריית העבר חוזרת לסרייה A אחרי משבר ענק

שחקני פארמה. GettyImages
שחקני פארמה חוגגים/GettyImages

פארמה חזרה הערב (שישי) לסרייה A שלוש שנים בלבד אחרי שפשטה רגל. זה קרה אחרי שהיא עצמה ניצחה 0:2 את ספציה בעוד פרוזינונה סיימה ב-2:2 ביתי מול פוג'ה, שכבשה שער שוויון דרמטי בדקה ה-89 וקבעה למעשה את העלייה של פארמה בזכות הפרש שערים. הצהובים-כחולים הם הראשונים בהיסטוריה של איטליה שמצליחים לעלות שלוש ליגות ברציפות. פארמה, כזכור, הייתה אחת הקבוצות הגדולות באיטליה בשנות ה-90, זכתה בתארים ותמיד הייתה בפסגה. לפני כמה שנים הם נקלעו למשבר כלכלי קשה ובמרץ 2015 הכריזו על פשיטת רגל והחלו הכול מחדש בסרייה D. במהלך השנים שיחקו בקבוצה כוכבי על כמו ג'אנלואיג'י בופון, פאביו קנבארו, הרנן קרספו, חואן ורון, ליליאן תוראם, ג'אנפרנקו זולה, פאוסטינו אספרייה, תומאס ברולין ואחרים.

המחזור ה-42 והאחרון בסרייה B החל כשאמפולי כבר הבטיחה את האליפות בליגה ואת העלייה לליגה הבכירה, וכשמאחוריה שלוש קבוצות נאבקות על המקום השני והכרטיס הישיר לליגה הבכירה ללא מבחנים. פרוזינונה הגיעה אל המחזור עם 71 נקודות, פארמה עם 69 ופאלרמו עם 68, כך שרק ניצחון של הקבוצה מאמיליה רומאניה ואובדן נקודות של פרוזינונה היה יכול לזכות את פארמה בכרטיס הנכסף ובמקום השני. פאביו צראבולו העלה את פארמה ליתרון חוץ בדקה ה-11 והשער השני היה של אמאטו ציצירטי בדקה ה-61 וקבע את הניצחון של הצהובים-כחולים. עם זאת, הם היו צריכים לקוות לבשורות טובות ממשחק הבית של פרוזינונה מול פוג'ה, לה המשחק כבר לא קבע דבר. למרות זאת, פוג'ה הצליחה להציל את פארמה עם שער של רוברטו פלוריאנו בדקה ה-89. פרוזינונה תיאלץ להסתפק במשחקי הפלייאוף, פארמה חוזרת לסרייה A.

מי שציין ערב מרגש במיוחד הוא אלסנדרו לוקארלי, שירד עם הקבוצה ב-2015, היה הקפטן באותה תקופה, שמר על כל השחקנים והוביל את המחאה. אז הוא נשבע להישאר עם פארמה גם בליגות החובבניות ועכשיו חזר איתה, חודשיים לפני יום הולדתו ה-41.

אוהדי פארמה. GettyImages
אוהדי פארמה חאושרים/GettyImages
  • עוד באותו נושא:
  • פארמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully