וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיקסון: "הניסיון הוא הכל", וונאמייקר: "יש לו ביצים גדולות"

כוכב הניצחון של פנרבחצ'ה על ז'לגיריס בחצי הגמר התרגש וחברו פרגן. וסלי: "יש לו לב גדול". אוברדוביץ': "אנחנו בוטחים בו והוא לקח אותנו לגמר". שאראס: "זו אכזבה גדולה מאוד בשבילנו"

ז'ליקו אוברדוביץ' מאמן פנרבחצ'ה. רויטרס
עכשיו הוא בגמר. ז'ליקו אוברדוביץ'/רויטרס

חגיגה בטורקיה: אלופת היורוליג, פנרבחצ'ה, עלתה הערב (שישי) לגמר הפיינל פור של היורוליג בפעם השלישית ברציפות אחרי 67:76 על ז'לגיריס קובנה. קבוצתו של ז'ליקו אוברדוביץ' נעזרה בהצגה של בובי דיקסון (הידוע גם בשם עלי מוחמד), שרשם משחק יוצא מן הכלל כשסיים עם 19 נקודות (8 מ-11 מהשדה) ב-11:48 דקות בלבד. כעת, הטורקים ימתינו למנצחת במשחק בין ריאל מדריד לצסק"א מוסקבה כדי לראות מול מי יתמודדו בגמר הגדול ביום ראשון הקרוב.

המאמן המנצח, ז'ליקו אוברדוביץ': "זה היה משחק קשה, ידענו שהוא יהיה כזה. ז'לגיריס קבוצה מאוד אגרסיבית שלא מוותרת עד השנייה האחרונה. בהפסקה דיברנו על כמה חשוב להמשיך להגן בצורה איכותית, והצלחנו. הם חזרו למשחק כל פעם, היינו צריכים לתת הכל כדי לנצח ולשמחתי עשינו את זה. שרונאס יאסיקביצ'יוס? הקבוצה שלו שיחקה נהדר לאורך כל העונה, וכך גם הערב. בובי דיקסון לא הפתיע אותי הערב, אנחנו בוטחים בו והוא עזר לנו להגיע לגמר".

בובי דיקסון שחקן פנרבחצ'ה. GettyImages
איזה ערב. בובי דיקסון/GettyImages

כוכב הערב, בובי דיקסון: "ציפינו שיהיה משחק קשה. ז'לגיריס קבוצה טובה מאוד וקשוחה. אני שמח מאוד שהצלחנו לספוג את הריצה שלהם ואני מאושר שהצלחתי לעזור לקבוצה לנצח. פשוט חיפשתי את הזריקות שלי. עשיתי את זה כבר במשחקים רבים בעבר, ניסיתי לזהור עבור הקבוצה. הניסיון הוא הכול, לא קל לשחק בבמה ובמעמד גדול כזה. היינו במעמדים כאלה בעבר אז ידענו למה לצפות. ראינו הרבה צהוב בארנה, הרגשנו נינוחים, כאילו שזה משחק בית".

בראד וונאמייקר, שקלע תשע נקודות, ניסה להסביר את סוד ההצלחה של בובי דיקסון ואמר: "ביצים גדולות, אנחנו יודעים מה הוא יכול לעשות. הוא ביג שוט בובי. הוא תמיד סוחב אותנו ברגעים הגדולים. יש לו את כל הביטחון שבעולם". על הקהל של פנרבחצ'ה, אמר וונאמייקר: "זה הרגיש כאילו היינו באולם שלנו באיסטנבול. היה נהדר לראות אותם מגיעים הנה".

יאן וסלי: "אני כל כך שמח שאנחנו שוב בגמר, אבל אנחנו לא עוצרים כאן. אנחנו צריכים לנוח טוב ולהתכונן לגמר. בובי דיקסון? אין לי מילים עליו. יש לו לב גדול".

ניקולו מלי: "הם חזרו פעם אחר פעם, לא הצלחנו לברוח, אבל נשארנו רגועים ומלאי ביטחון. בובי דיקסון קלע כמה זריקות קשות, זה שבר אותם ועזר לנו להישאר ביתרון. יש לי שריטות על הזרוע, אבל אני חושב שגם להם יש. זה היה משחק אגרסיבי מאוד, כמו שצריך להיות בפיינל פור. התרגשתי מאוד, זה פיינל פור ראשון שלי. עבדתי קשה על הקריירה כדי להגיע לכאן. הייתי לחוץ בהתחלה, אבל אחרי זה נרגעתי ועכשיו אנחנו עם הראש ביום ראשון, אנחנו רוצים לשמור על התואר".

לואיג'י דאטומה, שקלע 16 נקודות, הוסיף: "הם הצליחו לחזור למשחק באחד הרגעים, אבל הצלחנו להישאר במסלול ולהיות חיוביים. השחקנים שלנו קיבלו את ההחלטות הנכונות ושמרנו על היתרון. אחרי שהיית כבר במשחקים כאלה חשובים, אתה יודע שאתה צריך להישאר רגוע, לסמוך על השיטה, לסמוך על החברים שלך. כבר עשינו את זה בעבר והניסיון עוזר. זה לא הדבר היחיד, אבל זה עוזר. אנחנו תמיד מנסים לשחק חזק מאוד בהגנה. היינו קבוצת ההגנה הכי טובה בליגה הזו. ידענו שהמפתח הוא להישאר אגרסיביים ופיזיים, להפעיל עליהם לחץ. לא קל לעשות את זה במשך 40 דקות, ז'לגיריס קבוצה טובה מאוד".

עוד באותו נושא

יורוליג: פנרבחצ'ה עלתה לגמר הפיינל פור עם 67:76 מול ז'לגיריס

לכתבה המלאה
בראד וונאמייקר שחקן פנרבחצ'ה מול ברנדון דייויס שחקן ז'לגיריס קובנה. AP
הטעויות במחצית הראשונה עלו להם ביוקר. ברנדון דייויס עם בראד וונאמייקר/AP

בצד המפסיד, בנו אודריך סיכם: "במחצית הראשונה איבדנו המון כדורים, בשנייה השתפרנו והתקרבנו, אבל לצערי זה לא הספיק לנו. המחצית הראשונה הרעה פגעה בנו מאוד. פנר קבוצה מנוסה, היא ידעה איך לשמור על היתרון ונשארה רגועה, מגיע להם קרדיט. האווירה הייתה נהדרת, כמו תמיד. האוהדים הנהדרים שלנו תמכו בנו ואנחנו מודים להם, הם השחקן השישי שלנו והם לא איכזבו הערב".

ברנדון דייויס: "עשינו המון טעויות, במיוחד במחצית הראשונה. למרות ששיחקנו רע המשכנו להילחם, וזה מה ששמר אותנו במשחק. לא נהיה בגמר, אבל המקום השלישי שווה יותר מהרביעי, אז זה אומר שנילחם עליו בכל הכוח במשחק על המקום השלישי. מגיע לאוהדים שלנו. אני גאה במה שהשגנו העונה".

מאמן ז'לגיריס קובנה שרונאס יאסיקביצ'יוס אמר אחרי המשחק: "היה משחק מעניין. אני מאמין שמה שמתאר את זה נכון הוא שאנחנו היינו הקבוצה המשעממת יותר. האווירה השפיעה עלינו. לא ציפיתי למשחק מדהים, אבל היינו יכולים להיות טובים יותר מבחינה פיזית. הם הפעילו המון לחץ על הגארדים שלנו וזה השפיע עלינו". על בובי דיקסון אמר שאראס: "לקראת סוף המשחק, דיקסון הופיע כאקס פקטור חשוב. זו הייתה אכזבה גדולה מאוד בשבילנו. היינו יכולים להיות אגרסיביים יותר מבחינה הגנתית כדי לעצור אותו. אני מברך את הקבוצה שלי. העבודה שלנו לא נגמרה עדיין, אנחנו רוצים לנצח במשחק על המקום השלישי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully