וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק חנן ממן: נבחרי העונה בליגת העל

19.5.2018 / 7:36

אחרי שתואר שחקן העונה הלך לאס של הפועל באר שבע, זה הזמן לשאר הנבחרים מהעונה שעומדת להסתיים. הזר, התגלית, המשחק, השער, הפארסה והדעיכה. לא מסכימים? אתם מוזמנים לתקן בסקרים

צילום: קובי אליהו ושי מכלוף. עריכה: מתן חדד

נתחיל עם ה-11 של העונה בליגת העל

הרכב העונה ליגת העל. צילום מסך
הרכב העונה ליגת העל/צילום מסך

המשחק

3. מכבי נתניה - מכבי תל אביב 3:2 (מחזור 4)

2. בית"ר ירושלים - הפועל חיפה 3:3 (מחזור 4)

שני המשחקים שנערכו אי שם בספטמבר עזרו להפוך את המחזור הרביעי לפורה ביותר העונה בליגה והיו נהדרים. כדורגל טוב והתקפי, מהפכים, שלושער של בן בסט כולל שוויון על הבאזר ושערים מרהיבים הציגו את הליגה שלנו באור ורוד ורמזו לא מעט על עתידן של הקבוצות המעורבות. למרות כל זה, הדרמה הגדולה שהתרחשה בטרנר בשיא מאבק האליפות לוקחת את הזהב. באר שבע הייתה בפיגור כפול ובדרך להפסד ביתי ראשון שהיה מאפשר לבית"ר להשתוות לחבורה של בכר למחרת - אך אוהדי האלופה יצרו הר געש של ממש ובן בסט מצא עצמו הפעם בצד הלא נכון של שער שוויון על הבאזר. טירוף מוחלט.

השער

3. ניקו אולסק ב-2:3 של מכבי נתניה על בני יהודה (מחזור 30)

2. טל כחילה ב-1:3 של בית"ר ירושלים על הפועל עכו (מחזור 12)

העקב הזלאטני של שועה גנב את ההצגה ממש ברגע האחרון, והעובדה שמדובר בשערו הראשון אי פעם בבוגרים רק הפכה את רגע הגאונות שלו בנתניה למיוחד יותר. שחקן הבית של בני יהודה שיהיה בן 19 בחודש הבא עוד שיחק העונה בליגה לנוער, אך מאז אפריל שילש את מספר ההופעות שלו בליגת העל (מ-3 ל-9) ובמשחק האחרון החזיר לאבוקסיס על האמון עם שער באמת נדיר. מעניין מה הוא מכין לשער השני שלו.

הזר

3. גבריאל תמאש

2. קלאודמיר

בזמן שמריבות על החוק הרוסי מאיימות להשבית את ליגת הכדורסל, הכדורגלנים כחול-לבן נהנו מעונה של בחירת זרים רעה מצד מרבית הקבוצות. שתי קבוצות שכן הצליחו עם הזרים הן בית"ר והפועל חיפה, ומשם גם מגיעים הנציגים בקטגוריה. הדעיכה של הברזילאי אחרי עונה סדירה מופלאה מנעה ממנו את התואר והצמד ההגנתי שזכה בגביע על חשבונו תופס את המקומות הראשונים. בגמר הגביע הבלם היה חלש והשוער שלו אפילו נאלץ למתוח איברים כדי למנוע ממנו שער עצמי, וזו רק אחת הסיבות ששטקוס ניצב בפסגה. אחרי רצף של כישלונות של הפועל חיפה, הפעם זה היה בינגו מהדהד.

התגלית

3. גבי קניקובסקי

2. אביב אברהם

עם כל הכבוד למושאל של מכבי תל אביב לעכו ולתוצר מחלקת הנוער הנתנייתית, קשר בני יהודה מייצג בצורה הכי נאמנה את המושג "תגלית". אשכנזי בן ה-26 קיבל העונה הזדמנות אחרי שנים של נדידה בשביליה הלא פשוטים של ליגה א' והחזיר בגדול. הוא נכנס לתודעה עם שער ניצחון במוקדמות הליגה האירופית ובליגה כבש פעמיים ובישל עוד שני שערים, אך התרומה שלו הייתה הרבה מעבר לכך. אשכנזי, כחלק משלד ישראלי מרשים של בני יהודה, היה אחד הגורמים בהגעתה לפלייאוף העליון ובכך שהיא עומדת לסיים את העונה כקבוצת ההגנה הרביעית בטיבה בליגה.

האכזבה

3. איסק קואנקה

2. מכבי חיפה

עונת האימון העגומה של ההולנדי התעלתה על הפלופ של באר שבע ועל הירוקים, שאיכשהו שוב הצליחו לאכזב בגדול ורשמו את העונה הכי גרועה שלהם ב-40 השנים האחרונות. שש העונות של קרויף במכבי תל אביב הסתיימו במקביל ל-22 של ארסן ונגר בארסנל וקשה שלא לשים לב לקווי הדמיון בין הקדנציות של השניים. שני אנשי המקצוע המצוינים הגיעו למדינות זרות עם רעיונות ושיטות חדשניים והשיגו תוצאות מהירות, אך לאחר החצי הראשון של כהונתם חדלו להביא הישגים וסיימו את דרכם אחרי שהמועדונים שבעו מאכזבות. כמו שאוהדי ארסנל עושים עבור הצרפתי, לקראת פרידה כישלונותיו של קרויף הונחו בצד ובימים אלה הוא מונף על ידי השחקנים וזוכה לתשואות מהיציעים - אבל זה לא מספיק כדי להשכיח כמה כושלת הייתה הירידה שלו לקווים.

הקאמבק

3. אופיר קריאף

2. עדן בן בסט

חזרתו של קלינגר לקדמת הבמה לוקחת פה בסיבוב. בסיום ה-1:4 של באר שבע על הפועל חיפה במחזור האחרון, הוא דיבר בגילוי לב על התהליך שעבר. "התחלתי את הקריירה בטיסה", סיפר על השנים המוצלחות במכבי תל אביב ועל הנפילה שהגיעה אחריהן, "פתאום מצאתי את עצמי עובד, עובד ועובד אבל לא מגיע לפסגות". אחרי שטיפס בחזרה לפסגת הכדורגל הישראלי ושבר בצורת תארים של 13 שנה, קלינגר יכול להיזכר בחיוך בקריירה שהובילה אותו מליגת האלופות דרך גביע הטוטו של הלאומית לגביע המתוק בכרמל. קלינגר "ליקט שחקנים בעלי אישיות", כלשונו, הגיע לעונה הזו עם סכין בין השיניים ומהרגע הראשון ראו עליו במהלך המשחקים ובראיונות שאחריהם שהוא נהנה, שמשהו התחבר. האמת? כנראה שהיינו צריכים לדעת שאת קלינגר לא כדאי להספיד.

הפארסה

3. סטיב מקלארן במכבי תל אביב

2. הקדנציה של בב"ז בבית"ר ירושלים

מעלליו של מאמן נבחרת אנגליה לשעבר בקרית שלום היו הזויים והעונה המטורללת של בית"ר ובן זקן היא מגה פארסה בכל קנה מידה, אבל על השכונה הישראלית הצליחה לגבור במקרה הזה דווקא חברת התרופות שלקחה לבלם הפועל באר שבע עונה שלמה בדיוק כשהוא בשיא הקריירה. ההשעיה של צדק הסעירה את הליגה, הובילה למבול של שמועות שטרם התייבש כליל ונתנה את האות לרצף טלטלות שאיים להכריע את האלופה - והכל בגלל טעות באריזה. לא ייאמן.

הפריצה

3. ערן לוי

2. אנתוני וארן

שלושת השחקנים עלו בקיץ שעבר מהליגה הלאומית וזרחו בשתי הקבוצות ההתקפיות ביותר העונה בליגת העל. משלושתם, ערן לוי היה כמובן הכי מוכר עוד לפני העונה (למעשה, עוד לפני שהשניים האחרים החלו את הקריירה) אך הוא ראוי למקום על הפודיום בזכות העונה הטובה בחייו וזימון בכורה מרגש ומתוקשר בינלאומית לנבחרת ישראל. הצרפתי של בית"ר היה נפלא, בעיקר בין דצמבר לפברואר (12 מ-16 השערים שלו בכל המסגרות), אבל מלך שערי הליגה השאיר לו אבק. סבע שבר שליטה בת חמש עונות של מכבי תל אביב על ראשות טבלת הכיבושים ויחד עם לוי יצר את הקבוצה המלהיבה בליגה, ורבים מכתירים אותו כשחקן העונה. התחנה הבאה, אירופה?

הדעיכה

3. חיים סילבס

2. וידאר קיארטנסון

עונתו השלישית של השוער הסרבי בישראל הייתה חלשה באופן ניכר מקודמותיה, ופתאום הפוטנציאל האדיר שנרכש בכסף גדול לכבוד העלייה לליגת האלופות בזמנו הרגיש העונה קצת כמו נטל עבור מכבי תל אביב. העימות שלו עם אוהדי הקבוצה אחרי ההפסד להפועל חיפה בפתיחת הפלייאוף העליון רק הדגיש את הצורך של שני הצדדים בפרידה והוא עומד לעזוב את קרית שלום ללא אף תואר משמעותי (רק גביע הטוטו). בינתיים, חואן פאבלו שנזרק כדי לפנות לו מקום חגג העונה גביע בקפריסין. כוחה של קארמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully