וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחייה: אלוף ושיאן ישראל לשעבר, ד"ר אמיר גניאל, הלך לעולמו

15.5.2018 / 12:33

גניאל, בן 55 במותו, היה יו"ר הוועדה הרפואית של הוועד האולימפי ואביו של השחיין אמרי גניאל שייצג את ישראל באולימפיאדת לונדון 2012. איגוד השחייה ספד לגניאל: "אלוף ושיאן ישראל בעברו, איש משפחה ורופא מסור בכל רמח אבריו"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אמיר ואמרי גניאל/מערכת וואלה, צילום מסך

אבל בעולם השחייה הישראלי: ד"ר אמיר גניאל, שחיין העבר המצטיין, נפטר הבוקר (שלישי) בארה"ב לאחר מאבק ממושך במחלה קשה. גניאל היה בן 55 במותו. גניאל הצטיין בצעירותו במשחים למרחקים שונים בסגנון החופשי והיה אלוף ושיאן ישראל בגיל מאוד צעיר.

גניאל היה יושב ראש הוועדה הרפואית של הוועד האולימפי בישראל במחזור ריו 2016. הוא אביו של השחיין אמרי גניאל שייצג את ישראל באולימפיאדת לונדון 2012 בסגנון החזה.

איגוד השחייה ספד לגניאל בהודעה בדף הפייסבוק שלו: "איגוד השחייה וצוות השופטים משתתף בצערם של משפחת גניאל במותו בטרם עת של אמיר גניאל, אלוף ושיאן ישראל בעברו, איש משפחה ורופא מסור בכל רמח אבריו. יהי זכרו ברוך".

אגודת הפועל דולפין נתניה כתבה בעמוד הפייסבוק שלה: "בתום מאבק ארוך, קשה וכואב במחלה, הלך הלילה לעולמו בארה"ב ד"ר אמיר גניאל, אחד מגדולי השחיינים בהיסטוריה של מדינת ישראל. באמצע שנות השבעים ותחילת שנות השמונים היה אמיר גניאל השיאן הישראלי הבלתי מעורר בכל משחיי החופשי החל ב 100 מטר וכלה ב 1500 מטר כאשר חלק מהישגיו דרגו אותו בעשירייה הראשונה של השחיינים בעולם !!! איכות הישגיו הייתה כל-כך גבוהה עד שנדרשו עשרות רבות של שנים לשחייני ישראל הצעירים שבאו אחריו כדי לשבור את שיאיו. במהלך השנים האחרונות היה בנו המוכשר - אמרי - שחיין ישראלי אולימפי וחלק חשוב מהאגודה שלנו כשהישגיו מהווים את שיאיי האגודה בסגנון החזה. הנהלת האגודה, כל צוות המאמנים והשחיינים משתתפים בצערה העמוק של המשפחה".

עוד בנושא
ארבע מדליות למתעמלת ניקול זליקמן בגביע האתגר בפורטוגל
פרופ' דני נמט מונה למנהל הרפואי של הוועד האולימפי בישראל
ענפים נוספים בוואלה! ספורט, כל החדשות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully