וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפך בארה"ב: בית המשפט העליון ביטל את החוק נגד הימורי ספורט

החלטה דרמטית בספורט האמריקאי, אחרי שבית העליון ביטל תקנה ישנה ואיפשר לכל מדינה לקבוע לעצמה אם לאשר הימורים. הליגות טענו: זה יפגע בהגינות של הספורט. מארק קיובן: "זה הכפיל את שווי הקבוצה שלי"

שחקנה של פילדלפיה איגלס פטריק רובינסון חוגג. רויטרס
תודה לאל. פוטבול/רויטרס

בית המשפט העליון בארה"ב ביטל היום (שני) חוק פדרלי שאסר על קיום הימורי ספורט, בהחלטה תקדימית שתעניק למדינות את האפשרות להפוך את ההימורים לחוקיים. בית המשפט קבע ברוב של 6 מול 3 שהתקנה מ-1992, שאסרה הימורים על ספורט מקצועני וחובבני, מבוטלת, בהחלטה בעלת משמעויות רבות, שעשויה לשנות בצורה דרמטית את הכלכלה בספורט האמריקאי.

עד עתה נבאדה הייתה המדינה היחידה בארה"ב שבה ניתן היה להמר על תוצאות של משחק בודד. מעכשיו למדינות בארה"ב תהיה אפשרות להחליט בעצמן אם להפוך את ההימורים לחוקיים, וניו ג'רזי מתכננת להיות הראשונה שתאפשר זאת. גם דלאוור, מיסיסיפי, ניו יורק, ווסט וירג'יניה ופסילבניה צפויות לפעול בצורה זהה, כבר בתקופה הקרובה.

בית המשפט פסק לטובת מדינת ניו ג'רזי, ונגד ליגות ה-NBA, ה-NFL, ה-MLB וה-NHL, במאבק משפטי שנמשך כשש שנים. ארבע הליגות הבכירות, יחד עם ה-NCAA, טענו כי ההחלטה לאפשר הימורים עלולה לפגוע בהגינות של הספורט. עם זאת, יש לציין כי מחוץ לבית המשפט, נציגים מהליגות הבכירות (מלבד ל-NFL) הביעו הסכמה ופתיחות עם שינויים מסוימים בתקנות, במיוחד אדם סילבר, קומישינר ה-NBA.

"הקונגרס יכול לחוקק חוק ישיר בעד הימורים, אבל אם הוא בוחר לא לעשות זאת, כל מדינה חופשייה לבחור לעצמה", נכתב בהחלטה של בית המשפט. על פי ההערכה, כ-32 מדינות בארה"ב יחליטו להפוך את ההימורים לחוקיים בחמש השנים הקרובות.

ההערכות הן שבארה"ב מתגלגלים מדי שנה כ-150 מיליארד דולר בהימורי ספורט. אחרי ההודעה כצפוי נרשמה עלייה תלולה בשווי המניות של בתי ההימורים השונים. מארק קיובן, הבעלים של דאלאס מאבריקס מה-NBA, טוען שזו רק ההתחלה. "אני חושב שכל מי שמחזיק בקבוצת ספורט בארבע הליגות הבכירות ראה את הערך של הקבוצה שלו מוכפל היום", אמר קיובן, שטוען כי "זה יהיה שוב כיף ללכת למשחק בייסבול... אתם יודעים, כל הרגעים המתים האלה... משחק כדורסל, פוטבול, קל לראות איך שוב תיהנה באולם, באצטדיון, בזמן שאתה צופה, בין אם זה אונליין או בטלוויזיה... זה משהו שיתרום לכולם".

מנגד, מומחים בארה"ב מעריכים שזה עלול ליצור עלייה תלולה במקרים של התמכרויות להימורים. "פתחנו פה מעגל חדש", אומר ארני וקסלר, לשעבר מנכ"ל באגודה להימור כפייתי, "אתם תראו הרבה מאוד אנשים מתמכרים להימורים, זה יהיה מטורף, יהיה פה הר געש של הימורים".

מארק קיובן דאלאס מאבריקס. AP
"יהיה שוב כיף לראות בייסבול". קיובן/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully