וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הספורט בכנסת תדון בסכסוך בין ארגון השחקנים למנהלת הליגה

14.5.2018 / 9:32

בעוד הצדדים שבים לשולחן המשא ומתן, אישרה הכנסת קיום דיון מהיר בנושא. במנהלת הליגה אופטימיים לגבי סיכויי סיום הסכסוך כבר בפגישה הקרובה.אחד משחקני הליגה: "כולם רוצים לסיים את העונה כמו שצריך"

one

שבוע אחרי שנפגשו בפעם האחרונה, ישובו היום (שני) ארגון השחקנים ומנהלת ליגת העל לשולחן המשא ומתן על מנת לסיים את הסכסוך בין הצדדים ולסכם לפחות את חוקי הזרים בליגה לעונה הבאה. אם הצדדים לא יגיעו לסיכום עד יום רביעי בלילה, יכול ארגון השחקנים להכריז על שביתה החל מיום חמישי הקרוב, כך שהשחקנים הישראלים לא יופיעו למשחקי הליגה. למרות זאת, במנהלת הליגה לא קיבלו החלטה רשמית מה לעשות במצב כזה. אחת המחשבות הייתה להקדים את המשחקים למועד שקודם לפתיחת השביתה, אך היא ירדה מהפרק, וכעת, שגם היורדת מליגת העל לא תיקבע בתום המחזור הנוכחי, קשה להאמין שבמצב של שביתה יכריזו על סיום הליגה.

ניר אלון יו"ר ארגון השחקנים. יותם רונן
חוזרים לשולחן המו"מ. ניר אלון והשחקנים/יותם רונן

בשבוע שעבר היה נראה כי הצדדים קרובים מאוד לכדי סיכום, כך שבעונה הבאה תשוחק ליגת העל במתכונת של החוק הרוסי בשישה זרים, וכמו כן ייקבע מועד סופי למשא ומתן על ההסכם הרב שנתי בין הצדדים, אך לטענת מנהלת הליגה בארגון השחקנים שינו פתאום את עמדתם, והוסיפו רשימת דרישות שגרמה לפגישה לצאת ללא תוצאות.

התחושות בקרב ראשי המנהלת הן שניתן לסכם היום את הפרטים הסופיים ולהכריז על סיום הסכסוך. קבוצות ליגת העל השונות מתכוננות בקצב לפלייאוף ולא מאמינות כי תהיה שביתה, "כולם רוצים לסיים את העונה כמו שצריך ולא לשבת בבית", אמר אחד השחקנים הישראלים הבולטים בליגה אמש, "אף אחד לא מפחד לשבות או משהו כזה, אבל זאת האלטרנטיבה האחרונה שלנו".

במקביל, אישרה היום הכנסת קיום דיון מהיר בנושא המשבר בין ארגון השחקנים למנהלת הליגה. מי שהגיש את הבקשה לקיום הדיון הוא יו"ר שדולת הספורט בכנסת, ח"כ עיסאווי פריג' ממרצ, והתקווה היא לערוך את הדיון כבר בימים הקרובים. "אני שמח שהכנסת אישרה את בקשתי לדיון מהיר במשבר אליו נקלע מעמד הכדורסלן הישראלי והענף בכלל. לצד רצון לסיים את סכסוך העבודה ולמנוע השבתה של ליגת הכדורסל, יש לחתור להסדרה בשוק השחקנים הזרים, באופן שלא יפגע באיכות הקבוצות, אך יקח בחשבון את התחרותיות והשיוויוניות בליגה וכמובן יבטיח את מעמד הכדורסלן הישראלי ועתיד הכדורסל המקומי", אמר פריג' לאחר אישור קיום הדיון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully