וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ירו ד'איטליה: גיא ניב פרש, אנריקו בטאלין ניצח בקטע החמישי

הרוכב הישראלי נאלץ לוותר במהלך הקטע בגלל מחלה ("גופי בגד בי") והותיר את גיא שגיב כישראלי היחיד במרוץ. האיטלקי של קבוצת לוטו חצה ראשון את קו הסיום, רוהאן דניס עדיין מוביל

יח"צ - חד פעמי

רוכב ישראלי אחד נותר בג'ירו ד'איטליה 2018, לאחר שגיא ניב פרש היום (רביעי) בקטע החמישי של המרוץ. ניב זינק למרות מחלה ותשישות, אך נאלץ לפרוש בתחילת הקטע ופרץ בבכי. לאחר מכן אמר: "לא היה דבר שלא עשיתי כדי לסיים היום. החזקתי 65 ק"מ, אבל אז מצאתי את עצמי לבד. רק מכונית הליווי של הקבוצה הייתה לצדי, הייתי מאחור, וידעתי שאין מה שאוכל לעשות. גופי בגד בי". גיא שגיב, שסיים היום במקום ה-135 כשהגיע 8:22 דקות אחרי הפלוטון וסך הכול מדורג במקום ה-132, הוא כעת הישראלי היחיד בקבוצת סייקלינג אקדמי.

גיא ניב, רוכב אופניים קבוצת סייקלינג אקדמי. מתוך הטוויטר, צילום מסך
גיא ניב/צילום מסך, מתוך הטוויטר

המנצח היומי היה אנריקו בטאלין האיטלקי. הזנקת הקטע, שכלל 153 ק"מ מישוריים ברובם מאגריג'נטו לסנטה נינפה בסיציליה, התעכבה מעט בגלל תאונה. קבוצת בריחה של ארבעה רוכבים, בראשותו של האיטלקי אנדראה ונדראמה, פתחה פער של כמעט ארבע דקות מהפלוטון ונותרה כך כמעט שלוש שעות, עד שהאיטלקי פרץ כ-20 ק"מ לפני הסיום והקדים את חבריו בדקה.

13 ק"מ לסוף הקטע הייתה תאונה בפלוטון, בה היו מעורבים בין היתר מקסימיליאן שכמן, מחזיק החולצה הלבנה של הרוכב הצעיר, ואליה ויויאני שניצח שני קטעים בישראל, אך הם התאוששו והצטרפו למרדף אחר ודראמה. הפער קוזז בהדרגה ו-3.2 ק"מ לסיום כל הפלוטון כבר היה יחד. בטאלין, הרוכב של קבוצת לוטו ג'ומבו, ביצע ספרינט במאות המטרים האחרונים, עקף את בן ארצו ג'ובאני ויסקונטי וחצה ראשון את קו הסיום אחרי 4:06:33 שעות.

רוהאן דניס שמר על החולצה הוורודה של מוביל הדירוג הכללי, כשהוא מקדים בשנייה את האלוף המכהן טום דומולן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully