וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדיון בין מנהלת הליגה לארגון השחקנים הגיע למבוי סתום

7.5.2018 / 20:01

הצדדים נפגשו כדי לדון בסיכום שהושג בנוגע לחוק הרוסי, אך ראשי ארגון השחקנים דרשו להמשיכו לשלוש שנים וביקשו זכות וטו על התאריך האחרון למגעים, כשבמנהלת סרבו לכך. המגעים יחודשו בסופ"ש

יוסי ציפקיס

יו"ר מנהלת הליגה שמואל פרנקל ויו"ר ארגון השחקנים ניר אלון נפגשו הערב (שני) על מנת להתקדם במגעים בין הצדדים ולהביא לסיום את סכסוך העבודה שפרץ בשבוע שעבר, אך לאחר הפגישה הודיעה המנהלת על הגעה למבוי סתום.

על פי טענת המנהלת, סוכם בין הצדדים בימים האחרונים כי החוק הרוסי יימשך גם לעונה הבאה ובמהלכה הצדדים יסגרו חוזה ארוך טווח על חלופה לחוק. אלא שלפגישה הגיעו ראשי הארגון ודרשו בתחילה את המשך החוק הרוסי לשלוש שנים ולאחר דיון דרשו כי בידיהם תהיה זכות וטו אם לא יהיה הסכם עד התאריך שיוסכם עליו כתאריך האחרון למגעים. במנהלת סרבו לכך.

ראשי המנהלת ייצאו מחר לכנס יול"ב ובסוף השבוע כשישובו לארץ צפויים המגעים להתחדש.

ניר אלון יו"ר ארגון השחקנים. יותם רונן
צעד קדימה, שניים אחורה/יותם רונן

כאמור, אתמול הצדדים כבר הגיעו להבנות כי החוק הרוסי יימשך גם בעונה הבאה, עונת 2018/19, בה ישחקו בליגת העל 12 קבוצות, כשהשאלה היחידה שנותרה היא האם תינתן לקבוצות אפשרות לרשום שישה זרים בטופס. במנהלת הליגה מעוניינים בצעד, ובמקביל קבוצה שתעשה זאת, תשלם קנס כספי גבוה מאוד על הזר השישי, כשההטבה מיועדת למכבי תל אביב והפועל ירושלים. קבוצות שיבחרו לשחק עם ארבעה זרים, יזכו למענק.

שאלה מרכזית נוספת שעליה יש עדיין אי הבנות הוא מועד סיום המגעים להסכם הרב שנתי החל מעונת 2019/20. ארגון השחקנים דרש כי ההסכם יצטרך להסגר עד תחילת מאי 2019, מה שיאפשר להם למעשה שוב לאיים על השבתת הליגה לקראת סיומה, ובמנהלת הליגה דרשו שהמועד יהיה עד סוף ספטמבר 2018, כך שלא יוכלו לפתוח את הליגה בעונה הבאה ללא הסכם. מסתמן כי הצדדים יגיעו לפשרה גם בנושא הזה, כשההערכות הן שהמועד יהיה דצמבר 2018, לאחר פתיחת הליגה.

"הסיכוי לשביתה הוא לא גבוה", העריך בכיר בכדורסל הישראלי שמקורב למשא ומתן, "אם תהיה בסופו של דבר שביתה, זה כי מישהו ממש מתעקש על משהו וממש רוצה לשבות. לא רואה מצב כזה, העניין, לפחות לגבי העונה הבאה, ייסגר בקרוב מאוד".

לגבי התוואי שבו ישחקו בליגת העל החל מעונת 2019/20 קיים עדיין מחלוקת, אך הרצון של בכירים במנהלת הליגה הוא להעניק לשחקנים אלטרנטיבה ראויה לחוק הרוסי, שלא תפגע במספר הדקות שלהם, ואולי אף לבלום את התגברות מספר המתאזרחים בליגה.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

  • עוד באותו נושא:
  • ליגת העל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully