וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוסטון שרדה הארכה, לברון ניצח על הבאזר, שני חצאי גמר המזרח ב-0:3

הסלטיקס ניצחו 98:101 אחרי מותחן פרוע, במהלכו הסיקסרס כבר החלו לחגוג בטעות ניצחון בתום הזמן החוקי. ג'יימס עם סל ניצחון איקוני, קליבלנד ניצחה 103:105 את הראפטורס אחרי שכבר הובילה ב-17

לברון ג'יימס, קליבלנד קאבלירס חוגג. רויטרס
וכל מילה מיותרת. לברון עם עוד רגע קסום/רויטרס

לילה בלתי נשכח בפלייאוף: בוסטון וקליבלנד עלו הלילה (בין שבת לראשון) ליתרון 0:3 בסדרות חצי גמר המזרח, אחרי ניצחונות דרמטיים ומותחים על פילדלפיה וטורונטו. הסלטיקס עשו זאת אחרי הארכה, הקאבס בזכות סל ניצחון על הבאזר של לברון ג'יימס.

אל הורפורד, בוסטון סלטיקס חוגג. רויטרס
כמה נסיון, כמה קור רוח. אל הורפורד/רויטרס
מרקו בלינלי, פילדלפיה סיקסרס, חוגג. רויטרס
פילי כבר חגגה ניצחון, משום מה. בלינלי אחרי "סל הניצחון" בזמן החוקי/רויטרס

פילדלפיה - בוסטון 101:98 (הארכה, הסלטיקס עלו ל-0:3 בסדרה)

המספר הנוסף: ג'ייסון טייטום קלע 20 נקודות ומעלה בחמישה משחקי פלייאוף רצופים, ובכך עבר את לארי בירד שהחזיק בשיא של משחקים כאלה עבור שחקן בוסטון.

איזו דרמה בעיר אחוות האחים. נתחיל מהסיום מורט העצבים של הזמן החוקי: אחרי משחק שקול ומאוזן, במהלכו בוסטון שלטה והובילה בהפרשים קטנים למעט פרקי זמן קצרים, הכל התנקז לשניות האחרונות. בשוויון 87, פילדלפיה יצאה להתקפה כמעט אחרונה מרושלת במיוחד, שהסתיימה באיבוד שלומיאלי של ג'יי ג'יי רדיק שהוביל לליי אפ קל של ג'יילן בראון בצד השני. פילי לקחה פסק זמן, ממנו יצאה עם תרגיל לשלשה של מרקו בלינלי, האיטלקי צלף סל קשה מהפינה, ובאולם כבר נזרק לאוויר קונפטי כדי לחגוג את הניצחון, אחרי שהסיקסרס היו בטוחים שמדובר בשלשה. לצערם, כפי שהוכח בהילוכים החוזרים, היה זה סל לשתי נקודות בלבד, ואחרי דקות ארוכות של פינוי הקונפטי מהפרקט, אפשר היה להוציא את ההארכה לדרך.

תוספת הזמן הייתה כל כולה של שניים מכוכבי בוסטון על ומחוץ למגרש: אל הורפורד ובראד סטיבנס. 5.5 שניות לסיום, כשפילי ביתרון נקודה, המאמן שרטט עוד תרגיל גאוני לאוסף לליי אפ של הסנטר,שקלע בקלות מעל רוברט קובינגטון הנמוך ממנו משמעותית. פילי, כמו לקראת סוף זמן החוקי, רשמה איבוד הפעם מידי בן סימונס, והורפורד - שוב הוא - סגר עניין עם שתיים מהקו, כדי לתת לסלטיקס יתרון 0:3 בסדרה ולהבטיח מעשית העפלה שנייה ברציפות לגמר המזרח, ככל הנראה שוב מול לברון והקאבס.

ג'ייסון טייטום הנהדר היה הקלע הבולט של הסלטיקס עם 24, טרי רוז'יר הוסיף 18 ו-7 ריבאונדים, ג'יילן בראון תרם 16 ו-9 ריבאונדים מהספסל, ואל הורפורד שוב סיפק מנהיגות ויציבות עם 13, 6 ריבאונדים וכאמור, כל הפעולות הנכונות במאני טיים. מנגד, הסיקסרס שוב נפגעים מחוסר הנסיון או חוסר קור הרוח בדקות הסיום, למרות משחק טוב, לשם שינוי, גם של בן סימוס (16 נקודות, 8 ריבאונדים ו-8 אסיסטים) וגם של ג'ואל אמביד (22 ו-19 ריבאונדים).

איש מצוות פילדלפיה סיקסרס מנקה קונפטי מהפרקט. GettyImages
ואז הגיעה המכה. ניקוי הקונפטי מהפרקט בפילדלפיה/GettyImages

קליבלנד - טורונטו 103:105 (הקאבס עלו ל-0:3 בסדרה)

המספר הנוסף: זה היה סל הניצחון או השוויון השביעי בקריירה של לברון בחמש השניות האחרונות של רבע רביעי או הארכה בפלייאוף. רק שניים פחות מאחד, מייקל ג'ורדן.

לברון ג'יימס ממשיך לספק עוד ועוד רגעים לפנתאון בפלייאוף הזה, והלילה - אחרי שכבר הספיק לרשום סל ניצחון מול אינדיאנה ולספק תצוגות בלתי נשכחות בשני המשחקים הראשונים מול טורונטו - הגיע אולי הגדול מכולם עד כה: עם 8 שניות לסיום, במצב של שוויון 103, אחרי שהקאבס כבר שמטו יתרון 17 במחצית השנייה ו-14 ברבע האחרון, הוא יצא להתקפה אחרונה, עלה לזריקה קשה במיוחד ביד אחת מחצי מרחק, קלע אותה עם הרבה טאץ' בעזרת הקרש, וכנראה הכריע סופית את הסדרה.

כאמור, המשחק היה נראה בידיים של הקאבס כבר מתחילתו. אפקט שני ניצחונות החוץ בקנדה הורגש היטב, קווין לאב המשיך את יכולתו הטובה ממשחק 2, והקאבס כבר הובילו ב-15 הפרש עם הירידה למחצית. הדומיננטיות נמשכה גם בפתיחת המחצית השנייה, עד שקייל לאורי התעורר, החזיר את הראפטורס מהקבר והוביל לשוויון מפתיע. אבל דווקא אז, כשטורונטו סוף סוף קיבלה שביב של תקווה מול לברון, הוא הרג אותה סופית, עם עוד רגע איקוני.

ג'יימס סיים עם 38 נקודות, 7 אסיסטים ו-6 ריבאונדים, ושוב קיבל סיוע מספק מקווין לאב (21 ו-16 ריבאונדים), קייל קורבר (18), ג'ורג' היל (12) וג'ף גרין (11). מנגד, 27 של קייל לאורי לא הספיקו לראפטורס.

לברון ג'יימס, קליבלנד קאבלירס קולע סל ניצחון מעל או ג'י אנונובי, טורונטו ראפטורס. GettyImages
סל הניצחון של לברון/GettyImages
לברון ג'יימס, קווין לאב, קליבלנד קאבלירס חוגגים. GettyImages
והחגיגה שאחריו/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully