וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'ארלס בארקלי על דריימונד גרין: "אני מת לתת לו אגרוף בפרצוף"

הפרשן פתח חזית מול פורוורד גולדן סטייט, גרין הגיב: "אתה זקן, זה מה שזה". וגם: סטף "מפיח רוח חיים" בווריירס, לברון מגלה מחדש את החברים בקליבלנד, ועל מה קנדריק פרקינס התעמת עם דרייק? סיכום הלילה

לברון ג'יימס, קליבלנד קאבלירס חוגג. GettyImages
מתברר שיש לו צוות מסייע. לברון/GettyImages

טורונטו - קליבלנד 113:112 (הקאבס עלו ל-0:1 בסדרה)

המספרים

* לברון רשם 26 נקודות, 13 אסיסטים ו-11 ריבאונדים. זהו הטריפל דאבל ה-21 שלו עד כה בפלייאוף, וכעת הוא שני בדירוג כל הזמנים אחרי מג'יק ג'ונסון (30).

* זו הפעם הראשונה בקריירה של לברון שהוא מנצח משחק פלייאוף בו הקבוצה שלו לא הובילה במהלך הזמן החוקי.

* לברון עלה למאזן 3:11 במשחקים עם הארכה בפלייאוף. השחקנים היחידים שניצחו ביותר או באותו מספר של משחקי פלייאוף שנגררו להארכה הם דני איינג' (4:12) ומאנו ג'ינובילי (6:11).

* זו הפעם השנייה בלבד ב-20 השנים האחרונות בפלייאוף שקבוצה מנצחת מבלי להוביל בזמן החוקי. הפעם האחרונה שזה קרה: הניצחון של דאלאס על אוקלהומה סיטי ב-23 במאי 2011.

* אז עד כמה רעדו לראפטורס הידיים בדקות האחרונות? שימו לב לזה: הם החטיאו את 11 זריקות השדה האחרונות שלהם ברבע האחרון, כולל 3 מ-16 בלבד מקרבת הסל.

* לפני הסדרה דובר רבות על הבדלי העומק בין הקבוצות, ועל הספסל העדיף, כביכול, של הראפטורס. אז הלילה הגיעה התשובה של שחקני הספסל של הקאבס, שניצחו 35:37 בנקודות את מקביליהם.

* תגידו מזל טוב לקליבלנד: לראשונה אחרי שמונה משחקי פלייאוף, שחקן שאינו לברון ג'יימס (ג'יי אר סמית') הגיע ל-20 נקודות.

ג'יי אר סמית', קליבלנד קאבלירס. רויטרס
סוף סוף עוד שחקן מגיע ל-20 נקודות. ג'יי אר סמית'/רויטרס

התגובות

לאורך כל העונה טורונטו הוכיחה שהיא הקבוצה הטובה יותר, המאומנת יותר והעמוקה יותר, אבל שוב, כשרגע האמת מגיע המחסום הפסיכולוגי מול קליבלנד ולברון מרים את ראשו. המטרה העיקרית של הראפטורס לקראת המשחק הראשון הייתה לספק הצהרת כוונות שתשקיט את רעשי הרקע בנוגע ליכולתה או אי יכולתה לגבור על קליבלנד בסדרה, ואכן, למשך לא מעט דקות נראה היה שזה מה שיקרה. במהלך הרבע הראשון הראפטורס כבר פתחו פער של 14 נקודות, 19:33, והיתרון שלהם נשמר מהשנייה הראשונה ועד האחרונה של הזמן החוקי.

אבל אז משהו נתקע בהתקפה, וכככל שקליבלנד נגסה בהפרש לקראת סיום, כך שחקני הראפטורס הפסיקו לתפקד. הם החטיאו 11 זריקות מהשדה ברציפות, ראו את לברון שולח את המשחק להארכה עם סל קשה מחצי מרחק 30 שניות לסיום, ונכנעו גם בהארכה. לשם שינוי, הפעם לברון לא היה האחראי הבלעדי למפלתם: קינג ג'יימס קלע רק 3 מ-20 הזריקות האחרונות שלו ברבע האחרון ובהארכה, ובדקות הללו ראה כיצד ג'יי אר סמית', קייל קורבר וטריסטן תומפסון עושים את הפעולות הגדולות שהכריעו את המשחק.

"זה היה אחד המשחקים הכי גרועים שלי העונה. למזלי, החבר'ה סביבי היו נפלאים והתעלו כשלא הייתי במיטבי", ניתח לברון את המשחק "הגרוע" שלו, אותו סיים עם 26 נקודות, 13 אסיסטים ו-11 ריבאונדים, ואז החל למנות את הפעולות החיוביות של חבריו. "קווין (לאב) התקשה במחצית הראשונה, אז ג'ף גרין נכנס לנעליים שלו. ואז קייל (קורבר) התעלה, ולאב הצטרף אליו במחצית השנייה. קווין היה מפלצת מתחת לסלים. ג'יי אר היה יציב כל המשחק מחוץ לקשת, וטריסטן שוב הרים את הרמה שלו. גם הוא היה מפלצת, והראה את כל הדברים שהתרגלנו לראות ממנו בשנים האחרונות. כולם תרמו לניצחון הלילה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
טריסטן תומפסון, קליבלנד קאבלירס, מול ג'ייקוב פולטל, טורונטו ראפטורס. רויטרס
חוזר למוטב. טריסטן תומפסון/רויטרס

בצד השני, טורונטו מלקקת את הפצעים. אחרי שכבר נראו בדרך לניצחון קל יחסית, הם ספגו מהלומה מהסוג שמעצב סדרה שלמה. למרות זאת, המאמן דווין קייסי טען ש"אני לא יודע אם זו התרגשות יתר, או אי עמידה בלחץ. מה שכן, אני בטוח שירינו לעצמנו ברגל כשהיה לנו יתרון של 10 נקודות". גם דמאר דרוזן וקייל לאורי התייחסו למקריות של הניצחון של הקאבס, כשהרכז אומר ש"אנחנו הקבוצה הטובה יותר", ודרוזן משחזר את הסל של לברון שכפה הארכה ואומר ש"הוא קלע חתיכת זריקה. אנחנו נחיה עם זה שהוא ייקח זריקה כזאת בהמשך. ובצד השני החטאנו זריקה פתוחה. זה מה שהכריע".

במהלך המשחק שמרו שתי הקבוצות על כבוד הדדי, אבל העניינים התחממו לאחר הסיום דווקא לא על הפרקט, כשקנדריק פרקינס מקצה הספסל של הקאבס התעמת מילולית וכמעט פיזית עם האוהד הכי מפורסם של טורונטו, הראפר דרייק. המתיחות בין השניים החלה עוד בירידה למחצית, כשפרקינס ניהל שיחת חולין עם סרג' איבקה ודרייק התערב. "אמרתי לו, 'שב על הטוסיק ותצפה במשחק. לא דיברתי אליך'", סיפר פרקינס, אולם לאחר המשחק היצרים שוב התלהטו והשניים כמעט התעמתו פיזית.

גולדן סטייט - ניו אורלינס 116:121 (הווריירס עלו ל-0:2 בסדרה)

המספרים

* אחרי הניצחון הלילה, גולדן סטייט עומדת על 26 ניצחונות מ-28 המפגשים האחרונים מול ניו אורלינס.

* הווריירס עם 14 ניצחונות בית רצופים בפלייאוף, שיא מועדון ורחוק רק ניצחון אחד משיא כל הזמנים שקבעה שיקגו בולס, בין 1990 ל-1991.

* אחד מנתוני המפתח בסדרה עד כה: הווריירס זרקו מהעונשין 59 פעמים בשני המשחקים, בעוד הפליקנס הגיעו לשם רק 20 פעמים.

סטפן קרי, גולדן סטייט ווריירס, עם בארי בונדס. רויטרס
ברוך שובך. קרי עם בארי בונדס/רויטרס

התגובות

החדשות הטובות עבור גולדן סטייט: סטף קרי חזר. החדשות העוד יותר טובות: לא נראה שהוא זקוק אפילו לשנייה של הסתגלות והתאקלמות. הגארד המצטיין חזר אחרי חמישה וחצי שבועות בחוץ כאילו מעולם לא עזב, כשהוא קולע 10 נקודות בשמונה הדקות הראשונות שלו על הפרקט, מסיים עם 28 בסך הכל ועם מדד הפלוס/מינוס הטוב בקבוצה בהפרש עצום (26+).

"כל הזמן הזה בחוץ הרגיש כמו נצח", אמר קרי המחויך בסיום. "השתדלתי להיות סבלני, אבל בשלב מסוים זה נראה לי כמו נצח להיות גם על הספסל. כשזרקתי מהמנהרה וקלעתי הבנתי שאני הולך להיות חם היום, אז רציתי להיכנס כמה שיותר מהר".

דריימונד גרין הודה ש"הוא החזיר את האורקל ארינה לחיים, החזיר את הקבוצה לחיים. זה היה פשוט נהדר". גרין, אגב, הצליח לגנוב את הפוקוס מקרי גם הלילה, הן בזכות היכולת המצוינת - עם 20 נקודות, 12 אסיסטים ו-9 ריבאונדים - והן בגלל עימות מילולי עם רייג'ון רונדו, שסחט תגובה קיצונית למדי מפרשן רשת TNT צ'ארלס בארקלי. "אני פשוט מת שמישהו יתן לו אגרוף בפרצוף", אמר בארקלי, שמערכת היחסים הסבוכה שלו עם גרין ועם הווריירס ידועה כבר שנים, בשניות שלאחר העימות. "הייתי עושה את זה בעצמי. הייתי מת לעשות את זה עצמי, לתת לו פאקינג אגרוף בפרצוף". כשהשדר שאל את בארקלי, 'למה הוא מעצבן אותך?', הוא השיב במסתוריות: "שאלת אותי שאלה, נתתי לך תשובה".

דריימונד גרין, גולדן סטייט ווריירס, חוגג מול ניקולה מירוטיץ', ניו אורלינס פליקנס. GettyImages
"בארקלי, אתה זקן. זה מה שזה". דריימונד/GettyImages

גרין התייחס לאמירה הזו בסיום המשחק, ואמר ש"הוא פגש אותי פנים אל פנים מיליון פעם. אם הוא מתעקש, שיתן לי אגרוף בפעם הבאה הוא פוגש אותי. אם לא, שפשוט יסתום. זה לא שונה בשום צורה מאוהד שיושב מאחורי מסך מחשב ומצייץ...אתה זקן, זה מה שזה".

המתיחות בין בארקלי לגרין אירונית לאור העובדה שפורוורד גולדן סטייט נחשב במשך שנים לממשיך דרכו של שחקן העבר, בסגנון המשחק וברוח הלחימה. גרין נשאל האם הוא רואה בעצמו צ'ארלס בארקלי מודרני, והשיב בחריפות: "לעזאזל, לא. אני דריימונד גרין המודרני. אפילו לא חיבבתי במיוחד את בארקלי כשגדלתי. צ'אק שחקן נהדר, וצפיתי בו משחק לא מעט בתור ילד, אבל הוא לא השפיע עליי בכלל".

גם לאמא גרין היה מה לומר בנושא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully