וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לשביתה? המו"מ תקוע, ארגון השחקנים הכריז על סכסוך עבודה

2.5.2018 / 20:17

בתום פגישה בין הארגון לראשי המנהלת לא הושגו הסכמות לגבי החוק הרוסי, ואם לא יהיה שינוי תחל שביתה בעוד שבועיים. המנהלת: "רוצים להגיע להסכם בהקדם לגבי קידום השחקן הישראלי"

one
ניר אלון יו"ר ארגון השחקנים. יותם רונן
ניר אלון והשחקנים בפגישה/יותם רונן

שבוע אחרי שמנהלת הליגה החליטה בישיבת דירקטוריון על עמדתה ורצונה לסיום החוק הרוסי, נפגשו היום (רביעי) יו"ר המנהלת שמואל פרנקל ויו"ר ארגון השחקנים ניר אלון, לפגישת משא ומתן כדי לנסות להגיע להסכם ארוך טווח בין הצדדים, אך לא הצליחו להשיג הבנות. בעקבות כך, הכריז הארגון סכסוך עבודה ומשמעות הדבר שאם לא יהיה שינוי, הוא יוכל לפתוח בשביתה 15 יום מרגע ההכרזה - כלומר ביום חמישי בעוד שבועיים. במהלך הפגישה שחקני ליגת העל אישרו לארגון השחקנים לפתוח בצעדים ארגוניים, וזה מה שאכן קרה בהיעדר הסכם.

הארגון הודיע כי הוא "מבקש לשמור על מעמדו של השחקן הישראלי ולאפשר לו יותר דקות משחק בליגה הישראלית וקורא לראשי המנהלת לקיים מו"מ אינטנסיבי על מנת להגיע בשבועיים הקרובים להסכם".

המנהלת "דורשת לבטל את החוק הרוסי במתכונתו הנוכחית ולמצוא דרכים בשיחות משותפות עם ארגון השחקנים כיצד ניתן לקדם את השחקן הישראלי. אנו סבורים כי יש להמשיך במשא מתן אינטנסיבי על מנת להגיע להסכם בהקדם".

אלישי כדיר דגן יבזורי שלומי הרוש. יותם רונן
אלישי כדיר עם שלומי הרוש ודגן יבזורי היום/יותם רונן

שמעון אמסלם סגן יו"ר הארגון אמר לאחר הפגישה: "יש לנו חבורה של שחקני כדורסל שאפשר לסמוך עליהם. אנחנו אוהבים את החבר'ה במנהלת. אנחנו בעד השחקנים הישראלים ובאמת מאמינים שהכדורסל הוא משאב לאומי ואנחנו צריכים לדאוג למשאב הזה ולא לבוא לליגה שרק השחקנים הזרים יוכלו להוביל אותה. אנחנו לא מאיימים על אף אחד אבל מקווה שהפעם זה יקרה. נגיע לפגישה מאוד מקשיבים ובעד ונקווה לטוב. אנחנו רואים שבגילאים הצעירים אנחנו מצליחים בנבחרות וכשמגיעים לבוגרים אין מספיק זמן וסבלנות. גם ב-NBA יודעים שצריך שיהיו הגבלות, אז מי אנחנו? צריך לפחות שני שחקנים ישראלים בחמישייה. צריך לחשוב על כל הצדדים וזה צריך להיות האינטרס של כולם".

אלעד הופמן שחקן נס ציונה אמר: "אנחנו מאוד מאוחדים ויש כמה קווים ברורים שאנחנו לא מוכנים שיחצו אותם. צריך לזכור שזה עדיין כדורסל ישראלי. זה עניין מקצועי, צריך ששחקנים ישחקו. נצטרך לחכות לפגישה בערב. אם שואלים אותי אז בואו נעשה שני זרים וזהו. זה לא עובד ככה. זו עדיין ליגה ישראלית והגיע הזמן שישראלים ישחקו".

כזכור, אלון הכריז לאחר ישיבת המנהלת כי רצון ארגון השחקנים הוא לשלושה זרים בלבד בסגל, אך עמדת האל חזור של ארגון השחקנים בשלב זה הוא המשך החוק הרוסי. במנהלת הליגה מוכנים ללכת להסכם כולל, שבו יעלו מספר הקבוצות בליגה ל-14 החל מעונת 2019/20, כך שמספר הישראלים הבכירים בליגת העל לא ייפגע גם לאחר איבוד החוק הרוסי. שחקני הפועל אילת לא הגיעו בשל המרחק, גם שחקני מכבי תל אביב אמורים להגיע רק בהמשך אחרי האימון שלהם. המתאזרח היחיד שהגיע הוא אדריאן בנקס מהפועל תל אביב.

מטעם הארגון עצמו נכחו ניר אלון, שמעון אמסלם, לייזי גורדון וגיא ז'נו. מטעם השחקנים הגיעו לפגישה אלישי כדיר, נתנאל ארצי, איגור נסטרנקו, דגן יבזורי, יוגב אוחיון, רם אליאספור, שון דאוסון, עידן זלמנסון, בר טימור, יותם הלפרין, גיא פניני, תומר גינת, אדריאן בנקס, עוז בלייזר, רועי הובר, רפי מנקו, שלומי הרוש, אבירם זליקוביץ, נועם אביבי, יונתן מור, גיל אמיתי, רביב פיטשון, אלעד הופמן, נמרוד לוי, אדם אריאל, יונתן שולדבראנד, זיו בן צבי, יפתח זיו, תום מעיין ועמית ארליך, חואקין שוכמן וטל קרפלס.

תומר גינת שלומי הרוש ארגון השחקנים. יותם רונן
השחקנים בפגישה/יותם רונן

לוואלה! ספורט נודע כי מאז ישיבת הדירקטוריון נערכו מספר שיחות וניסיונות גישור בין גורמים במנהלת הליגה לאנשי ארגון השחקנים על מנת להגיע להסכם ערב הפגישה בין פרנקל לאלון. למרות זאת, כל הנסיונות הללו לא הביאו לכדי סיכום, כשההרגשה הכללית היא כי אנשי ארגון השחקנים נחושים בדעתם לא לפגוע בחוק הרוסי. גורמים שונים מעריכים כי הסיכוי שהפגישה בין שני צוותי המשא ומתן תיגמר היום ללא פיצוץ, או לחילופין עם הישג כלשהו, היא נמוכה מאוד.

לאחר הפגישה צפוי ארגון השחקנים לערוך כנס כולל עם השחקנים הישראלים כדי לעדכן אותם בתוצאות הפגישה, ובמידת הצורך להכריז על סכסוך עבודה מיידי. אם סכסוך עבודה יוכרז עוד היום, המשמעות היא ששחקני ליגת העל יוכלו להתחיל לשבות לפני המחזור ה-32, שני מחזורים מסיום העונה. בישיבת הדירקטוריון של מנהלת הליגה, שנערכה בשבוע שעבר, החלו בהכנות מסוימות למצב שכזה, כשההחלטה העקרונית של המנהלת היא להמשיך לקיים את הליגה גם במצב של שביתה, בסגל של זרים ושחקני נוער, ולא להכנע לשביתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully