וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רונאלדיניו: "גם שחקני עבר גדולים כמוני יכולים להפוך למאמנים. תראה את זידאן"

27.4.2018 / 17:00

החוויה בישראל ("רואים שאנשים כאן אוהבים כדורגל"), בית הספר לכדורגל ("רוצה לתת לילדים את ההזדמנות להיות שחקנים גדולים"). רונאלדיניו מסכם עבור וואלה! ספורט את הביקור בארץ: "רוצה לחזור לפה"

צילום: קובי אליהו, עידו שחם כתוביות: ראובן ויסמן

"לאמן זה לא משהו שמדבר אלי כרגע, אבל להיות אחראי על הפיכת ילדים לכדורגלנים זה משהו שחלמתי עליו עוד כשהייתי שחקן", כך סיפר כדורגלן העבר רונאלדיניו בראיון מיוחד לוואלה! ספורט המסכם את הביקור המתוקשר שלו בישראל.

שלשום (רביעי) פירסמנו כאן כי הכוכב הבינלאומי מתכוון להשאיר בישראל חותם בדמות פתיחת בתי ספר לכדורגל תחת המותג העולמי שלו RONALDINHO SOCCER ACADEMY. שיתוף הפעולה של רונאלדיניו כאן בארץ יהיה עם חברת MTR7 חברה המתמחה בפיתוח פרוייקטים בתחום הספורט בראשה עומד המנכ"ל מאורו רוזנשיין, עולה חדש מברזיל ששיחק בעברו כדורגל בפלמנגו ובפלומיננזה. המועדון הראשון שיחבור אל הפרוייקט הזה הוא בית"ר נורדיה ירושלים ויחד יוקם בית הספר לכדורגל של רונאלדיניו בבירה. בהמשך מתוכננים בתי ספר נוספים בארץ.

רונאלדיניו עזב שלשום את ישראל אחרי ביקור שאורגן מטעם חברת היינקן. כוכב העבר שזכה להערצה מופגנת בכל פינה בה הסתובב כאן, שקל אפילו להאריך את הביקור למרות שההגעה שלו לירושלים אתמול לביקור במועדון של בית"ר נורדיה היתה צורמת מאחר שהוא לא יכול היה להישאר הרבה זמן עם הילדים עקב סמיכות לטיסה.

שחקן עבר ברזילאי רונאלדיניו. קובי אליהו
שקל להישאר עוד. רונאלדיניו/קובי אליהו

לפני שנסע ממלון הילטון בתל אביב לסיור הקצר שערך בבית"ר נורדיה בירושלים, הוא התיישב לראיון שסיכם את ביקורו.

זה היום האחרון של הביקור שלך בישראל. כל כך אוהבים אותך פה, לא רצית להישאר עוד קצת? אולי לדחות את הטיסה?

"רציתי מאוד, הכל היה מאוד מהר. אני גם ארצה לחזור ולטייל ולהכיר יותר את ישראל".

אתה מאוד מורגל בביקורים כאלה באהבה ובהערצה בכל העולם, יש משהו מיוחד פה אצלנו בביקור הזה שתיקח אותו לעומת ביקורים במקומות אחרים?

"פה זה מיוחד בגלל ההיסטוריה של ישראל. קיבלו אותי פה עם חיבוק כל כך גדול, ואני עוזב עם טעם של עוד".

היה ברור לך עוד כשהיית שחקן שבאיזשהו שלב אתה תרצה להקים בתי ספר לכדורגל עם השם שלך בכל העולם?

"כן, גם כשהייתי שחקן ידעתי שאני רוצה להחזיר על כל מה שקיבלתי במהלך הקריירה שלי, ואני שמח לתת הזדמנות לילדים פה בישראל שיכולים ללמוד מהכדורגל שאני למדתי. אני מאוד מאוד שמח לעזור לילדים שחולמים להיות כדורגלנים, אני מאוד גאה לפתוח פה אקדמיה לכדורגל על שמי, ואני בטוח שזה יצליח".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
שחקן עבר ברזילאי רונאלדיניו. קובי אליהו
כבר מחכה לחזור פעם נוספת. רונאלדיניו/קובי אליהו

הרבה שחקני עבר שפורשים הולכים להיות מאמנים, זה לא משהו שחשבת עליו מעולם - להיות בעצמך מאמן כדורגל?

"לא".

זה לא מתאים לך? בגלל ההנחה ששחקן גדול לא יכול להיות מאמן כי הוא כל הזמן יתעצבן שהשחקנים שלו לא יכולים לעשות את הדברים כמו שהוא עשה?

"אני לא מסכים, אתה רואה שיש גם מאמנים גדולים כמו זידאן, כמו פרנק רייקארד שאימן אותי. זה לא משהו שבוער בי בשלב הזה. אני עכשיו רוצה לעסוק בללמד ילדים להיות שחקנים גדולים".

הייתי פעמיים בריו, ומה שהכי תפס אותי זה שהייתי חוזר מבילוי בחמש בבוקר ורואה אנשים משחקים כדורגל בחופים. ומזה צומחים כדורגלנים, כי הם שמחים לשחק כדורגל. איך אפשר פה בישראל, שאנחנו נמצאים עכשיו בתחתית, לגשר על הפער ולהצמיח פה שחקנים דרך המוטו של האקדמיה שלך?

"מאוד חשוב לי להחזיר למקומות שבהם חיבקו אותו בצורה כל כך יפה, כמו פה. להחזיר לאותם ילדים, אלה שיש להם את הכישרון, וגם אלה שפחות, ולתת להם את ההזדמנות להיות שחקנים גדולים".

איך התרשמת מהיכולת של השחקנים במשחק הראווה שלך אתמול?

"רואים שאנשים פה באמת אוהבים כדורגל. גם אנשי תרבות, גם אנשים מכל מיני סוגים שבאים ואוהבים לשחק. זה מה שנותן לי את האהבה והרצון לפתוח פה בית ספר לכדורגל".

בפעם הבאה שתגיע לכאן, מה אתה מצפה לראות?

"אני מקווה לחזור לפה עוד לפני שאני אראה את הפירות של הדבר הזה שאני בונה".

שחקן עבר ברזילאי רונאלדיניו. קובי אליהו
"רואים שאנשים פה באמת אוהבים כדורגל". רונאלדיניו/קובי אליהו

מאורו רוזנשיין הוסיף באשר לפתיחת בתי הספר לכדורגל עם רונאלדיניו: "יש לרונאלדיניו עשרה בתי ספר לכדורגל בכל העולם. ממצרים ועד ארצות הברית. מהאמירויות ועד דרום אמריקה. אנחנו גאים לפתוח את בתי הספר לכדורגל שלו בישראל".

במה הם יהיו שונים מבתי ספר לכדורגל שיש גם כך היום בישראל?

"הם יהיו שונים ראשית כי רונאלדיניו ישלח אנשים שלו לכאן ללמד את המאמנים את השיטה והדרך שלו להצמחת כדורגלנים. בתי הספר לכדורגל יהיו בשיתוף עם מועדונים כאן כמו בית"ר נורדיה. האווירה תהיה אחרת, התכנים יהיו שונים. הילדים יקבלו גם חינוך במקביל. אנחנו משוכנעים שזה יהיה סיפור הצלחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully