וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתעמלת יאנה קרמרנקו החרימה תחרות כי מנעו מהמאמנת שלה לשפוט אותה

27.4.2018 / 11:51

בניגוד לנוהל בו מאמנת גם שופטת, מנעו באיגוד ההתעמלות מהמתעמלת לטוס לתחרות חשובה בבאקו עם המאמנת שלה. "נתנו ליאנה יחס לא הוגן. פגעו בסיכוייה להשיג את הקריטריון לאליפות אירופה בזמן שמתעמלות אחרות יצאו עם המאמנות שלהן שגם שפטו אותן. האיגוד הפלה אותה לרעה"

יאנה קרמרנקו. עמית שיסל, אתר רשמי
האיגוד הפלה אותה? יאנה קרמרנקו/אתר רשמי, עמית שיסל

הסערות באיגוד ההתעמלות לא שוככות. אחרי שחשפנו כאן שלשום את מכתב בנות נבחרת ההתעמלות האמנותית מריו, אשר דורשות לקבל את הפרסים הכספיים בהן זכו במשך שנים, נודע היום כי באיגוד קיימת סערה נוספת עקב החלטת המתעמלת יאנה קרמרנקו להחרים את תחרות הקריטריון בבאקו הנערכת בסוף השבוע הזה לקראת אליפות אירופה. המתעמלת המוכשרת ממכבי אשדוד, החליטה בצעד יוצא דופן לוותר על היציאה לבאקו, לאחר שהנהלת איגוד ההתעמלות בראשות כנרת גנצרבסקי ועודד אברמסון החליטה לא לאפשר למאמנת שלה מריה ויינבלט רביבו לצאת לתחרות כשופטת שלה. על פי עדות המאמנת של קרמרנקו, עודד אברמסון אישר לה לצאת עם המתעמלת בעוד שגנצרבסקי סירבה.

קרמרנקו המשתייכת לסגל נבחרת ישראל בוגרות עשתה באחרונה את הקריטריון בגביע האיגוד הישראלי שאיפשר לה להתחרות על קריטריון לאליפות אירופה. ההצלחה שלה זיכתה אותה ביציאה לשתי תחרויות הראשונה בצרפת והשנייה בבאקו בסוף השבוע הזה, שבהן היא היתה צריכה להיאבק על מקומה מול שלוש מתעמלות אחרות שמנסות אף הן להשיג את הקריטריון ולייצג את ישראל במקביל ללינוי אשרם. חלק מהבנות האחרות עשו את התחרויות עם שופטת לבחירתן.

seperator

המאמנת מריה ויינבלט רביבו המשתייכת לצוות המאמנות של קרמרנקו היא זו שהיתה צריכה לצאת איתה לתחרות בבאקו ולשפוט אותה כחלק מצוות השופטות בתחרות. ויינבלט רביבו אישרה הבוקר לוואלה! את הפרטים וסיפרה: "רוב הבנות נסעו עם השופטת שלהן. זה הדבר הכי מקובל אצלנו בענף. אין שופטת שהיא לא מאמנת. זה לא קיים. בסופיה התחרתה ניקול וורונקוב ומי ששפטה אותה היתה המאמנת שלה אלה סמופאלוב. היא היתה אחת מבין עשר שופטות. כל מדינה מביאה שופטת. זה מקובל כך כל השנים כי בענף שלנו אין שופטות שהן רק שופטות. אין שופטות שמקבלות כסף כשופטות. זה מקובל ונהוג כך, אבל משום מה למתעמלת שלנו יאנה קרמרנקו בתחרות הכי חשובה שלה השנה, תחרות שתקבע אם היא תשיג את הקריטריון לאליפות אירופה, מנעו ממנה לאפשר לי לצאת איתה. הנוכחות של השופטת שהיא גם המאמנת קריטית לציון ולא יתכן שלכל המתחרות האחרות תהיה שופטת שהיא מאמנת ורק ליאנה לא. ליאנה לא נתנו תנאים שווים לעשות את הקריטריון".

ויינבלט רביבו מוסיפה: "ביקשתי ארבע פעמים מהאיגוד לתת לנו בכתב הסבר למה לא נותנים ליאנה לטוס עם המאמנת השופטת שלה. אף אחד לא נתן לנו הסבר. המניעים שם לא ברורים. יש היום שני ראשים לאיגוד. עודד אברמסון ממכבי וכנרת גנצרבסקי מהפועל. יש לי מכתב מעודד אברמסון שמאשר לי לטוס אבל כנרת לא הסכימה והיא גם לא הסבירה למה באופן רשמי. הטענה שלה שזה לא אתי שמאמנת תשפוט מתעמלת, אבל היו המון מקרים רק עכשיו. נטשה אסמולוב שפטה רק לפני שבוע את המתעמלת שלה בתחרות אחרת. למה אז זה היה אתי ועכשיו זה לא? למה עושים איפה ואיפה כשזה מגיע ליאנה קרמרנקו? האיגוד הפלה אותה לרעה".

ויינבלט רביבו מסרבת לקבל את זה שקרמרנקו תיפגע מההחלטה של צמרת האיגוד ודורשת שהמתעלמת תצא לתחרות הקרובה ותנסה לעשות שם את הקריטריון לאליפות אירופה: "אנחנו דורשים מהאיגוד לתת לנו תחרות מבחן אחרת. בסוף השבוע הבא יש תחרות מבחן בגביע העולם בספרד ואנחנו דורשים מהאיגוד לתת ליאנה לצאת עם המאמנת שלה. אנחנו דורשים תנאים הוגנים".

כנרת גנצרבסקי העומדת בראש האיגוד מטעם הפועל באופן זמני מסרה בתגובה לטענות הקשות: "צר לי שיש כאלו שחושבים שהאיגוד מתחיל להתנהל דרך התקשורת, נראה כי יש אנשים אשר עסוקים בלהפריח שמועות יותר מאשר בספורט. המתעמלת והמאמנת אושרו לטיסה ולתחרות, משום מה בניגוד לשאר חברות הנבחרת לא כורטסו במהלך השבוע( לבחירתם) , לגבי זהות השופטת, לא היה אישור הנהלה לשופטת שנרשמה מטעם האגודה. ברוח מימוש הקוד האתי עליו האיגוד מתחיל לשים דגש בימים אלה.

לא יתכן ששתי מתעמלות המתחרות זו בזו ישפטו בידי מאמנת מאגודה של אחת מהן. הוצעו פתרונות שונים לאגודת אשדוד, בהם לבחור שופטת אחרת מטעמם, אבל לא מאגודתם, מצער שהם בחרו לוותר על הנסיעה.

האיגוד חיכה לתשובתם מיום ראשון ועד יום הנסיעה היא לא התקבלה. אני מאחלת ליאנה בהצלחה בהמשך הדרך".

בסביבתה של קרמרנקו טענו בעקבות התגובה של גנצרבסקי שנטלי רייץ שיצאה לתחרות בבאקו אינה מתחרה עם קרמרנקו על מקום באליפות אירופה, כך שהנוכחות של המאמנת שלה ויינבלט רביבו לא היתה יכולה לפגוע ברייץ. כמו כן טוענים במכבי אשדוד אגודתה של קרמרנקו כי ויינבלט רביבו היא שופטת בינלאומית עם נסיון רב ורק בקיץ האחרון היא שפטה את לינוי אשרם במשחקי העולם כשהייתה השופטת הרשמית של מדינת ישראל. "משחקי עולם זה כמו אולימפיאדה לענפים לא אולימפיים. לינוי חזרה משם עם 2 מדליות. אז ויינלבט רביבו היתה מספיק טובה ועכשיו לא?", אמרו במכבי אשדוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully