וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולדן סטייט ופילדלפיה השלימו 1:4, בוסטון עלתה ל-2:3 על מילווקי

הווריירס גברו 91:99 על סן אנטוניו בזכות התעלות של דוראנט במאני טיים (יפגשו את הפליקנס בסיבוב הבא), הסיקסרס עברו סיבוב לראשונה מאז 2012 עם ניצחון 91:104 על ההיט. סמארט חזר והוביל את הסלטיקס ל-87:92

ג'ואל אמביד, פילדלפיה סיקסרס, חוגג. GettyImages
חגיגה. אמביד משלהב את הקהל/GettyImages

שתי עולות נוספות לסיבוב השני בפלייאוף ה-NBA: פילדלפיה וגולדן סטייט העפילו הלילה (בין שלישי לרביעי) לחצאי הגמר האזוריים, אחרי שפילי גברה 91:104 על מיאמי והשלימה ניצחון 1:4, גולדן סטייט ניצחה 91:99 את סן אנטוניו, והשתיים השלימו 1:4 בסדרות. במשחק נוסף שנערך עוד קודם לכן בוסטון עלתה ליתרון 2:3 על מילווקי עם ניצחון 87:92 ביתי.

ג'יי ג'יי רדיק, פילדלפיה סיקסרס, חוגג. רויטרס
גיבור הניצחון. רדיק/רויטרס
בן סימונס, פילדלפיה סיקסרס, חוגג. AP
עוד הצגה, עוד עימות עם דראגיץ'. בן סימונס/AP

פילדלפיה (3) - מיאמי (6) 91:104 (הסיקסרס השלימו 1:4 בסדרה)

המספר הנוסף: בן סימונס, שחילק הלילה 6 אסיסטים, הוא הרוקי הראשון מאז דווין וייד ב-2004 שמסיים סדרה שלמה בה הוא מוביל את קבוצתו באסיסטים בכל משחק.

רק לפני שלוש שנים הסיקסרס היו בעיצומו של טנקינג מטריד ומתוקשר, אבל כעת, אחרי שצלחו סדרת פלייאוף לראשונה מאז 2012, הפנטזיות על גמר ה-NBA נראות ממשיות ולפתע כל התהליך נראה כמו עסקה משתלמת למדי. ההיט, עם שחקניה הממושמעים ומאמנה המוצלח, הם בוודאי לא משוכה קלה, אבל צעירי הסיקסרס עמדו באתגר בצורה מעוררת כבוד, שנותנת הרבה טעם של עוד.

זה היה קודם כל הלילה של ג'ואל אמביד: הסנטר המשעשע ערך הופעת פלייאוף ראשונה לעיני הקהל הביתי וסיפק את מנת השואו הרגילה שלו, אבל התפוקה שלו על המגרש, שהייתה טובה כשלעצמה (19 נקודות ו-12 ריבאונדים) התגמדה לעומת ההצגה הנוספת של הגיבור השקט של הסדרה ג'יי ג'יי רדיק, שצלף 27 כולל חמש שלשות, וקלע כמה סלים מכריעים כשנראה היה שההיט מפלסים את דרכם חזרה למשחק. בן סימונס סיים סדרה נהדרת גם ברמה האישית עם 14 נקודות, 10 ריבאונדים ו-6 אסיסטים, והפעם, על אף יום קליעה חלש יחסית (הסיקסרס סיימו עם 25 אחוזים בלבד מחוץ לקשת), ההגנה שהותירה את על 38 אחוזים מהשדה ו-28 אחוזים מהשלוש עשתה את ההבדל. קלי אוליניק הוביל את ההיט המאוכזבים עם 18, 8 ריבאונדים ו-6 אסיסטים, טיילר ג'ונסון וגוראן דראגיץ' (שגם הספיק לאגרף קלות את בן סימונס במהלך הרבע השלישי ולספוג עבירה טכנית) בלטו עם 16 ו-15 נקודות בהתאמה, ודווין וייד הוסיף 11, 5 ריבאונדים ו-5 אסיסטים ונפרד לשלום מהעונה, אולי מהקריירה כולה, לא לפני שהכתיר את הסיקסרס לקבוצת העתיד. "הם העתיד של ה-NBA, ונראה שהם בידיים טובות", אמר, וצדק.

ג'ואל אמביד חוגג עם האוהד המושבע קווין הארט בסיום

קווין דוראנט, גולדן סטייט ווריירס, חוגג. AP
התעורר בדיוק בזמן הנכון. דוראנט/AP

גולדן סטייט (2) - סן אנטוניו (7) 91:99 (הווריירס השלימו 1:4 בסדרה)

המספר הנוסף: עם 25 נקודות במשחק, עבר קווין דוראנט את פול פירס וקווין מקהייל ברשימת קלעי כל הזמנים בפלייאוף, והתמקם במקום ה-19 אי פעם.

בלי גרג פופוביץ' על הקווים, בלי כלים ממשיים על הפרקט אבל עם הרבה נשמה, משמעת ונסיון, הספרס הצליחו להוציא את המקסימום מהסדרה הזאת. נכון, גולדן סטייט חסרה את סטף קרי הפצוע ובסופו של דבר התוצאה הסופית מרמזת על סדרה קלה יחסית עבור האלופה, אבל האמת היא שהספרס הקשו על הווריירס עד כמה שאפשר היה להקשות בכלים המוגבלים שעומדים לרשותם, וגם הלילה לא ויתרו עד הרגע האחרון.

כצפוי, המשחק התנהל בשליטה כמעט אבסולוטית של גולדן סטייט, מלבד רגעים ספורים במהלך הרבע הראשון בהם מאנו ג'ינובילי הבלתי נגמר נתן תחושה שאולי יהיה פה קרב של ממש. היתרון נשמר רוב הזמן קרוב לדו ספרתי ובסמוך לפתיחת הרבע האחרון עמד על 15 בשיאו, אבל אז הספרס לחצו פעם אחרונה על הדוושה וכמעט השלימו קאמבק מהסרטים בהנהגתו של למרכוס אולדריג' המצוין. ההפרש קוזז לשתי נקודות בלבד פחות מדקה לסיום, אבל קווין דוראנט שנכנס לפעולה במאני טיים קלע סל מכריע מחצי מרחק, ובפוזשן הבא סן אנטוניו איבדה את הכדור ואת הסדרה כולה.

KD שוב היה המצטיין בשורות הווריירס עם 25, 6 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, קליי תומפסון הגיע עם ידית מאופסת ותרם 24, דריימונד גרין היה נפלא עם 17, 19 ריבאונדים ו-7 אסיסטים, וזה פחות או יותר הספיק לאלופה שכעת תעמוד בפני מבחן רציני הרבה יותר, מול הפתעת הפלייאוף עד כה ניו אורלינס. את הספרס הוביל למרכוס אולדריג' עם 30 ו-12 ריבאונדים, פאטי מילס הוסיף 18 ומאנו ג'ינובילי התעלה פעם נוספת עם 10, 7 אסיסטים ו-5 ריבאונדים.

שחקני גולדן סטייט ווריירס קליי תומפסון, קווין דוראנט, דריימונד גרין חוגגים. רויטרס
היריבה הבאה: ניו אורלינס. קליי תומפסון חוגג/רויטרס
למרכוס אולדריג', סן אנטוניו ספרס, מול ג'בייל מגי, גולדן סטייט ווריירס. AP
ניסה הכל. אולדריג' מול ג'בייל מגי/AP

בוסטון (2) - מילווקי (7) 87:92 (הסלטיקס עלו ליתרון 2:3 בסדרה)

המספר הנוסף: הפתיחה של הבאקס בישרה על הבאות. ברבע הראשון היא קלעה 15 נקודות בלבד, הכי נמוך שלה ברבע בודד בסדרה לא כולל ההארכה במשחק 1, בו קלעה 8 נקודות.

הסלטיקס הקצרצרים והחבולים היו זקוקים נואשת לזריקת אנרגיה, וקיבלו אותה בגדול ממי שתמיד מביא אותה - מרכוס סמארט. הגארד חזר אחרי יותר מחודש בחוץ ואחרי שפספס את ארבעת המשחקים הראשונים בסדרה, הצית את הניצוץ ההגנתי מחדש וסיפק תוצרת מיידית. הוא נכנס בשלהי הרבע הראשון, מיד רשם חטיפה וחסימה גדולה על יאניס אנטטוקומפו, ולמרות שקלע רק 9 נקודות במשחק כולו, היה הגיבור האמיתי של המשחק ותרם גם בשאר האספקטים עם 5 ריבאונדים, 4 אסיסטים ו-3 חסימות (כל זה ב-25 דקות, כן?). יחד עם אל הורפורד המצוין שקלע 22 והוריד 14 ריבאונדים ועם טרי רוז'יר שהמשיך את יכולתו הטובה בסדרה עם 16 נקודות, 5 אסיסטים ואפילו עימות פיזי עם היריב החדש אריק בלדסו, הסלטיקס התקרבו כדי מרחק ניצחון בודד ממפגש עם פילי בסיבוב הבא.

לרגעים נראה היה שיהיה זה משחק חד צדדי, אבל כשהסלטיקס פתחו יתרון 16 ברבע השלישי הבאקס הגיבו במהירות. שבע דקות לסיום עמד היתרון של הביתיים על ארבע נקודות בלבד, אבל הסלטיקס עמדו בלחץ, ו-28 שניות לסיום סגרו עניין עם סל מתוצרת שני גיבורי הניצחון, מרכוס סמארט (אסיסט) ואל הורפורד (סל) שקבע יתרון שבע וסגר עניין. קריס מידלטון הוביל את המפסידה עם 23 נקודות, יאניס אנטטוקומפו כמעט הגיע לטריפל דאבל עם 16 נקודות, 10 ריבאונדים ו-9 אסיסטים, אבל הפעם זה לא הספיק.

שחקני בוסטון סלטיקס אל הורפורד, מרכוס סמארט חוגגים. רויטרס
אחראים על הניצחון. הורפורד וסמארט/רויטרס
שחקן בוסטון סלטיקס מרכוס סמארט נאבק עם שחקני מילווקי באקס אריק בלדסו, ת'ון מייקר. רויטרס
נתן זריקת אנרגיה לסלטיקס. סמארט נלחם על כדור אבוד/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully