וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 24 שנה: א.א.ק אתונה זכתה באליפות יוון

חמש שנים אחרי שנגעו בקרקעית והורדו שתי ליגות, הצהובים-שחורים קטעו את רצף שבע האליפויות של אולימפיאקוס וחגגו את האליפות ה-12 עם 0:2 ביתי על לבדיאקוס לעיני 70 אלף אוהדים

א.א.ק אתונה השלימה הערב (ראשון) את אחד מסיפורי הקאמבק המרגשים של הכדורגל האירופי, כשזכתה באליפות יוון בפעם הראשונה מאז 1993/94 וה-12 בתולדותיה, חמש שנים אחרי שהורדה שתי ליגות בגלל קריסה כלכלית והתנהלות איומה. הצהובים-שחורים ניצחו 0:2 את לבדיאקוס במחזור ה-28 והבטיחו את התואר שני מחזורים לסיום העונה, אחרי שלמתחרות שלה פאוק סלוניקי ואולימפיאקוס הופחתו שלוש נקודות כל אחת בגלל התפרעויות אוהדים שונות.

כזכור, פאוק איבדה את הפסגה בגלל אותה התפרצות מוזרה של נשיא המועדון לכר הדשא עם אקדח במשחק הצמרת מול א.א.ק, ואילו אולימפיאקוס עברה עונת בלהות שכללה חילופי מאמנים, ביניהם אוסקר גרסיה שהחזיק מעמד בקושי שלושה חודשים, ונפרדה מהתואר אחרי שבע זכיות רצופות. בכלל, מאז האליפות הקודמת של א.א.ק ב-1994, שהייתה אז השלישית שלה ברציפות בתור הזהב שהנהיג המאמן דושאן באייביץ', רק אולימפיאקוס (19 זכיות) ופנאתינייקוס (4) היו אלופות.

הערב הגיעו כ-70 אלף אוהדים לאצטדיון ספירוס לואיס באתונה וראו את אנסטסיוס בקסטאס כובש צמד (12 בפנדל ו-33) ונותן את האות לחגיגות הגדולות. המאמן הספרדי מנולו חימנס, שזכה בקדנציה הקודמת שלו במועדון בגביע היווני ב-2011, רשם לעצמו אליפות ראשונה בקריירה והעניק מחווה מרגשת בדקה ה-83 לקפטן פטרוס מנדאלוס כשהכניס אותו כחילוף האחרון אחרי שנעדר מהמגרשים יותר מחצי שנה בגלל קרע ברצועה.

ב-12 במאי תוכל א.א.ק להכפיל את החגיגה ולזכות בדאבל ראשון אחרי 40 שנה, אם תנצח בגמר הגביע את פאוק סלוניקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully