וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקום שני בדירוג ה-70: גל פרידמן

לי קורזיץ

19.4.2018 / 13:30

"גל הביא לעצמו מזון לאתונה ולא הכניס לפה את האוכל שכולם אכלו. הוא הביא אופני כושר לחדר, ואת כל השחרורים עשה שם. הוא חשב על כל הדברים הכי קטנים, אין אנשים שמתייחסים ככה לספורט. לא ראיתי תופעה כמו גל פרידמן". לי קורזיץ בטור מיוחד על הישראלי היחיד שזכה בזהב

צילום מסך

ענף: גלישה ושייט (מדורג ראשון בין הגולשים בדירוג)

שנות פעילות: 1993-2008

הישגים בולטים: מדליית זהב באולימפיאדת אתונה 2004, מדליית ארד באולימפיאדת אטלנטה 1996, אלוף העולם 2002, שתי מדליות באליפויות העולם, ארבע מדליות באליפויות אירופה

במקום השלישי: אסתר רוט שחמורוב
במקום הרביעי: יוסי בניון
במקום החמישי: יעל ארד
למקומות 10-6 בדירוג
למקומות 20-11 בדירוג
למקומות 30-21 בדירוג
למקומות 40-31 בדירוג
למקומות 50-41 בדירוג
למקומות 60-51 בדירוג
למקומות 70-61 בדירוג

גולש רוח ישראלי גל פרידמן. ברני ארדוב
גל פרידמן/ברני ארדוב

לי קורזיץ על גל פרידמן

מאז שהייתי ילדה, גל היה שם דבר בגלישה. מהרגע שחזרתי לים בגיל 16, הוא לקח אותי תחת חסותו והפכתי ממש להיות קוף אחרי בן אדם. נהייתי יריבת האימון שלו, וכל מה שהוא עשה, עשיתי אחריו. אם זה בתוכניות אימון, אם זה בצד המנטלי. להיות ליד בן אדם כזה, זה משהו מטורף כי הוא פנומן ברמות הגבוהות ביותר.

אחרי שנה של עבודה איתו, זכיתי באליפות העולם לבוגרים, כשהייתי עוד בגיל נוער. הפכתי לספורטאית הכי צעירה אי פעם שזכתה באליפות העולם. הוא לא היה המאמן שלי, אבל היינו יריבי אימון. וכך למדתי ממנו כל כך הרבה בדרך. בלי להיות ליד המראה הזו שלו, לא הייתי מגיעה לכך בחיים. לעבור לצדו זה קיצור תהליכים הכי מהיר עבור ספורטאי. הוא הביא אותי למקום מטורף מבחינת הספורט כבר בהיכרות הראשונה שלנו.

אני וגל היינו ביחד במים גם באתונה 2004. וכשהבנים מזנקים, אז הבנות מסתכלות מה הם עושים כדי להבין מה לעשות בשיוט שלהן. לצפות בו באולימפיאדה זה פשוט לראות מקצוען. וזה היה מעבר לכל דמיון. אני לא מדברת רק על הספורטאי, אלא על הרבה מעבר. זה לראות מה הבן אדם אוכל, איך הוא חושב, כיצד הוא מכין את עצמו ליום שאחרי. אפשר היה לראות אז את המקצוענות הזו כמעט בכל פעולה שלו. אני לא חושבת שיש משהו שמתקרב לזה ברוב הענפים בישראל.

כאן חשוב לדעת עוד משהו: גל עשה את כל זה לבד. עם ידע אישי שלו והכרה של הגוף. למשל, הוא הביא לעצמו מזון לאתונה ולא הכניס לפה את האוכל שכולם אכלו שם. ספורטאי מקצועי חושש בתחרויות כאלה מקלקול קיבה. גל דאג לזה מראש. לא היינו בכפר האולימפי, אלא רחוק מכל המתקנים, אז הוא הביא אופני כושר לחדר שלו, ואת כל השחרורים הוא עשה שם. הוא חשב על כל הדברים הכי קטנים, עד הרזולוציות הכי קטנות. לא חושבת שגם היום יש אנשים שמתייחסים ככה לספורט. לא ראיתי תופעה כמו גל פרידמן.

לספורטאי גדול אתה יכול להסתכל בעיניים ולראות את הניצחון. אני הייתי מאלו שידעו להסתכל לו בעיניים ולדעת מתי הוא מרגיש שהוא הולך לנצח את זה. פשוט ראו את זה עליו. הוא היה מכוון מטרה ברמה מטורפת. אני זוכרת שהייתי על קו הפיניש באתונה 2004. בדיוק סיימתי את השיוט האחרון שלי וחיכינו לראות מה קורה. היה מתח מטורף עם הברזילאי שרדף מאחוריו. אני לא אשכח בחיים את גל חוצה את קו הסיום ומרים את הידיים למעלה. זה רגע שאני אנצור לעולם. יש לי צמרמורת גם עכשיו כשאני חושבת על זה.

במדינה שלנו, בשביל לקבל משהו, צריך לעבוד בצורה מסודרת לאורך הרבה שנים. התוצאה של גל היא דרך של אינדיבידואל. הוא עבד לבד כדי להגיע לשם. הוא קיבל אמנם עזרה מהמערכת, אבל לא כמו בארצות אחרות. מה שהשאיר את הענף שלנו בחיים ונתן באמת לכולנו את הקפיצה, אלו הזכיות שלו. פתאום קיבלנו תקציבים מהמדינה שיכלו לאפשר לספורטאים שבעתיד את המעטפת הנכונה שספורטאי צריך בשביל להצליח, וזה הכול בזכות המדליה שלו. זה מה שמשאיר את השייט בטופ. לוקח בערך עשר שנים לגדל דור, ואלו הכספים שגל העביר למערכת שלנו והשאיר את השייט בתמונה לאורך הרבה שנים.

בספורט הכול זה שילוב פיזי ומנטלי. בענף שלנו יש עוד נדבך - אנחנו תלויים בים. אנחנו תלויים ביכולת שלנו להבין את הטבע. זה לוקח לא מעט זמן. אצלי התהליך הזה גם היה ארוך. תמיד היה לי פוטנציאל, אבל ברגע שלמדתי להבין את הים, את הגוף ואת הספורט הזה, ניצחתי שלוש אליפויות עולם. ככה אפשר וצריך להבין את הפער בין הפיקים של פרידמן בקריירה. אני מעריצה את הדרך של פרידמן. כל הדברים שסיפרתי הופכים אותו לספורטאי ענק, שראוי, לדעתי האישית, להיות במקום הראשון.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לצפות בו באולימפיאדה היה מעבר לכל דמיון לי קורזיץ עם גל פרידמן/מערכת וואלה!, צילום מסך

עורכי הדירוג: אור שקדי, אורן יוסיפוביץ

רשימת המדרגים: גיא לרר, ישי רז, מתן בכור, אייל גיל, בן מיטלמן, טל שורר, עמית הורסקי, תומר יצחק, חמי אוזן, פז חסדאי, אריה ליבנת, אלכס נירנבורג, יצחק ויסהוף, הילה קובו, נמרוד עופרן, אייל לוי, אופיר סער, יפתח קוכמן, אוריאל דסקל, אורי דגון, ליאן וילדאו, גבריאל היידו, עידן ויניצקי, מולי אפשטיין, אבנר שביט, שאול אייזנברג, שלמה וייס, יניב טוכמן, נדב יעקבי, עודד שלו, יעקב זיו, מוטי חביב, אסף בילגורי, ורד כהן, ד"ר גלעד ויינגרטן, מאיה רונן, אהרל'ה ויסברג, שרון דוידוביץ', אודי הירש, עוזי דן, עמית גולדשטיין, רון עמיקם, שרון קינן, קרין שביט, מיה בנאי, עמית לוינטל, ארז מיכאלי, דניאלה סמרי, ניר צדוק, עירד צפריר, אביעד פוהורילס, מירי נבו, אלי אילדיס, אלי סהר, דני בורשבסקי, יהונתן אליהו, אלעד זאבי, אסף אקרמן, ניצן ליבנה, שי האוזמן, אבנר בורוכוב, רועי פרייס, תמר ריפל, לירן מוסלי, דור הופמן, ברני ארדוב, איציק שאשו, יונתן כהן.

  • עוד באותו נושא:
  • גל פרידמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully