וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האל גריר, כוכב פילדלפיה בשנות ה-60', מת בגיל 81

הגארד, שהוביל ביחד עם ווילט צ'מברליין את הסיקסרס לאליפות ב-1966/7, הלך לעולמו. מוביל את קלעי הקבוצה בכל הזמנים ונבחר להיכל התהילה ב-1982. פילדלפיה תערוך טקס לזכרו

האל גריר שחקן פילדלפיה. AP
האל גריר משמאל/AP

כוכב העבר של פילדלפיה האל גריר מת היום (שני) בגיל 81. הגארד, חבר בהיכל התהילה של ה-NBA, כיכב ביחד עם ווילט צ'מברליין בקבוצה של הסיקסרס שזכתה באליפות ב-1966/7 והעמידה מאזן 13:68.

גריר נבחר עשר פעמים לאולסטאר ושיחק בכל 15 שנות הקריירה שלו בסיקסרס, בעבר סיריקיוז נשיונאלס שבחרו בו כבחירה ה-13 בדראפט 1958. בעונת 66/7 גריר קלע 27.7 נקודות למשחק ב-15 משחקי פלייאוף ועזר לפילדלפיה לשבור רצף שמונה זכיות באליפות של בוסטון. גריר, שקלע למעלה מ-20 אלף נקודות במהלך הקריירה, נכנס להיכל התהילה ב-1982. גריר הוא הכדורסלן הראשון של פילדלפיה שמספר גופייתו הופרש והוא מוביל את פילדלפיה בנקודות, כמות משחקים ודקות בכל הזמנים. פילדלפיה תעניק כבוד מיוחד לגריר לפני המשחק שלה מול מיאמי הלילה.

מאמן וילאנובה ג'יי רייט צייץ: "התפילות שלנו הולכות למשפחתו של האל גריר, אחד מהשחקנים הגדולים ביותר של פילדלפיה בכל הזמנים". הקומישינר של ה-NBA אדם סילבר שחרר הודעה, בה כתב: "הכישרון, התשוקה והג'אמפ שוט הבלתי נשכחת של האל גריר הפכו אותו לחבר בהיכל התהילה ולאחד מ-50 השחקנים הגדולים ביותר בהיסטוריה של ה-NBA. הוא לא רק אלוף NBA והשחקן שקלע הכי הרבה נקודות עבור פילדלפיה במהלך הקריירה שלו, אלא גם היה בעל תפקיד משמעותי באינטגרציה הגזעית של השחורים במערב וירג'יניה. משפחת ה-NBA מתאבלת על מותו של גריר, אבל חוגגת את ההשפעה המשמעותית שלו על המשחק".

  • עוד באותו נושא:
  • האל גריר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully