וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה: רוטן ייפגש עם דמארי. שחקנים: "מאז האסיפה הוא עצבני עלינו"

15.4.2018 / 7:14

אחרי העימות בספסל ("פאק אוף"), ההולנדי שזעם לאורך השבוע יזמן את החלוץ לשיחה בארבע עיניים. רוטן הודה: "לא התנהגתי כג'נטלמן", אך במועדון מגוננים: "הגיע הזמן שיהיה כאן מאמן כזה, שלא סופר שחקנים ועושה חילופים במחצית". ומה עבר על רמי גרשון?

שחקן מכבי חיפה רמי גרשון מאוכזב. אדריאן הרבשטיין
"גניבת העונה" נעלמה לחלוטין. רמי גרשון/אדריאן הרבשטיין

1. מי הזיז את הגניבה שלי?

מיד לאחר סגירת עסקת רמי גרשון, במכבי חיפה יצאו במחולות. במועדון טרחו לציין שזו התאפשרה בזכות מאמץ עילאי של הסוכן דודו דהאן וציינו את שמו גם בהודעה לגבי סיכום העסקה. הסוכן, שבתקופת איתמר צ'יזיק הפך למוקצה במועדון, הוא בוודאי לא הנושא - אלא רק משקף את ההתלהבות של מכבי חיפה מהעסקה שאותה כינו "הגניבה של הקיץ". גרשון חתם לארבע שנים, עם אופציה לעונה נוספת, ומאז נעלם. הוא אחד השחקנים היותר מוערכים ואהובים בחדר ההלבשה של מכבי חיפה, אבל היכולת שלו רחוקה מלהזכיר את התקופה בגנט, בה נכלל בנבחרת העונה בבלגיה.

אחרי השער הראשון אתמול, ההחלטה בספסל של מכבי חיפה כבר התקבלה. כמו במקרה של עומרי גלזר, פרד רוטן ביקש לבצע את החילוף במחצית כדי למנוע מהבלם להתבזות כשהקהל הגיב בשריקות בוז בכל פעם שנגע בכדור.

כבר בשבוע שעבר דיווחנו כי שחקנים במכבי חיפה תהו מדוע גרשון לא מוחלף בריינן. רוטן אפילו תרגל את הבלם כמגן שמאלי במהלך השבוע כשריינן תופקד כבלם, אבל החליט להשאיר את ההולנדי פעם נוספת על הספסל ושילם ביוקר. "שום דבר לא הולך לגרשון העונה. הוא יודע שהוא רחוק מלהזכיר את השחקן מגנט. המצב הזה לא קל לאף אחד, לא לו ובטח שלא לנו", אמרו בחיפה. אחד מחבריו הוסיף: "לא היה אפשרי מבחינתו להמשיך במצב הזה. הקריאות הפתיעו גם אותנו". רוטן לא מתכוון לחזור שוב על הטעות שעשה. גרשון לא יפתח כבלם במשחק הבא וריינן יקבל הזדמנות להוכיח מדוע הגיע למועדון.

מעניין יהיה לראות האם רוטן יבחר להסיט אותו לעמדת המגן, או להמשיך במתכונת הנוכחית, כפי שהוא אוהב לעשות בדרך כלל, עם רז מאיר כמגן שמאלי.

עוד בנושא

מכבי חיפה ניצחה 1:2 את אשקלון, קאיו כבש את שער הניצחון
רוטן זעם על דמארי שסירב להיכנס בטענה לפציעה: "פאק אוף"

פרד רוטן מכבי חיפה. לילך וייס,
שוב לא שקט. פרד רוטן אמש/לילך וייס

2. שחקנים: "אם הוא פצוע, למה דמארי בסגל?"

הנושא המרכזי במשחק אתמול היה כמובן העימות המילולי בין פרד רוטן לעומר דמארי. נתחיל בעובדות. עומר דמארי לא פתח במשחק אתמול שעלה חשש שהוא סובל מכאבים בברך. החלוץ נשאל עוד לפני פרסום ההרכב האם הוא כשיר וענה שכן. במהלך האימון המסכם הוא תורגל ולא הוחלף אפילו פעם אחת. כשעה מאוחר יותר, רוטן פרסם את ההרכב והחליט שדמארי יישב על הספסל. לדברי שחקנים, דמארי הופתע מהמהלך. "אם הוא כשיר למשחק ותורגל בהרכב, מדוע הוא לא פותח בהרכב?", תהו. "ואם הוא פצוע, אז למה הוא בסגל?".

מכאן, למה שקרה במשחק. במהלך החימום במחצית השניה סימנו בצוות המקצועי לעבר דמארי, שהיה אמור להיכנס אחרי מספר דקות למגרש. לפתע דמארי יצא מהשער ליד דגל הקרן ועשה סיבוב לעבר חדר ההלבשה. מאמן הכושר ערן שאדו רדף אחריו כדי להבין במה מדובר ושוחח עימו בחדר ההלבשה כדי לשמוע שמדובר בפציעה. שאדו רץ לספסל ודיווח על כך לצוות המקצועי. אחרי שישב על הספסל וגם מנהל הקבוצה רפי אוסמו חזר מאזור חדר ההלבשה, דמארי הגיע ושם התפתח העימות עם רוטן. לטענת עדי שמיעה, רוטן ביקש לדעת מה קרה לשחקן, כשזה סימן לכיוון הרגל. רוטן זעם עליו וטען לחוסר מקצוענות ואז קרא לעברו "פאק אוף". השחקן עצמו ישב על הספסל, רוטן הסתובב ובעט בכעס כדור שחלף בסמוך לעוזר המאמן רוב מאס אך לא פגע בדמארי. "רוטן היה עצבני מאוד. בכלל, הוא עצבני מאוד כל התקופה האחרונה", אמר אחד השחקנים וגורם במועדון הרחיב: "זה התחיל באסיפה בשבוע שעבר ונמשך אתמול. הוא כועס מאוד על כל מה שקורה בקבוצה ועל חוסר המחויבות של השחקנים. יכול להיות שהוא צודק בחלק מהדברים, אבל מהאסיפה הוא עצבני מאוד. הכדור שבעט הוא תוצאה של תסכול". המאמן מתכוון לזמן את דמארי לשיחה בארבע עיניים כדי להניח את המשקעים בצד. שחקנים סיפרו כי דמארי חש פגוע מהדברים ששמע מהמאמן וכי לא התכוון לביים פציעה.

לא כולם במכבי חיפה אהבו את העובדה שרוטן בעט כדור לספסל, אבל גורם במועדון הבהיר אתמול כי "הגיע הזמן שיהיה כאן מאמן אמוציונלי שאכפת לו. הגיע הזמן שיהיה כאן מישהו שלא סופר אף אחד מהשחקנים ואם צריך עושה גם חילופים במחצית. אנחנו מאוד אוהבים את זה". שאלתי את רוטן מה הוא אמר לדמארי על הספסל וזה השיב: "בבוקר המשחק הבנתי שעומר יכול לשחק ואז קרה משהו. מבחינתי אם הוא על הספסל אז הוא כשיר. הייתי מאוכזב מעצמי ששמתי אותו על הספסל כי אם הייתי יודע שהוא לא כשיר, לא הייתי מלביש אותו. רוב הזמן אשתי אומרת שאני ג'נטלמן. במקרה הזה לא הייתי ג'נטלמן". כפי שכבר פרסמנו עוד לפני חלון ההעברות בינואר, במועדון החליטו לא לרכוש את דמארי מלייפציג. שיאה של ההחלטה הגיעה כאשר נשקלה האפשרות לשחררו ורק אחרי שיחה עם המנכ"ל אסף בן דב הבהיר השחקן שהוא נשאר בקבוצה. אם דמארי ישוחרר בחינם מלייפציג, הוא יקבל פניה ממכבי חיפה, אבל לא בטוח שיענה לה בחיוב לאור החיזורים הבלתי פוסקים מצד הפועל תל אביב. גם מכבי פתח תקוה בתמונה, אבל היא מוכנה לשלם פחות.

עוד בוואלה!

תתחילו לחסוך לכל המשפחה בהוצאות של הסלולר! בואו לשמוע עוד

לכתבה המלאה
עומר דמארי, שחקן מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
מתיחות מתמשכת. דמארי/אדריאן הרבשטיין

3. רוטן: "הרגשתי שקאיו ממוקד"

הגעת גרשון למכבי חיפה דחקה את גל אלברמן הצידה. הקשר הופתע אז לשמוע שסרט הקפטן עבר לבלם כשדקל קינן לא על המגרש. אתמול קיבל הקשר, שלאחרונה שמע בשיחה פרטית מרוטן כי הוא מצפה ממנו להנהיג את הקבוצה, בחזרה את הסרט. אלברמן, שהיה אחת מנקודות האור הבודדות בקבוצה, הוא לא השחקן היחיד שנע בין קיצוניות אחת לאחרת במועדון. נטע לביא שהוכתר כדבר הבא שוב מצא את עצמו ביציע וגם קאיו, שבמועדון כבר הורו לסוכניו הזרים לחפש לו קבוצה, שיחק וכבש את שערו הראשון. "הוא כבש שער ניצחון וזה חשוב. הרגשתי שהוא יותר ממוקד בחודש האחרון וגם יותר שמח ולכן נתתי לו הזדמנות", אומר רוטן, שרק לאחרונה אמר לאנשים במועדון כי קאיו לא ימשיך בעונה הבאה.

ויש עוד כאלה. עומרי בן הרוש וקלאוס שלא התלבשו אתמול יעזבו בקיץ, אבל עדיין לא ברור כיצד הירוקים ישתחררו מהחוזה שלהם. הישראלי מבוקש גם בצד השני של הכביש, בהפועל חיפה. שכרו עומד על 180 אלף יורו לעונה ולא ברור האם כץ יוכל לעמוד בסכומים האלה במידה ושמואל שיימן אכן יחתום בבאר שבע, דבר שלא קרה עד עכשיו. לביא, כך טוענים בחיפה, אמור להמשיך בעונה הבאה יחד עם עוואד. יחד עם זאת, אלאך מתכנן להתחזק בקשר אחורי וחלוץ זרים ולכן לא ברור האם השניים, שלא שיחקו אתמול, ירצו להישאר אחרי תחילת האימונים.

שחקן מכבי חיפה, קאיו. לילך וייס, מערכת וואלה
גול פרידה? קאיו/מערכת וואלה, לילך וייס

4. אז מה מצפה לשחקנים מעכשיו?

לקראת סיום מסיבת העיתונאים, שאלתי את פרד רוטן האם הוא יישאר בעונה הבאה בקבוצה. המאמן תהה מדוע צריך לעסוק בעניין הזה דווקא בעיתוי הזה, אבל במכבי חיפה הבהירו לאחר מכן שהוא נשאר. האסיפה של רוטן עם השחקנים, אחריה טענו כי "מעולם לא ראינו אותו כך", הייתה כנראה האות לקראת מה שמצפה להם בהמשך. רוטן כבר הוכיח שהאמוציות עשויות להשתלט עליו בשאלקה וגם בדובאי. השחקנים מעריכים כי המאמן, שעד עכשיו היה שקט מאוד בחדר ההלבשה ולא נהג לצעוק עליהם, ימשיך במדיניות בה בחר השבוע עד סוף העונה.

"אם יש שחקנים שחוששים מהביקורת שלו, אולי הם לא מתאימים לשחק במכבי חיפה", אמרו השבוע במועדון, שם מזהירים כי הצוות ינהג בחוסר סובלנות כלפי שחקנים ממורמרים. אחרי מסיבת העיתונאים, רוטן התעדכן בתבוסה 7:0 של ספרטה רוטרדם, קבוצתו הבאה של הנק פרייזר, לקבוצתו הנוכחית ויטסה. הוא הניח את ידיו על הראש כלא מאמין והלך לגנוב עוד מעט פרטים עסיסיים מאלאך שהמתין במסדרון. דבר אחד בטוח: גם טוונטה וגם רוטרדם, אחת שהוזכרה כמועמדת לקלוט את רוטן בעונה הבאה (המאמן הכחיש) והשניה שהחתימה את פרייזר - בדרך לליגה השניה. לפחות מכבי חיפה שלו ניצלה אתמול מירידה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully