וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוקאפ: דרושאפקה ובלאט זכו אחרי 59:67 על לוקומוטיב קובאן

סקוטי ווילבקין שוב היה נפלא ועם 28 נקודות הוביל את הקבוצה של דיוויד בלאט ל-0:2 בסדרת הגמר ולתואר ראשון אחרי 46 שנים. הטורקים השיגו כרטיס ליורוליג, המאמן נכנס לרשימה מכובדת

מאמן דרושאפקה דיוויד בלאט. GettyImages
הישג נפלא. דיוויד בלאט/GettyImages

הישג ענק לדיוויד בלאט: המאמן הישראל הוביל את דרושפאקה ל-59:67 ביתי על לוקומוטיב קובאן ולזכייה ביורוקאפ עם 0:2 בסדרת הגמר אליה הגיעה כאנדר דוג מול הרוסים. זהו התואר הראשון של הטורקים מאז 1962 (אז זכו באליפות שנייה ברציפות בארצם) והתואר האירופי הראשון שלהם אי פעם, שמסדר להם כרטיס ליורוליג בעונה הבאה. גם עבור בלאט הזכייה הז היא מיוחדת במיוחד: כעת הוא המאמן השלישי אי פעם שמניף את שלושת הגביעים הבכירים ביבשת (אחרי שזכה ביורוליג ב-2013 וביורופליג ב-2005). בנוסף, הוא גם זכה ביורובאסקט ובמדלית אולימפית עם נבחרת רוסיה ובאליפות המזרח ב-NBA עם קליבלנד.

אחרי הדרמה הגדולה במשחק הקודם, אותו ניצחה דרושאפקה אחרי קאמבק גדול, הפעם היא החזיקה ביתרון כמעט לכל אורך ההתמודדות. הכוכב הגדול היה פעם נוספת סקוטי ווילבקין: ה-MVP של העונה הסדירה ביורוקאפ היה נהדר ממש משריקת הפתיחה, סיים את המחצית הראשונה עם 19 נקודות ואת המשחק כולו עם 28. וויל קאמינס עזר לו עם 10 נקודות וג'ג'ואן ג'ונסון תרם 8 ו-11 ריבאונדים. דרושאפקה נהנתה מיכולת מצוינת מחוץ לקשת (10 מ-15). מן העבר השני, ג'ו רגלנד קלע 18 נקודות.

בדרושפאקה התקשו להאמין שדרכם חזרה ליורוליג תוכל להיסלל בתוך שנה אחת בלבד, דווקא אחרי שתאגיד הענק "דואוש" עזב את הקבוצה לטובת פנרבחצ'ה. בלאט, שבכלל לא היה אמור להישאר באיסטנבול ולמעשה כבר סגר במכבי תל אביב, התגבר על קיץ לא פשוט: קבוצתו איבדה בזה אחר זה את כוכביה בראד וונאמייקר, וויל קלייברן, ג'יימס אנדרסון, דאיריס ברטאנס, אדריאן מוארמה ואנטה ז'יז'יץ', ובנתה סגל אפרורי יחסית תחת הנהגתו של סקוטי ווילבקין, שהוכיח בגדול שהוא לחלוטין מספיק לצד צוות מסייע מסור ומוכשר.

שחקני דרושאפקה חוגגים. GettyImages
חוזרת ליורוליג. דרושאפקה/GettyImages
שחקן דרושאפקה סקוטי ווילבקין. GettyImages
כוכב על. ווילבקין/GettyImages

מהלך המשחק

דימיטרי קולאגין קלע את הנקודות הראשונות לזכות האורחים, אבל הקבוצה של בלאט השיבה עם סל של הכוכב הגדול שלה, סקוטי ווילבקין. ווילבקין אותת שהוא מאוד רוצה את התואר וקלע את השלשה הראשונה במשחק, שהעניקה לטורקים 6:7 אחרי ארבע דקות של משחק. סטנטון קיד ו-וויל קאמינגס התעוררו גם הם והקפיצו את היתרון של המארחת לארבע. קולאגין סגר רבע טוב עם עוד סל יפה, אבל אקורד הסיום היה שייך לווילבקין, שסגר את הרבע עם סל מטורף וקבע 17:21 לדרושאפקה אחרי הרבע הראשון.

ה-MVP של העונה הסדירה ביורוקאפ המשיך ללהוט גם בפתיחת הרבע השני, והגיע לעשר נקודות עם שלשה גדולה. המופע של ווילבקין נמשך עוד עוד שתי נקודות ומיד לאחר מכן הוא גם סחט עבירת תוקף מוולדימיר איבלב והעלה ל-21:27 מהקו. אחרי כמעט שתי דקות ללא נקודות בשני הצדדים, פאבל אנטיפוב צימק לפער של נקודה בלבד. התשובה של ווילבקין? שלשה מיידית מן העבר השני. קובאן לא ויתרה, בריאן קבאל העלה את מאזנו לעשר נקודות וקולאגין איזן מהקו ל-33:33. הפעם, ווילבקין קיבל שמירה צמודה, אבל גם זה ממש לא עזר לרוסים למנוע ממנו את השלשה הרביעית שלו במשחק (19 נקודות). רוסים איבדו וקרטאל אוזמיזראק עוד הספיק לסגור אתהמחצית השנייה עם שלשה על הבאזר. 33:39 לדרושאפקה במחצית.

אוהדי דרושאפקה. GettyImages
חגיגות גדולות ביציעי דרושאפקה/GettyImages

ההגנות נכנסו לפעולה בפתיחת המחצית השנייה, ואחרי שתי דקות וחצי מרדי קולינס קלע את הנקודות הראשונות ברבע השלישי. הקצב הנמוך נמשך וחמש דקות בתוך הרבע התוצאה עמדה על 2:4 לרוסים. וויל קאמינגס צלף שלשה (העמיד את הטורקים על 9 מ-15 מחוץ לקשת) וקבע יתרון שיא במשחק - 37:46 לדרושאפקה. הדהירה של החבורה של בלאט נמשכה עם חסימה של ג'ג'ואן ג'ונסון, שגם סחט עבירה מן העבר השני וסידר יתרון דו ספרתי מהקו, אבל קובאן השיבה עם שבע נקודות מהירות משלה וגרמה למאמן הישראלי להזעיק פסק זמן. המהלך הזה אכן עצר את המומנטום הרוסי ו-ווילבקין נעל את הרבע עם ארבע נקודות רצופות, שקבעו 45:55 בתום הרבע השלישי.

ג'ו רגלנד קלע שלשה והפיח תקווה בקובאן עם פתיחת הרבע המכריע, קאמינגס מיד השיב עם סל ועבירה בצד השני. שתי הקבוצות שוב שבתו מקליעה, הפעם במשך כמעט חמש דקות, עד שכריס באב צלף מחוץ לקשת. דרושאפקה נתקעה וראתה את היתרון בורח לה, כשקבאל צימק מהקו ל-58:54 בלבד. ווילבקין לקח אחריות וקלע שלשה פשוט אדירה, מטר מהקשת. מזה קובאן כבר לא הצליחה לחזור, ודרושאפקה זכתה ביורוקאפ עם 59:67 בסיום.

מאמן קובאן סשה אוברדוביץ'. GettyImages
הגיע לסדרה כפייבוריט. אוברדוביץ'/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully