וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רד בול זלצבורג חוגגת: "מונס דאבור נתן את האות לתחילת הנס"

התקשורת האוסטרית החמיאה לחלוץ שכבש את השוויון בדרך לקאמבק המרשים מול לאציו ולחצי גמר אירופי ראשון מאז 1994. מארסיי שואבת השראה מסופר מריו, ונגר: "ארסנל שווה חצי גמר מדי שנה"

מונס דאבור שחקן רד בול זלצבורג (משמאל) חוגג שער. AP
חגיגות גדולות. מונס דאבור/AP

לראשונה מאז יוסי בניון, יהיה נציג ישראלי בחצי גמר אירופי. מי שחתום על ההישג הנהדר הוא מונס דאבור, שהבקיע הערב (חמישי) את שער השוויון של רד בול זלצבורג מול לאציו והוביל קאמבק שהסתיים בניצחון מדהים 1:4 שמחק את ההפסד 4:2 באולימפיקו. זלצבורג עלתה בכך לחצי גמר הליגה האירופית ותמתין להגרלה מחר (שישי, 13:00, ספורט1) שם תצטרפנה אליה גם ארסנל (2:2 בחוץ מול צסק"א מוסקבה של ביברס נאתכו אחרי 1:4 ביתי), אתלטיקו מדריד (הפסד 1:0 לספורטינג ליסבון אחרי 0:2 ביתי) ומארסיי שסיפקה 2:5 מטורף על לייפציג בסטאד ולודרום (אחרי הפסד 1:0).

העולות לחצי הגמר:

רד בול זלצבורג - סגנית 1994 (בימיה כקזינו בגביע אופ"א)
מארסיי - סגנית 1999 ו-2004
ארסנל - אלופת 1970 וסגנית 2000
אתלטיקו מדריד - אלופת 2010 ו-2012

עוד בנושא:
מונס דאבור וזלצבורג הדהימו את לאציו, ביברס נאתכו נפרד מהמפעל
באיירן חוששת מכריסטיאנו רונאלדו: הכול לקראת הגרלת חצי גמר ליגת האלופות

שחקן ארסנל דני וולבק חוגג. רויטרס
מאזן דו-ספרתי בפעם השלישית בקריירה. דני וולבק/רויטרס

המספרים

* רד בול זלצבורג היא הקבוצה האוסטרית הראשונה בחצי גמר אירופי מאז ראפיד וינה זכתה בגביע המחזיקות ב-1995/96. זלצבורג בעצמה חוזרת למעמד בפעם השנייה, אחרי שהייתה בארבע האחרונות של גביע אופ"א ב-1993/94, אז נעצרה בגמר.

* ארסנל היא הקבוצה האנגלית החמישית שמעפילה לחצי גמר הליגה האירופית, אחרי פולהאם, ליברפול, צ'לסי ומנצ'סטר יונייטד.

* מארסיי שבה למעמד חצי הגמר 14 שנים לאחר שהייתה שם במסגרת גביע אופ"א.

* דני וולבק הגיע למאזן דו ספרתי של שערים בכל המסגרות בפעם השלישית בקריירה (גם ב-2011/12 וב-2013/14).

* פדור צ'אלוב (20 שנה ויומיים) הוא הצעיר ביותר שכובש מול ארסנל באירופה מאז אליקים מנגלה ב-2009.

* בפעם הראשונה בתולדות הליגה האירופית, נכבשו שלושה שערים אחרי תשע דקות משחק בלבד, במשחק בין מארסיי ללייפציג.

* רד בול זלצבורג כבשה שלושה שערים ב-247 שניות - שיא חדש בליגה האירופית.

* צ'ירו אימובילה הפך לאיטלקי השני שמגיע לשמונה שערים בעונה אחת בליגה האירופית, אחרי ג'וזפה רוסי, שעשה את זה במדי ויאריאל ב-2010/11.

* לראשונה בתולדותיה, ר.ב. לייפציג ספגה לפחות שלושה שערים בשני משחקים רצופים.

* ההפסד של אתלטיקו היה השני בלבד שלה בשלבי הנוקאאוט של הליגה האירופית, מתוך ה-18 האחרונים. בכל שאר 16 המשחקים הקבוצה של דייגו סימאונה ניצחה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

מארסיי שאבה השראה מסופר מריו

התגובות

"הנס של זלצבורג", קראה הכותרת ב"קורייר" האוסטרי, כשבאתר laola1 העניקו לדאבור את הציון 2 (1 הוא הגבוה ביותר) וכתבו: "סבל מחוסר מזל במחצית הראשונה, אבל אחרי ההפסקה מצב את השוויון ונתן את האות לתחילת הנס".

הנורבגי ואלון ברישה התגאה: "זה מדהים, כבר הספידו אותנו. כולם הספידו, אבל אנחנו האמנו שנוכל לחזור מ-4:2. אין קבוצה שרצה יותר טוב מאיתנו. חשבו שאנחנו אנדרדוג כי אנחנו מאוסטריה, אבל הראינו מה אנחנו מסוגלים לעשות. עכשיו כולם יכולים להריע לנו".

השוער אלכסנדר ואלקה הוסיף: "זה נס קטן לחזור מ-1:0, אבל מה שעשינו כאן זה פשוט בלתי ייאמן. זה יום מתוק שהגיע בזכות מנטליות, כוח רצון ואומץ. קיבלנו תגמול על המאמץ שלנו, זה באמת לא ייאמן. נהנה בשלב הבא, לא משנה מי יבוא".

שחקני רד בול זלצבורג חוגגים. רויטרס
מוכנים לכל יריבה. שחקני זלצבורג/רויטרס

ארסן ונגר, שהוביל קבוצה לחצי גמר אירופי בפעם השביעית בקריירה, הודה לאחר ה-2:2 של ארסנל ברוסיה מול צסק"א מוסקבה: "היה שחרור גדול לאחר השער של דני וולבק. אני חושב שהיינו מעט מופתעים מהאינטנסיביות בהתחלה, אבל לאחר השער השני הגבנו היטב. אנחנו צריכים להיות בחצי גמר אירופי מדי שנה, זה לא מספיק. עכשיו נצטרך להיות מרוכזים, נתכונן לשלב הבא ונראה את מי נקבל. אתלטיקו היא כנראה החזקה ביותר על הנייר, אבל נשחק טוב מול כל קבוצה שנקבל".

דייגו סימאונה יהיה גם הוא בשלב הבא, אך אתלטיקו מדריד שלו סבלה לא מעט בליסבון לפני שעלתה למרות הפסד 1:0 מול ספורטינג. "היינו לא מדויקים בצורה בלתי נתפסת וזה מנע מאיתנו לצאת קדימה", אמר המאמן הארגנטינאי. במחצית השנייה הצלחנו לייצר כמה צירופים והגענו למצבים, אבל החמצנו. ציפיתי שנסבול כאן, זו קבוצה חזקה מאוד עם בית שרק מעצים אותה. היינו רעים מאוד במחצית הראשונה, אבל אנחנו יכולים להיות גאים בעוד חצי גמר אירופי. בשנה שעברה עשינו את זה בליגת האלופות ועכשיו בליגה האירופית. אנחנו שייכים לטופ של אירופה".

פלוריאן תובאן, שכבש והצטיין ב-2:5 הנהדר של מארסיי על לייפציג, אמר בסיום: "לא היה לנו ספק שנעלה. לחזור לחצי הגמר אחרי 14 שנים זה לא דבר של מה בכך. רצינו לשים את מארסיי שוב במקום לו היא ראויה, זה מה שאנחנו עושים כאן. נתנו הכול, היינו לוחמים אמיתיים ואנחנו מאוד שמחים. אני שמח שהצלחתי לחזור בצורה טובה מהפציעה ורוצה לברוך את כל הקבוצה. פאייה ענה לכולם עם משחק נפלא, חיכינו לו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully