וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדוריד: ישראל תפגוש את גרמניה, פולין וקוסובו במוק' אליפות אירופה

הנבחרת הוגרלה לבית א', כאשר שתי הראשונות תעפלנה אוטומטית לאליפות ב-2020 וגם למקום השלישי יש סיכוי לאחר שטורניר הגמר הורחב ל-24 נבחרות. היריבה הראשונה: גרמניה ב-25-26 באוקטובר

גיל פומרנץ שחקן נבחרת ישראל. ניב אהרונסון
גם מקום שלישי יכול להספיק. גיל פומרנץ/ניב אהרונסון

נבחרת ישראל בכדוריד השתתפה הערב (חמישי) בהגרלת מוקדמות אליפות אירופה 2020 שנערכה בטרונדהיים, נורבגיה, ובה נקבע כי היא תהיה בבית א' עם גרמניה, פולין וקוסובו. האליפות בעוד שנתיים תכלול 24 נבחרות, שמונה יותר מהאליפות האחרונה, כך שמהשלב השני בו משתתפת ישראל תעפלנה 20 נבחרות.

המארחות שבדיה, אוסטריה ונורבגיה עלו אוטומטית יחד עם אלופת אירופה ספרד, כשעל פי השיטה החדשה שתי המדורגות ראשונות בכל בית מקבלות כרטיס לטורניר הגמר (סך הכול 16 עולות) ועוד ארבע נבחרות עם המאזן הכי טוב מהמקום השלישי במוקדמות.

על פי תקנון המשחקים, חישוב הנקודות בדירוג הסופי לנבחרת שתסיים במקום השלישי, לא יכלול את התוצאות מול המדורגת אחרונה בבית (לדוגמה: אם נבחרת ישראל תסיים את משחקי הבית במקום השלישי ונבחרת קוסובו תדורג רביעית - התוצאות וניקוד המשחקים הישירים מול קוסבו לא ייחשבו).

גרמניה היא ראש הבית, וגם היריבה הראשונה בקמפיין, במשחק חוץ שייערך ב-24/25 באוקטובר (הגומלין במחזור החמישי בישראל). נבחרת הפאר, בעלת 24 הופעות באליפות אירופה ושתי זכיות, האחרונה ב-2016. באותה שנה הגרמנים אגב ניצחו את נבחרת פולין, במאבק על מדליית הארד במשחקים האולימפיים בריו. הגרמנים מחזיקים בשיא של שלוש אליפויות עולם. נבחרת ישראל פגשה את גרמניה במוקדמות אליפות אירופה 2014, כאשר המשחק שנערך בארץ היה צמוד והסתיים בהפסד 30:27. בגרמניה, המשחק היה חד צדדי - והסתיים בתבוסה 38:19.

פולין, שדורגה בקבוצת האיכות השנייה, היא היריבה הראשונה שתגיע לארץ. זה יקרה במחזור השני (27/28 באוקטובר) והגומלין בחוץ יהיה במחזור הסיום. פולין זכתה במדליית ארד באליפות העולם בקטאר ב-2015, ולפני כן ב-2009 באליפות העולם בקרואטיה. כאמור, פולין סיימה במקום הרביעי במשחקים האולימפיים בריו 2016, אחרי הפסד לגרמניה. הנבחרת האיכותית רשמה שמונה הופעות באליפות אירופה מאז 2002, והמיקום הגבוה ביותר שלה היה הרביעי ב-2010.

קוסובו, נבחרת חדשה יחסית, תפגוש את נבחרת ישראל במחזורים השלישי והרביעי, שייערכו במהלך אפריל 2019. מחזורי הסיום יתקיימו גם כן בחודש אפריל 2019.

בימים הקרובים צפוי להתמנות מאמן לנבחרת ישראל, שיהיה המחליף של זבונקו שנדובסקי ויוביל את הנבחרת בקמפיין מוקדמות אליפות אירופה 2020.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully