וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אברהם גרנט השתתף במצעד החיים בפולין: "זה אירוע מאוד חשוב"

מאמן העבר של צ'לסי היה חלק ממשלחת של המועדון במצעד שכלל מעל 10,000 איש ועבר במחנות ההשמדה אושוויץ ובירקנאו. ניק בלקמן על סבו ששרד: "היה גאה בי כשהלכתי לשחק בישראל"

יזכור – נר זיכרון, יום השואה. עיבוד תמונה
יזכור – נר זיכרון, יום השואה/עיבוד תמונה

גם ברחבי הספורט הישראלי מציינים אתמול בערב (רביעי) והיום את יום השואה. אברהם גרנט, בן לניצולי שואה, היה חלק ממשלחת של צ'לסי שיצאה לפולין לאירוע שמטרתו להגביר את המודעות במלחמה נגד האנטישמיות בעולם. ב"צעדת החיים" שנערכה בהשתתפות כ-10,000 אנשים גרנט היה חלק ממשלחת שעברה במחנות ההשמדה אושוויץ ובירקנאו.

גרנט התראיין ל"סקי ספורט" האנגלי ואמר: "אתה רואה את כל האנשים הצעירים הללו עם הרבה חופש, שרים ומחייכים במקום שבו נעשו דברים הכי רעים שיכולים להיות. אני לא יכול אפילו לתאר מה שהיה שם. באותו מקום היתה צעדת המוות, עכשיו יש את צעדת החיים. עבורי זה מאוד מאוד נחמד ואירוע מאוד טוב וחשוב".

אברהם גרנט במהלך רבע גמר ליגת האולפות עם סרט שחור במהלך יום השואה. רויטרס
לא שוכח. גרנט בליגת האלופות עם צ'לסי ביום השואה/רויטרס

ניק בלקמן הגיע ליד ושם

סבא של חלוץ מכבי תל אביב הוא ניצול השואה בנימין רוזנפלד, שנולד בפולין ב-1929 (עשר שנים לפני פרץ מלחמת העולם השנייה) והצליח לשרוד יחד עם אחיו הגדול בשנה. בלקמן ביקר היום ביד ושם כדי להנציח את פרטי בני משפחתו שניצלו בארכיון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"הוא היה מאושר מאוד וגאה שאני הולך לשחק בישראל", סיפר שחקן מכבי תל אביב, "כמובן שעכשיו שנפלה ההזדמנות בחלקי לכתוב את שמו ביד ושם זה יהיה מאוד משמעותי עבורו ועבור המשפחה. זה מדהים שהוא שרד והוא אחד האחרונים שעדיין בין החיים. הוא הגיע מארצות הברית, שם הוא חי, לבר המצווה שלי. אני זוכר שעוד לא כל כך הבנתי מה קרה, ראיתי את המספרים המקועקעים על הזרוע שלו וזה זכרון שנשאר איתי עד היום. הוא לא ממש רצה לדבר על זה ואני מבין את זה היום. אמא שלי סיפרה לי מה עבר עליו וככל שהתבגרתי התחלתי לשאול יותר שאלות. אני מאוד גאה בכמה שהיה חזק במצב הזה ואני חושב שהצלחתי למצוא חוזק - אני משתמש בסיפור שלו ובמה שעבר כדי למצוא עוצמות ולהתמודד עם תקופות קשות".

פוסטים של זיכרון בספורט הישראלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully