וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פפ תלמד: הקבוצות שחזרו מפיגור 3:0 במפעלים האירופאים

ריאל מדריד, לברקוזן, פ.ס.ז' וראפיד וינה. מנצ'סטר סיטי הובסה 3:0 בליברפול, אבל ההיסטוריה מלמדת שכמה מהמהפכים הגדולים בתולדות הכדורגל האירופי נולדו אחרי תוצאה זהה

אימג'בנק GettyImages

בווידאו: ה-0:3 שלא הספיק לקווינס פארק ריינג'רס

1997/98, מוקדמות ליגת האלופות, פריס סן ז'רמן נגד סטיאווה בוקרשט

פריס סן ז'רמן הפסידה לסטיאווה בוקרשט 3:2 במשחק הראשון ביניהן ברומניה, אבל אז התברר שהצרפתים שיתפו את לורן פורנייה שהיה מושעה. אופ"א פסקה ניצחון טכני 0:3 לסטיאווה ופתאום המשוכה שעמדה בפני פריס גבהה פלאים. זועמת בעקבות ההפסד "על השולחן הירוק", פ.ס.ז' פרקה את הכל כבר במחצית הראשונה של הגומלין בפארק דה פרינס. עד המחצית התוצאה כבר הייתה 0:4 (ראי עם שני פנדלים, מרקו סימונה ופלוריאן מוריס) ובסיום 0:5 (ראי השלים שלושער) ומהפך מהולל.

ראי במדי פריס סן ז'רמן בשנת 1997. GettyImages
שלושער בדרך למהפך ענק. ראי/GettyImages

1984/85, סיבוב שלישי גביע אופ"א, ריאל מדריד נגד אנדרלכט

41 אלף צופים בבריסל ראו את אנדרלכט מביסה את את האימפריה הספרדית 0:3 ללא תנאי אחרי הצגה במחצית השנייה. בבלגיה כבר נזכרו כיצד אנדרלכט הדיחה את ריאל הגדולה של פושקאש ודי סטפנו מגביע האלופות 22 שנה לפני כן, אבל הבלאנקוס כבר הכינו תשובה. 95 אלף צופים בסנטיאגו ברנבאו ראו את ריאל טסה ל-0:3 כבר אחרי 29 דקות ולמרות שאנדרלכט עוד הספיקה לצמק ולחזור לתמונת העלייה לכמה דקות, צמד של אמיליו בוטראגניו בדקות 47 ו-52 חתמו את התוצאה: 1:6 גדול.

1987/88, גמר גביע אופ"א, לברקוזן נגד אספניול

ב-1988 גמר גביע אופ"א עדיין נערך במתכונת של שני משחקים. אספניול עם הרכב שכולל את תומאס נ'קונו, ארנסטו ואלוורדה, מיקל סולר ואחרים הבקיעה שלושה שערים בדקות 45-56 ורשמה 0:3 מבטיח בברצלונה. היא החזיקה מעמד במשך דקות ארוכות בגרמניה, אבל לברקוזן לחצה ולחצה, וניצחה 0:3. ההתמודדות הגיעה לפנדלים, בהם הגרמנים ניצחו 2:3 והשלימו מהפך ותואר ראשון בתולדות המועדון.

1984/85, רבע גמר גביע אירופה למחזיקות, ראפיד וינה נגד דינמו דרזדן

דינמו דרזדו הייתה ספינת הדגל של הכדורגל המזרח גרמני בשנות ה-70, אבל בהוראת ראשי השטאזי, "איבדה" את הבכורה לדינמו ברלין בעשור הבא. באירופה המשטר דווקא תלה בה תקוות ואחרי 0:3 בדינמושטדיון, חצי הגמר נראה קרוב מתמיד. אבל ראפיד של אוטו באריץ' לא התחשבה ביריבתה וחבטה בה 0:5 בגומלין, כולל שער בפנדל של אנטונין פאננקה. האוסטרים המשיכו עד לגמר, שם נכנעו לאברטון.

1976/77, רבע גמר גביע אופ"א, א.א.ק אתונה נגד ק.פ.ר

ג'רי פרנסיס הבקיע שני פנדלים בדקות 7 ו-11, סטן בוולס הוסיף לפני הירידה להפסקה וק.פ.ר הביסה את א.א.ק 0:3 שהיה אמור להספיק לה בשביל הגומלין. אבל הגומלין ביוון היה הכל חוץ מגארבג' טיים. היוונים נגסו במינוס ובדקה ה-82 דימיטריס פפאיונאו קבע 0:3. ההתמודדות הגיעה פנדלים ואחרי קרב מורט עצבים, דייויד ווב האורח החמיץ וא.א.ק ניצחה 6:7 כדי להשלים מהפך. בסיבוב הקודם ק.פ.ר ניצחה את פ.צ קלן 0:3 והפסידה 4:1 בגומלין, אבל עלתה בזכות שער חוץ. הפעם אלילת המזל פסחה עליה.

1989/90, סיבוב ראשון, גביע אירופה למחזיקות גביע, גראסהופרס נגד סלובן ברטיסלבה

סלובן ברטיסלבה הייתה קבוצת הפאר של הצד הסלובקי של צ'כוסלובקיה וב-1969 אפילו זכתה בגביע אירופה למחזיקות גביע אחרי ניצחון על ברצלונה. קצת יותר מ-20 שנה לאחר מכן, היא התחילה נהדר קמפיין נוסף, הפעם עם 0:3 על מחזיקת הגביע השוויצרי. אבל גראסהופרס לא ויתרה וניצחה בתוצאה זהה בגומלין. מאטס גרן האגדי, מגדולי שחקני הקבוצה בכל הזמנים, הבקיע בדקה ה-115 והעניק לשוויצרים 3:4 בהארכה. גראסהופרס המשיכה עד הסיבוב השלישי, שם נעצרה על ידי סמפדוריה שזכתה במפעל באותה עונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully