וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דייויס: גם דודי סלע הפסיד, ישראל בפיגור 2:0 לצ'כיה

המדורג 98 בעולם פתח טוב, אבל נחלש ככל שהמשחק התקדם והפסיד 3:6, 6:3, 6:1 לאדם פבלאסק (208), שהציג משחק טוב. וסלי דרס 0:6, 1:6 את עידן לשם והצ'כים רחוקים משחק אחד מניצחון

דודי סלע טניסאי ישראלי. GettyImages
התחיל מצוין ואז דעך. סלע/GettyImages

מפגש גביע דייויס בין צ'כיה לישראל במסגרת הבית האפריקאי/אירופי מספר אחת יצא לדרך היום (שישי) בצורה אומללה מאוד מבחינת האורחת באוסטרבה. עידן לשם, המדורג 276 בעולם, הושפל 6:0, 6:1 על ייז'י וסלי (65 בעולם) והצ'כים עלו ל-0:1 שאין קל ממנו. לאחר מכן עלה דודי סלע למגרש החימר והפסיד 3:6, 6:3, 6:1 לאדם פבלאסק (208 בעולם). צ'כיה ביתרון 0:2 ורחוקה משחק אחד מניצחון בהתמודדות כולה.

המשחק הראשון היה קל במיוחד עבור וסלי (1.98 מטר על 90 קילוגרם) ומהרגע הראשון הוא הבין שאין לו יריב שיכול לסכן אותו בכלל על החימר הביתי. וסלי שלט לחלוטין במשחק, שיחק בהילוך ראשון, רק החזיר כדורים למגרש והמתין לטעויות של לשם והן הגיעו בסיטונאות. הישראלי איבד קשר עם הכדור, לא הצליח להשיג כדורים, הסרב שלו לא עבד ולא השיג לו שום יתרון וחבטות רבות שלו בכלל לא פגשו את הגידים של המחבט ועפו הרחק מהמגרש. וסלי טייל כל הדרך לניצחון קל והנחיל ללשם חוויה מאוד לא נעימה. הצ'כי הוביל כבר 0:6, 0:5 ואז הייתה לו גם נקודת שבירה, אבל לשם שיחק נקודה יפה מאוד והצליח לפחות לקחת משחקון אחד שמנע דאבל בייגל. וסלי סיים את המשחק עם 7 אייסים כשלשם לא משיג אפילו אחד ובמאזן הנקודות זה 27:53 לצ'כי. המזל הגדול של לשם נעוץ בכך ששונתה השיטה בגביע דייויס ולא משחקים יותר משחקים של הטוב מחמש מערכות בבית האזורי. מה שהיה חסר לו זו מערכה נוספת במצב הזה.

גם המשחק השני, שהיה תחרותי וטוב לאין שיעור לעומת הראשון, לא האיר פנים לנבחרת ישראל. דודי סלע, המדורג 98 בעולם, הפסיד 3:6, 6:3, 6:1 לאדם פבלאסק המדורג 208 בעולם. הישראלי הוותיק דווקא פתח טוב מאוד ונראה דינמי וסבלני מאוד במערכה הראשונה כשהוא מתסכל את פבלאסק בן ה-23 פעם אחר פעם. פבלאסק ממש לא איבד תקווה והרים את הרמה שלו במערכה השנייה כשהוא מצליח להציל נקודת שבירה במשחקון החמישי וגם שובר בשמיני בדרך ל-3:6. סלע, ששונא את משטח החימר, התחיל לגלות סימני תשישות, לא זז טוב כמו במערכה הראשונה וגם קיבל טיפול במה שנראה כמו פרק כף יד ימין. במערכה השלישית זה כברנראה רע מאוד מבחינת הישראלי, שביצע המון שגיאות לא מחויבות ונראה ממש סובל במגרש. פבלאסק שיחק טוב, חבט כדורים עמוקים וכבדים ולא נתן לסלע שום סיכוי להיכנס לעניינים בדרך ל-1:6. הצ'כי, שדורג בשיאו במקום ה-72 בעולם (ינואר 2017), לא שחקן גדול אבל בהחלט שחקן חימר טוב ואחד ששווה הרבה יותר ממה שהדירוג שלו מראה.

עידן לשם טניסאי ישראלי. Pavel Lebeda/Ceska sportovni, אתר רשמי
לא ברמה הזו. לשם/אתר רשמי, Pavel Lebeda/Ceska sportovni

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully