וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין משכורות במכבי קרית גת: "ראש העיר השאיר 25 משפחות בלי כסף בערב החג"

שחקני, מאמני ועובדי מוליכת הליגה הלאומית בכדורסל ממשיכים להופיע לעבודה כבר שלושה חודשים מבלי לקבל שכר. המאמן רועי חגאי: "קשה לפרנס ככה שלושה ילדים. אנחנו נשארים יחד בגלל החיבור בינינו". מנכ"ל הקבוצה: "העירייה לא קיימה אפילו הבטחה אחת"

תחלואי הספורט בישראל: מוליכת הליגה הלאומית בכדורסל, מכבי קרית גת, נמצאת על המסלול המהיר שמוביל בחזרה לליגת העל, אבל מתברר שאנשי הקבוצה - השחקנים, המאמנים ועובדי המנהלה - עוברים את המסע הזה מבלי לקבל שכר זה שלושה חודשים.

"דברים כאלה קורים לפעמים בקבוצות שנמצאות בקשיים ומדורגות במקום האחרון, ולא בכאלה שנמצאות במקום הראשון", אומר לוואלה! ספורט מאמן הקבוצה רועי חגאי. "כולנו התכנסנו כאן בקיץ כדי לעשות משהו יפה, להעלות את קריית גת ליגה ולהישאר ביחד, אבל קשה לעבוד במצב הזה. נראה כאילו כולנו מנסים להדחיק את מה שקורה ולא להתייחס, אבל הזמן עובר ושום דבר לא משתנה".

- איך מסבירים לכם את העובדה שהשכר המובטח, אליו מחויבת הקבוצה בחוזים, אינו מגיע?

"ההנהלה שלנו מורכבת מאנשים מדהימים, והם באמת עושים את כל המאמצים כדי לפתור את הבעיה, אבל כסף שהובטח מהעירייה והיה אמור להגיע - לא מגיע. כל הזמן אומרים לנו שזה יסתדר וזה יסתדר, ושום דבר לא קורה. אתמול נודע לנו סופית שאף אחד לא מתכוון לשלם לנו. הייתה ישיבה בעירייה בנוגע לתקציבים, היו אמורים להעביר לקבוצה כסף, והנושא אפילו לא עלה לדיון".

- אז למה אתם ממשיכים לשחק?

"בגלל החיבור שנוצר בינינו ובגלל האהבה של כולנו למשחק. לפני כמה ימים קיימנו אסיפה, ובה אמרתי לשחקנים שאני אבין כל אחד מהם אם הוא יחליט להפסיק לבוא ולהתאמן, אבל החלטנו שאם כבר הגענו עד הלום, ותחת התנאים האלה רצנו לרצף של שבעה ניצחונות, לפחות בינתיים אנחנו נישאר ונעשה הכל כדי לגמור את העונה בצורה הכי טובה שאפשר".

רועי חגאי מאמן עירוני נהריה. אדריאן הרבשטיין
"כולנו נמצאים כל הזמן במלחמות פנימיות עם עצמנו". רועי חגאי/אדריאן הרבשטיין

גם מנכ"ל המועדון, כפיר סוויסה, תוקף בחריפות את ראש העיר, אבירם דהרי: "פניתי לראש העיר כבר בקיץ כשראיתי שיש קשיים. הדגשתי שאם הם לא מתכוונים לתמוך בכדורסל, אין טעם לבנות קבוצה. ביקשו ממני לצאת לדרך וכך עשיתי. בנינו קבוצה נהדרת, שמובילה את הטבלה ומייצגת את העיר בצורה הכי ראויה שרק אפשר לבקש, והצלחנו עם כספים וערבויות אישיות לסחוב עד הנה. מתחילת העונה הם כל הזמן סיפרו לנו סיפורים ולא עמדו בהבטחה אחת. השבוע שוב הבטיחו שמכנסים את המועצה אתמול כדי לאשר מקדמה בסך חצי מיליון שקלים, אבל רגע לפני הסעיף היה דחוף לראש העיר לפוצץ את הישיבה באמתלות סרק שונות. בשורה התחתונה, הוא השאיר 25 משפחות בלי משכורות ערב החג, כנראה כהוקרה על כך שאנחנו במקום הראשון. לא נוותר כל כך מהר על אחת ההצלחות המפוארות של העיר הזו לדורותיה".

כדורסלני הקבוצה, באמצעות ארגון השחקנים, הודיעו להנהלת המועדון על סכסוך עבודה ושביתה. מה הצעד הבא?

חגאי: "ההנהלה תפעיל את הערבויות שמופקדות בבקרה התקציבית, ומכאן זה יהיה פחות נעים וזה עלול להשפיע על עתיד המועדון. הבעיה היא שהחוזים שמופקדים בבקרה הם של השחקנים ושל המאמנים, ולא של הפיזיותרפיסטים ואנשי המשק, וגם הם צריכים לקבל שכר".

- אמנם אתה אימנת בליגת העל, ויש לך כמה שחקנים שעברו בקבוצות הצמרת בישראל, אבל לא מדובר באנשים שהרוויחו מיליונים בקריירה ויכולים להישען על כספים שנכנסו בעבר. איך שורדים במצב הזה?

"יש לי שלוש בנות, אני צריך לפרנס אותן וקשה לחיות ככה. הרי אנחנו חולים על המשחק הזה, והיינו עוסקים בו גם אם מלכתחילה לא היינו מקבלים על זה כסף. לכן כולנו נמצאים כל הזמן במלחמות פנימיות עם עצמנו. חבל שמנצלים את זה".
תגובת עיריית קרית גת תובא לכשתתקבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully