וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברזיל 2014 - הרביעי של גרמניה

בטורניר משופע הפתעות, בו המשחק הזכור ביותר בכלל הגיע בחצי הגמר, השלימו המנשאפט את העבודה עם 0:1 טיפוסי על ארגנטינה ומסי

המונדיאל ה-20 הגיע לברזיל, בפעם השנייה בתולדות המדינה, וגם הפעם, כמו ב-1950, הסלסאו לא הצליחו לחגוג בביתם. הם אמנם היו מעורבים במשחק הזכור ביותר, אך מצאו עצמם בצד הלא נכון של ההיסטוריה, עם תבוסה בלתי נתפסת של 7:1 לגרמניה בחצי הגמר. הגרמנים אמרו תודה, גברו על ארגנטינה 0:1 בגמר וחגגו גביע עולמי רביעי בתולדותיהם.

היה זה טורניר מלא בהפתעות, עוד לפני חצי הגמר המשוגע ההוא. כבר בשלב הבתים הלכה הביתה האלופה המכהנת ספרד, ובכך קיבלנו אלופה שלישית בארבעת המונדיאלים האחרונים עד אותו רגע שמסיימת את דרכה כבר בשלב הבתים. בדומה ללה רוחה, גם אנגליה, פורטוגל ואיטליה לא הצליחו להעפיל לשלבי ההכרעה, שהיו משופעים בנבחרות מפתיעות וביניהן ניגריה, אלג'יריה, קוסטה ריקה, יוון ושוייץ.

בשמינית הגמר קיבלנו חמש הארכות (שיא כל הזמנים) ושני דו-קרבים מהנקודה הלבנה, ובסופו של דבר, כל שמונה העולות לרבעי הגמר היו שמונה אלופות הבתים - כולל קולומביה וקוסטה ריקה, שעשו זאת לראשונה בתולדותיהן. המסע של קולומביה הגיעה לסיומו עם הפסד כואב לברזיל ברבע הגמר, בעוד ליבה של קוסטה ריקה נשבר בדו-קרב פנדלים מול הולנד. במקביל התגברה גרמניה על צרפת עם 0:1 טיפוסי, בעוד ארגנטינה גירדה ניצחון באותה תוצאה על בלגיה.

ואז הגיע ה-1:7 ההוא, כשכבר בדקה ה-29 הראה לוח התוצאות על 0:5 בלתי נתפס למנשאפט. מארחת המונדיאל ספגה את התבוסה הגדולה ביותר שלה אי פעם, וירדה מכר הדשא בוכיה וחפוית ראש. בחצי הגמר השני, נגררו ארגנטינה והולנד לבעיטות הכרעה מהנקודה הלבנה אחרי 0:0 בתום 120 דקות. האלביסלסטה הבקיעו את כל ארבע הבעיטות, רון פלאר ו-ווסלי סניידר החמיצו עבור האורנייה, והגמר נקבע: גרמניה מול ארגנטינה.

ליאונל מסי, שלא הרשים יתר על המידה עד אותו רגע, היה רחוק 90 דקות מכניסה לספרי ההיסטוריה, מהורדת הקוף הגדול מהגב, מחגיגה בלתי נשכחת שתעלה אותו סוף סוף לדרגת דייגו מראדונה (לפחות ברמת הנבחרות) - דווקא על אדמת ברזיל. אבל זה לא קרה.

גרמניה היתה מעט מסוכנת יותר בזמן החוקי (7 בעיטות למסגרת לעומת 2 של ארגנטינה בסופו של דבר), ואף החזיקה יותר בכדור, ובתום 90 דקות, שחזור הגמר של 1986 ו-1990 נגרר להארכה. שם האופי הגרמני הוכיח את עצמו בפעם המי יודע כמה, כשמריו גצה ניצל בישול של אנדרה שורלה כדי לבעוט עם כל הלב, להכניע את סרחיו רומרו בדקה ה-113, ולמעשה לסגור עניין במשחק הגמר בו צפו למעלה ממיליארד איש בכל רחבי העולם.

באופן לא לגמרי ברור, מסי הוכתר כשחקן המצטיין של הטורניר, כשהקדים את אלוף העולם תומאס מולר ואריאן רובן. בנעל הזהב זכה חאמס רודריגס, אחרי טורניר נפלא בו כבש שישה שערים.

הנבחרות המשתתפות:

אירופה:
בלגיה, בוסניה, קרואטיה, אנגליה, צרפת, גרמניה, יוון, איטליה, הולנד, פורטוגל, רוסיה, ספרד, שוויץ

דרום אמריקה:
ארגנטינה, ברזיל, צ'ילה, קולומביה, אקוודור, אורוגוואי

אפריקה:
אלג'יריה, קמרון, חוף השנהב, גאנה, ניגריה

מרכז אמריקה:
מקסיקו, הונדורס, ארצות הברית, קוסטה ריקה

אסיה/אוקיאניה:
אוסטרליה, יפן, דרום קוריאה, אירן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully