וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקן עבר רביעי מאשים את צ'לסי בהתעללות על רקע גזעני

נגד המועדון הלונדוני הוגשו שלוש תלונות בינואר. במרכז עומד גווין וויליאמס, שעבד במועדון במשך 27 שנה: "קראו לנו 'סמבו' ו'כושי', אמרו לנו 'תזדיינו בחזרה לאפריקה'".

עריכת וידאו: מתן חדד

שחקן עבר רביעי של צ'לסי מאשים את גווין וויליאמס בבריונות והתעללות על רקע גזעני בשנים בהן האחרון עבד במועדון. בינואר האחרון שלושה בני אדם ששיחקו במחלקת הנוער הגישו תלונות דומות בעקבות אירועים שהתרחשו לכאורה בעיקר בשנות ה-90.

גווין וויליאמס עבד בצ'לסי במשך 27 שנה ומילא שורה של תפקידים ביניהם מנהל טכני, צ'יף סקאוט ועוזר מאמן. הוא נחשב למי שגילה את ג'ון טרי והיא אחראי לכמה החתמות משמעותיות של הקבוצה, ובשנות ה-90 היה אחד מהאנשים המשמעותיים ביותר במועדון.

בינואר האחרון כאמור הוגשו שלוש תלונות נגד צ'לסי וכעת ישנה אחת נוספת בדרך. שחקני עבר שחומי עור שהיו חלק ממחלקת הנוער של צ'לסי, עידו אז שוויליאמס ומאמן הנוער גרהאם ריקס, נהגו בהם בגזענות בוטה על בסיס יומי וטענו לצלקות שנותרו עד היום.

עוד בנושא:

צ'לסי משיקה יוזמה חדשה למאבק באנטישמיות
4 אוהדים של צ'לסי הורחקו ל-5 שנים בעקבות תקרית גזענית בפריס

אנשי צ'לסי לשעבר, גווין וויליאמס (ימין), גרהאם ריקס. GettyImages
האשמות קשות. וויליאמס/GettyImages

המתלונן הרביעי שדרש שזהותו לא תיחשף, הגיע למחלקת הנוער של צ'לסי ב-1979. הוא טוען שלאורך שש שנים הוא נתקל במתקפות גזעניות קבועות. ""nig-nog", "nigger", "darkie", "rubber lips", "shoeshine", "sambo" "lazy black bastard" הם חלק מהכינויים שהודבקו לו מדי יום במתקן האימונים על ידי וויליאמס. הוא סבל עד שהחליט לעזוב.

ב"גרדיאן" ציטטו אותו: "לא חזרתי לסטמפורד ברידג' מהיום שעזבתי. אני נמנע מלהגיע לאזור הזה, קשה לי אפילו לצפות בצ'לסי בטלוויזיה. עד היום אני משוכנע שמנעו ממני את החלום להפוך לכדורגלן מקצועני כי אחרי שעזבתי את צ'לסי הייתי חסר ביטחון ושבור לחלוטין".

למרות שלא מדובר באלימות פיזית, המתלוננים הקודמים סיפרו על אלימות מילולית קשים. מעבר לכינויים, הוטחו בהם עלבונות כמו "תזדיין בחזרה לאפריקה", "תרים את השפה שלך, היא נגררת על הרצפה" ו-"עוף לנקות את מהשרד שלי, ריצ'רד פריור (סטנד-אפיסט אפרו-אמריקאי מפורסם)".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
כדורגלן העבר גרהאם ריקס. GettyImages
ריצה מאסר של חצי שנה. ריקס/GettyImages

וויליאמס, היום בן 68, עזב את צ'לסי אחרי הגעתו של רומן אברמוביץ' והמשיך עם הבעלים הקודם קן בייטס ללידס יונייטד. הוא פוטר מתפקידו ב-2013 אחרי ששלח תמונות פורנוגרפיות לחלק מעובדי המועדון, ביניהם המזכירות.

ריקס בן ה-60, שחקן עם עבר מרשים בארסנל ו-17 הופעות בנבחרת אנגליה, הודה ב-1999 בשני סעיפים של מגע מיני אסור עם קטינה וריצה עונש מאסר בן כחצי שנה. בנוסף הוא הוכנס לרשימת עברייני המין ל-10 שנים.

בצ'לסי נאבקים בשנים האחרונות בתדמית הגזענית של המועדון, שהתפתחה לאורך שנים ונגעה בעיקר לאוהדים.

  • עוד באותו נושא:
  • צ'לסי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully