וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיא ברנע פרש: "כמות האהבה שקיבלתי היא לא נורמלית. אני בר מזל"

השחיין האולימפי נפרד במסיבת עיתונאים חגיגית: "האנשים שהיו סביבי הם הדלק שהניע אותי. הייתה לי זכות ענקית לייצג את המדינה גם במקומות כמו דובאי וקטאר". קאופמן: "הוא ספורטאי מיוחד"

השחיין גיא ברנע מודיע על פרישה. גיא יחיאלי, אתר רשמי
נפרד בהתרגשות גדולה. גיא ברנע עם אמו ולצד מאמנו ליאוניד קאופמן/אתר רשמי, גיא יחיאלי

השחיין האולימפי גיא ברנע קיים היום (שלישי) מסיבת עיתונאים במשרדי הוועד האולימפי והכריז באופן רשמי על פרישתו. ברנע בן ה-30 ייצג את ישראל באולימפיאדת בייג'ינג וב-11 אליפויות העולם, וזכה באליפויות ישראל בין השנים 2006 ל-2017 במשחי הגב, הפרפר והחתירה.

ברנע גם מחזיק בשיא הישראלי במקצה ל-50 מטרים גב עם זמן של 23.25 שניות כשבאולימפיאדת בייג'ינג הצליח להעפיל לחצי הגמר במקצה שנחשב לאחד החזקים שלו. ב-2012 ברנע זכה במדליית כסף באליפות אירופה בבריכה קצרה ב-50 מטרים גב, וגם זכה במדליית ארד באותו מקצה באליפות אירופה בבריכה אולימפית.

השחיין גיא ברנע באירוע הפרישה שלו. גיא יחיאלי, אתר רשמי
"מגדולי שחייני ישראל". גיא ברנע/אתר רשמי, גיא יחיאלי

גיא ברנע אמר: "לפני 24 שנים נשאבתי לענף מרתק. זכיתי לגדול במשפחה מיוחדת שעזרה לי להגשים את החלומות שלי. זכיתי להיות מוקף במעטפת של אנשי ספורט שליוו אותי בקריירה, ובעזרת הסביבה התומכת למדתי לתכנת את עצמי. ב-2004 לא הייתי איזו הבטחה מיוחדת. באותו קיץ צפיתי במשחקי אתונה בטלוויזיה. אז אימא שלי הושיבה אותי לכתוב תכנית עבודה איך אני מגיע לאולימפיאדת בייג'ינג. בדרך להגשמתה עברתי ארבע שנים מאוד מאתגרות, כשהשיא היה מעבר לארה"ב. שם היו משברים. ברגעים כאלו הספיקה שיחה אחת עם אבא כדי לקחת הכול בפרופורציה ולדעת שהכול בסדר. לדרך הזו היו שותפים המון אנשים. אותם האנשים הם הדלק שהניע אותי. לייצג את המדינה בבמות הגדולות זו הזכות הגדולה. כמות האהבה שקיבלתי היא לא נורמלית. הייתה לי זכות ענקית לייצג את המדינה גם במקומות כמו דובאי וקטאר ושם לבשנו בגאווה את המדים הלאומיים תוך שריקות בוז מהקהל. אני מרגיש בר מזל".

ליאוניד קאופמן, המאמן הלאומי לשעבר, התייחס לחניכו: "אני מכיר את גיא 15 שנה. בשלבים מסוימים של הקריירה הייתי המאמן האישי שלו. גיא תמיד היה ממוקד מטרה ושאף לשלמות. הוא תמיד היה סקרן וניסה להגיע לאמצעים הכי טובים כדי להצליח. הוא גם הצליח בארה"ב במכללה והתקדם שם. רוב הישראלים לא מצליחים לעשות זאת, זה קורה אחד למאה. הוא ספורטאי מיוחד".

גילי לוסטיג, מנכ"ל הוועד האולימפי, בירך: "גיא הגיע מעומר בדרום, ממשפחה מאוד תומכת. אישית הייתה לי הזכות ללוות את גיא הרבה מאוד שנים. אני יכול להגיד לכם שגיא הוא לבטח מגדולי שחייני ישראל, אנחנו נזכור אותו להרבה שנים. יש לו תכונות אופי נוספות שהוא ידע להביע אותן. הוא מהספורטאים האינטליגנטים שיש לנו. גיא היה דמות מאוד דומיננטית והנוכחות שלו הייתה חיונית וחשובה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
  • עוד באותו נושא:
  • גיא ברנע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully