וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הספורט ניסה לגייס את אלכס פרגוסון בתור יועץ לכדורגל הישראלי

המנג'ר האגדי של מנצ'סטר יונייטד קיבל פנייה על מנת לגייסו לטובת תוכנית לשיפור הכדורגל הישראלי, אך דרישותיו היו בלתי סבירות בעליל ומשרד הספורט שכר את שירותי חברת דלויט

פרידה מאלכס פרגוסון הפורש/צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: דני בורשבסקי

משרד הספורט שכר את השירותים של חברת דלויט הבינ"ל לצורך עריכת בדיקה מעמיקה להצלת הכדורגל בישראל. לוואלה! ספורט הגיע פטור ממכרז של מנהל הרכש הישראלי לפיו ביצע משרד הספורט התקשרות לשמונה חודשים עם חברת המחקרים דלויט בעלות של מיליון וחצי שקלים במטרה לבחון את כל הליקויים בכדורגל הישראלי ולהציע פתרונות לשדרוג ושיפור הכדורגל.

במשרד הספורט טוענים כי הם רואים חשיבות רבה בהקמת וועדה משרדית שעיקר תפקידה על פי משרד הספורט הוא לבחון מהו ההליך הנכון והמתאים ביותר לצורך הקצאת משאבים לענף הכדורגל. בבדיקה שנעשתה על מנת לבחון האם לא מדובר בסכום מופרז לתשלום על העבודה, נודע לוואלה! ספורט כי משרד הספורט ניסה לגייס לטובת תוכנית לשיפור הכדורגל הישראלי את אלכס פרגסון, מי שהיה המנג'ר של מנצ'סטר יונייטד במשך שנים רבות והוביל אותה להישגים רבים.

מנג'ר מנצ'סטר יונייטד לשעבר אלכס פרגוסון. רויטרס
הייעוץ שלו היה אמור להסתכם במאות אלפי אירו. אלכס פרגוסון/רויטרס

על פי מנכ"ל משרד הספורט יוסי שרעבי שאישר את הפרטים הדרישות הכספיות של פרגוסון היו בלתי סבירות בעליל והייעוץ שלו היה אמור להסתכם במאות אלפי אירו. שרעבי היה גם זה שניסה בשעתו לגייס לתוכנית דומה את כוכב הכדורגל הספרדי בעבר פרננדו היירו אך מהלכו טורפד גם על ידי משרד האוצר. משלא הצליחו לגייס את פרגוסון או שם גדול ומנוסה אחר, החליטו במשרד הספורט להציע לחברה שמתמחה במחקרי ספורט בינ"ל לקחת על עצמה את הפרויקט וכאמור מי שזכתה במכרז היא חברת דלויט.

"אנחנו משקיעים מדי שנה 140 מיליון ¤ בכדורגל הישראלי ולמרות ההשקעות האלו אנחנו לא מצליחים להבין למה אנחנו לא רואים נחת מהכדורגל הישראלי", אמר שרעבי. "אנחנו באמצעות החברה הזאת רוצים להבין לעומק איפה לשים את הכסף שלנו בכדורגל הישראלי, הוצאה של מיליון וחצי שקלים לחברת המחקר היא הוצאה סבירה ללמידה זו. זה לא שאני חושב שאנחנו הולכים להביא את הבשורה. זה לא יקרה מחר בבוקר."

באחרונה בעקבות הרפורמה בתקציב המדינה כספי הטוטו לא יחולקו באופן ישיר לספורט אלא יעברו דרך משרד האוצר, דבר שלו התנגדו בהתחלה קברניטי הספורט והאגודות. בהתאחדות הכדורגל הביעו באחרונה פליאה על כך שמשרד התרבות והספורט הודיע כי הוא רוצה לבחון בצורה מעמיקה את כל הענף ולהגיש מסקנות בסוף חודש יוני 2018, לדעת גורמים בהתאחדות מדובר רק במס שפתיים ולא בפעולה אמיתית כדי להבריא את הכדורגל. יש לציין כי ההתאחדות לכדורגל נמצאת בצומת מרכזי לקראת בחירות למועמד חדש לתפקיד יו"ר ההתאחדות שיחליף את עופר עיני, שיסים את תפקידו בסוף חודש יולי. היום בעקבות ההחלטה של משרד הספורט אמר גורם בהתאחדות לכדורגל: "אין לנו שום בעיה עם הבדיקות שיבצע משרד הספורט ואנחנו גם לא אלה שמשלמים על כך. אנחנו מברכים על כל מה שיכול לעשות טוב לכדורגל הישראלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully