וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא עובד בשביל אף אחד: כלוב הזהב של אלכסיי שבד בחימקי מוסקבה

15.3.2018 / 15:00

חבריו מאשימים אותו באנוכיות. בלאט כמעט זרק אותו מהנבחרת. הוא התחתן עם מעודדת, נודע כמבריזן ומככב במדורי הרכילות. המספרים שמעמיד מלך הסלים של היורוליג מזכירים את ימי גאליס וג'מצ'י, אבל הוא עדיין נתפס כמי שלא יכול להיות יותר מ"ראש לשועלים"

ברני ארדוב

1. יותר נקודות מכל הישראלים יחד

12 שחקנים ישראלים - צברים ומתאזרחים - הופיעו העונה במדי מכבי תל אביב והפועל ירושלים ביורוליג וביורוקאפ, וב-131 הופעות חיברו 542 נקודות. אלכסיי שבד, שיתארח הערב (חמישי) לראשונה ביד אליהו, הספיק לקלוע עד כה 551 נקודות לבדו - יותר מתריסר הישראלים גם יחד.

"אנחנו כל הזמן אומרים לו 'אלכסי, תמסור, תמסור קצת, תפסיק להיות כזה אנוכי'", סיפר חברו לנבחרת רוסיה, אנדריי וורונצביץ', במהלך היורובאסקט בקיץ האחרון. "שבד שחקן מצוין, אבל לפעמים צריך לדעת לשלוט בו ולרסן אותו", הודה מאמנו בחימקי מוסקבה, יורגוס ברצוקאס.

עוד בנושא

הערב: מכבי תל אביב - חימקי מוסקבה (21:05, ערוץ 14)
עוד הערב: באסקוניה - ז'לגיריס אולימפיאקוס - ברצלונה

12 הישראלים של מכבי וירושלים Vs אלכסיי שבד אחד. עיבוד תמונה
12 הישראלים של מכבי וירושלים Vs אלכסיי שבד אחד/עיבוד תמונה

2. מספרים שלא נראו 15 שנים

22 נקודות למשחק יורה הגארד הרוסי במדי חימקי. מדובר בממוצע הגבוה ביותר ביורוליג מאז לין גריר בוורוצלאב ב-2004; שחקן מקומי לא קלע כל כך הרבה עבור קבוצה ממולדתו מאז מילוש וויאניץ' בפרטיזן בלגרד ב-2003; למכבי תל אביב לא היה סקורר עם מספרים כאלה כבר 26 שנים, מאז מייק מיצ'ל ודורון ג'מצ'י ב-1992.

לדיוויד בלאט לא תמיד היה קל איתו בנבחרת. באימון הראשון לקראת היורובאסקט ב-2011 הוא הורה לו ללכת להסתפר, או שינופה מהסגל; ב-2012 הבליג "כי הבנתי שבלעדיו לא נוכל לעבור את החצי בשום משחק, ומצידי שייראה כמו היפי", אבל גם זרק אותו מפסק זמן במהלך האולימפיאדה לאחר שנכנס לדבריו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
שיאי ממוצע נקודות בשנות ה-2000 ביורוליג - לשחקנים מקומיים. עיבוד תמונה
שיאי ממוצע נקודות בשנות ה-2000 ביורוליג - לשחקנים מקומיים/עיבוד תמונה

3. היכונו להחטאה ה-300

שבד הוא לא רק מלך הסלים, אלא גם סגן מלך האיבודים של היורוליג, והערב צפוי לרשום את ההחטאה ה-300 שלו העונה. הוא לא ירד אפילו פעם אחת מ-16 נקודות, אבל גם לא מ-15 זריקות מהשדה; בשבוע שעבר שבר את שיא השלשות לעונה במפעל (80), אבל בכמעט מחצית מהמשחקים זרק לפחות עשרה כדורים מעבר לקשת, ופעם אחת הגיע עד 17 זריקות בערב אחד.

את אשתו, נסטיה, הכיר כששיחק בצסק"א והיא הייתה חברה בלהקת המעודדות של המועדון. לאימון של אחת מקבוצותיו במרוצת השנים הוא הגיע עם לק בצבע שחור מרוח על ציפורניו, אבל לאחר שהפסיד לה בהתערבות. לפני שנתיים השיק ליין בגדים שנושא את שמו, והוא הוזכר לא פעם במדורי הרכילות לאחר שנצפה במועדוני לילה.

4. צסק"א אמרה "נייט, תודה"

שבד משתכר כ-3.4 מיליון יורו בעונה, יותר מכל כדורסלן אחר באירופה. אז איך יכול להיות שהוא לא בצסק"א? הכוכבים הגדולים באמת של הכדורסל ביבשת, ננדו דה קולו, לוקה דונצ'יץ', סרחיו רודריגס וניק קלאתיס, הם שחקנים קבוצתיים שמשפרים גם את החברים שלצידם; בצסק"א חששו שצירופו יוציא את המערכת מאיזון, והחליטו לוותר עליו כשחזר מה-NBA.

גינוני הכוכבות של השחקן הם חלק בלתי נפרד מהתנהגותו. לאחרונה, כשחברה בינלאומית הגיעה למוסקבה כדי לצלם סרט תדמית, התבקשו כוכבי צסק"א וחימקי להתייצב במוקדים שונים. דה קולו בילה שעה וחצי בספרייה העירונית, ושבד הודיע ברגע האחרון שלא יגיע לכיכר האדומה בטענה ש"אני צריך לצאת לשופינג". כמאמר המשורר, איך זה שכוכב אחד מעז...

שיאני השלשות לעונה ביורוליג. עיבוד תמונה
שיאני השלשות לעונה ביורוליג/עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully