וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכתב כנגד ההיתר הכללי להעסקת עובדים בכדורגל נשלח לחיים כץ

14.3.2018 / 16:50

התנועה למדינה יהודית ודמוקרטית שלחה מכתב הערות לשר העבודה והרווחה: "קיים חשש להפיכת יום השבת לעוד יום חול" נכתב במכתב, עליו חתמו 311 שחקנים מליגת העל ומהליגה הלאומית

ספורט 1

בווידאו: תקציר המשחק בין בית"ר ירושלים להפועל רעננה

התנועה למדינה יהודית ודמוקרטית שלחה באמצעות עורך הדין אורי ישראל פז מכתב הערות לשר העבודה והרווחה חיים כץ ובו התייחסות מפורטת כנגד ההיתר הכללי שבכוונת השר כץ להוציא להעסקת עובדים בענף הכדורגל. באם השר כץ יוציא את ההיתר, מאיימת התנועה לפנות לבג"ץ לביטולו.

במכתב טוענת התנועה למדינה יהודית ודמוקרטית כי ההיתר הכללי מנוגד לתכלית של חוק שעות עבודה ומנוחה. התנועה גם גורסת כי מתן ההיתר הכללי מנוגד לחוק יסוד כבוד האדם וחירותו שעקרון השוויון נובע ממנו.

בתנועה מוסיפים וקובעים במכתב ההערות לשר כץ כי ההיתר הכללי מנוגד גם לדין הבינלאומי מכיוון שמדינת ישראל חתומה על אמנות בינלאומיות שאוסרות על אפליה תעסוקתית בשל דתו של אזרחי ישראלי. בתנועה טוענים עוד כי ההיתר הכללי פוגע באופן בלתי מידתי ובלתי סביר בערכיה של מדינת ישראל כמדינה יהודית שהשבת הוא יום המנוחה הלאומי שלה. "בהוצאת ההיתר הכללי להעסקת עובדים בענף הכדורגל קיים חשש ממשי להפיכת יום השבת לעוד יום חול במדינת ישראל, שכן מדובר במתן הסמכה שבחוק להעסקת עובדים פוגענית ביום המנוחה השבועי", נכתב במכתב לשר כץ.

כדורגלנים נגד השבת1. צילום מסך
חלק מהשחקנים שחתמו/צילום מסך

בסעיף 9 אף נכתב: "ההיתר הכללי בלתי מידתי בכך שהוא פוגע אנושות בציבור דתי שלם וגם במסורתיים רבים שרוצים לעסוק בספורט תחרותי ובגלל המשחקים הנערכים בשבת הדבר נמנע מבעדם".

אל המכתב מצורף נספח עם שמות כל מי שחתם בכדורגל הישראלי בליגות העליונות על מסמך עצומה בבקשה שלא להוציא היתר כללי או פרטני להעסקתם ביום המנוחה השבועי בענף הכדורגל ובדרישה להפסיק את משחקי הכדורגל בשבת. בין 111 שחקני ליגת העל שחתמו על הבקשה ו-200 שחקני הליגה הלאומית נמנים הקפטנים איתי שכטר, ערן לוי, עדן בן בסט ואביחי ידין. "דע לך כבוד השר כי מדובר במאות שחקני כדורגל החתומים בשתי הליגות הראשונות כאשר מרביתם לא דתיים. יש הרבה שחקני כדורגל חילונים שמעדיפים מסיבה אחרת את החופש שלהם. אלה 311 משפחות של כדורגלנים הנקרעים מהאבות שלהם כי הללו מוכרחים לשחק ולעבוד בשבת", נכתב במכתב.

בסעיף 12 למכתב אף נטען כי ועדת ההיתרים החליטה על הוצאת ההיתר הכללי שבנדון בחוסר סמכות ובהרכב חסר. כמו כן טוענת התנועה במכתבה כי "בניגוד להצהרה בפתח ההיתר הכללי לא ערך כבוד השר כל התייעצות מעמיקה עם ארגון העובדים הארצי המייצג את המספר הגדול ביותר של עובדים - ההסתדרות הכללית החדשה". התנועה טוענת כי: "הדבר הופך את כל ההיתר הכללי לפיקציה אחת גדולה המחשידה כיצד כל תכלית ההיתר הכללי מצד כבוד השר הוא הכשרת השרץ בכל מחיר תוך דריסה של זכויות יסוד".

בסיום מכתבו כותב עורך הדין אורי ישראל פז: "מכל הנימוקים שר העבודה מתבקש בזאת שלא לפרסם את ההיתר הכללי שבנדון. מרשתי רואה את עצמה חופשית לעתור לבג"ץ בעתירה חדשה אם וכאשר שר העבודה יחתום ויפרסם סופית את ההיתר הכללי שבנדון".

כדורגלנים נגד השבת2. צילום מסך
כדורגלנים נגד השבת2/צילום מסך
כדורגלנים נגד השבת3. צילום מסך
כדורגלנים נגד השבת3/צילום מסך
כדורגלנים נגד השבת4. צילום מסך
כדורגלנים נגד השבת4/צילום מסך
כדורגלנים נגד השבת5. צילום מסך
כדורגלנים נגד השבת5/צילום מסך
כדורגלנים נגד השבת6. צילום מסך
כדורגלנים נגד השבת6/צילום מסך
כדורגלנים נגד השבת7. צילום מסך
כדורגלנים נגד השבת7/צילום מסך
כדורגלנים נגד השבת8. צילום מסך
כדורגלנים נגד השבת8/צילום מסך
כדורגלנים נגד השבת9. צילום מסך
כדורגלנים נגד השבת9/צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • חיים כץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully