וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב אלופת הסיבוב השני, מכבי חיפה בשפל: מספרי העונה הסדירה

מי הסופר-סאב (המפתיע), מי מלך השערים המאוחרים ומיהם שני השוערים שלא ספגו מהנקודה הלבנה? מספרי העונה הסדירה, כולל השליטה ההתקפית בית"ר, הנתונים העגומים של מכבי חיפה וטבלת הסיבוב השני

ספורט 1

בווידאו: תקציר ניצחונה של בית"ר ירושלים על הפועל רעננה

טבלת הסיבוב השני

מכבי תל אביב 32 נקודות
בית"ר ירושלים 29
הפועל באר שבע 27
מכבי נתניה 25
הפועל חיפה 24
בני יהודה 20
מכבי פתח תקוה 18
הפועל רעננה 16
בני סכנין 15
מ.ס. אשדוד 14
עירוני קרית שמונה 13
מכבי חיפה 9
הפועל עכו 6
הפועל אשקלון 5

שחקני מכבי תל אביב עם המאמן ג'ורדי קרויף. אדריאן הרבשטיין
אלופי הסיבוב השני. ג'ורדי קרויף ושחקני מכבי תל אביב/אדריאן הרבשטיין

* העונה נכבשו 447 שערים בליגת העל (ממוצע של 2.456 שערים למשחק) לעומת 388 בלבד בתום המחזור ה-26 בעונה שעברה (ממוצע של 2.13 שערים).

* הפועל באר שבע סיימה בפעם השלישית ברציפות כאלופת העונה הסדירה, אך עם פחות נקודות משתי העונות הקודמות (57 לעומת 59 בעונה שעברה ו-61 לפני שתי עונות). ומאז עונת הקיזוז ב-2009/10, כל הקבוצות שנכנסו לפלייאוף מהמקום הראשון, גם זכו באליפות.

* הפועל באר שבע היא היחידה שלא הפסידה משחק ביתי העונה. הרצף שלה החל בחניכת אצטדיון טרנר בספטמבר 2015 ומחזיק מעמד כבר 48 משחקי ליגה.

* הפועל באר שבע ועירוני קרית שמונה הן שתי היחידות שלא ספגו העונה מהנקודה הלבנה: גיא חיימוב עצר את שני הפנדלים שנבעטו לשערו, מהדי זועבי עצר אחד.

שחקני הפועל באר שבע חוגגים. יוסי ציפקיס
הבית עושה את ההבדל. שחקני הפועל באר שבע/יוסי ציפקיס

* בית"ר ירושלים סיימה את העונה הרגילה כקבוצת ההתקפה הטובה בליגה עם 60 שערי זכות. מדובר בממוצע של 2.30 שערים למשחק וכמות גבוהה יותר מזו של עונת האליפות האחרונה ב-2007/08, אז היו לה 51 שערים ב-26 מחזורים.

* בית"ר ירושלים היא הקבוצה היחידה שכבשה בכל מחזור בליגת העל העונה, והרצף שלה (שהחל עוד בעונה שעברה) עומד כבר על 32 משחקים עם שער זכות. עוד שבעה כאלה והיא תשווה את שיא הליגה של מכבי חיפה.

* בית"ר גם מובילה בכל מדדי השערים: הכי הרבה שערים מתוך הרחבה (33), מחוץ לרחבה (15), בנגיחות (10) ובפנדלים (5).

* קלאודמיר הוא מלך המצבים הנייחים של הליגה בעונה הסדירה. מתוך תשעת שעריו, שמונה הושגו במצב נייח (ארבע בעיטות חופשיות ישירות, שלושה פנדלים ושער מנקודת הקרן) ואליהם הוסיף עוד שלושה בישולים (מתוך החמישה שיש לו בסך הכול).

שחקן בית"ר ירושלים, קלאודמיר. ברני ארדוב
מלך המצבים הנייחים. קלאודמיר/ברני ארדוב

* מכבי תל אביב החזיקה ברצף הניצחונות הארוך ביותר העונה (שישה) ורצף המשחקים ללא הפסד הארוך ביותר (14).

* היחידות שלא חיברו לפחות שני ניצחונות ברצף העונה: הפועל עכו, הפועל אשקלון ו... מכבי חיפה.

* מכבי חיפה היא גם היחידה שלא כבשה העונה שער ברבע השעה הראשונה של משחקיה. השער הכי מוקדם שלה: עומרי בן הרוש בדקה ה-22 מול מכבי נתניה (2:1).

* שיא ההפסדים הרצופים בעונה הסדירה שייך להפועל אשקלון, שקטעה אותו בשבת האחרונה אחרי שמונה כאלה. לאשקלון היה גם את הרצף הכי ארוך ללא ניצחון (11 משחקים)

שחקני מכבי חיפה ניקיטה רוקאביציה, רועי קהת, מוחמד עוואד מאוכזבים. אדריאן הרבשטיין
הכי מעט שערי חוץ, הכי הרבה משחקים ללא הבקעה. שחקני מכבי חיפה/אדריאן הרבשטיין

* ארנסטס שטקוס מוביל את הליגה עם 14 משחקים בהם שמר על רשת נקייה (מתוך ה-15 של הפועל חיפה).

* בכלל, 13 מ-15 הניצחונות של הפועל חיפה העונה היו על האפס - יותר מכל קבוצה אחרת.

* לעומתה, מכבי חיפה הפסידה מחצית ממשחקיה העונה (13 הפסדים ב-26 מחזורים). הפעם היחידה שסיימה כך עונה הייתה ב-1973/74, אז קבעה את שיא ההפסדים שלה עם 16 כאלה ב-30 מחזורים וירדה ליגה מהמקום האחרון.

* מכבי חיפה לא כבשה ב-12 מחזורים מתוך ה-26 בעונה הסדירה - יותר מכל קבוצה אחרת בליגת העל. היא גם היחידה שהבקיעה פחות מ-10 שערי חוץ העונה, כשבמאזנה שבעה כיבושים בלבד כאורחת.

ארנסט שטקוס שוער הפועל חיפה. ברני ארדוב
הוא לא סופג, מכבי חיפה לא כובשת. ארנסטס שטקוס/ברני ארדוב

* דיא סבע, מלך שערי הליגה עם 18 כיבושים, חתום בכך על 41 אחוזים מסך השערים של קבוצתו. הבא אחריו הוא מירקו אורמוש, שכבש חמישה שערים שהם 26.3 אחוזים משעריה של הפועל אשקלון.

* נריוס ולסקיס, חלוצה של בני יהודה, הוא מלך השערים המאוחרים של העונה הסדירה. שישה משבעת שעריו נכבשו אחרי הדקה ה-86 והניבו לקבוצתו לא פחות מ-13 נקודות.

* יקוב סילבסטר הגיע אמנם רק בסוף חלון ההעברות של ינואר, אבל הוא כבר הסופר-סאב של הליגה עם שלושה שערים כמחליף. גם חברו מבית"ר אנתוני וארן ומתן חוזז מבני יהודה כבשו שלוש פעמים אחרי שעלו מהספסל, אך לסילבסטר יש גם בישול ולכן היתרון שלו.

* בית"ר והפועל עכו הן השתיים היחידות שלא סיימו העונה ב-0:0 בליגה. עכו גם רשמה הכי מעט תוצאות תיקו (שתיים בלבד, לכל השאר יש לפחות חמש).

* אשדוד היא היחידה שלא בעטה העונה מהנקודה הלבנה. הפנדל האחרון שלה הוחמץ על ידי אור אינברום ב-0:0 עם הפועל אשקלון בעונה שעברה, והאחרון שנכנס בליגת העל היה לפני יותר משלוש שנים (ירו בלו כבש ב-2:2 מול הפועל באר שבע ב-7 בפברואר 2015).

דיא סבע שחקן מכבי נתניה לאחר שכבש שלושער, על כתפיו של דודי תירם. קובי אליהו
כבש 41 אחוזים משעריה של מכבי נתניה. דיא סבע/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully