וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקודת קיצון: הצמד המרהיב מול ליברפול מגדיר את מרכוס רשפורד מחדש

11.3.2018 / 8:30

הכשרון בן ה-20 פתח בהרכב בליגה לראשנה ב-2018, הוכיח שהוא ווינר וחייב להיות על הדשא ברגעים המכריעים, וצריך להתאים את הציפיות למציאות - עתידו עשוי להיות כשחקן אגף ולא כחלוץ

ספורט 1

בווידאו: הצמד של רשפורד מול ליברפול

בבכורה בפרמייר-ליג, לפני שנתיים, הבקיע מרכוס רשפורד צמד בניצחון על ארסנל. פחות מחודש מאוחר יותר, הוא הפציץ בדרבי כדי להעניק לשדים האדומים ניצחון חוץ 0:1 על מנצ'סטר סיטי. לפני כשנה, הוא הכניע את צ'לסי כאשר ז'וזה מוריניו עלה עם מערך מפתיע מול האלופה שבדרך וגבר עליה 0:2. אתמול הצטרפה לרשימה גם ליברפול. צמד בזק של הכשרון הצעיר במחצית הראשונה העניק למנצ'סטר יונייטד יתרון ממנו לא התאוששה החבורה של יורגן קלופ עד לסיום.

תוסיפו את שער השיוויון הזמני מול סיטי בדצמבר, ותקבלו מאזן נדיר - שבעה מתוך 16 שערי הליגה של רשפורד עד כה נכבשו מול קבוצות צמרת. הוא הנשק האולטימטיבי למשחקים הגדולים, כאשר הקבוצה זקוקה לו יותר מכל. לא לחינם הוא הכריע בהארכה את ההתמודדות מול אנדרלכט ברבע גמר הליגה האירופית אשתקד. לא לחינם הוא הבקיע את שער הניצחון היקר בספרד מול סלטה ויגו בחצי הגמר. כחלוץ בן 20 שצמח באקדמיה ואוהד את הקבוצה מגיל אפס, הוא אמור לקבל על סמך כך קרדיט כמעט בלתי מוגבל. אלא שזה לא המצב, וההערכה כלפיו לא תמיד מובנת מאליה. עובדה היא שאתמול הוא פתח לראשונה בהרכב בליגה בשנת 2018.

עוד בנושא

אנגליה: מנצ'סטר יונייטד ניצחה 1:2 את ליברפול
ז'וזה מוריניו: "לא התכוונו להיות הגנתיים כמו שהיינו. אם הגיע לנו לנצח? לא אכפת לי"
אנגליה: צפו בכל שערי השבת. אוהדי ווסטהאם פרצו למגרש במחאה, ניצחון לצ'לסי

מרכוס רשפורד שחקן מנצ'סטר יונייטד. רויאלטי
הנשק האולטימטיבי למשחקים הגדולים. רשפורד/רויאלטי

נדחק על ידי זלאטן ולוקאקו

המשחקים הבודדים בהם זכה רשפורד לשחק מהדקות הראשונות בשנה הקלנדרית הנוכחית היו בגביע, אבל ההתנסות מול דרבי קאונטי לא היתה מזהירה בלשון המעטה. "מרכוס כובש שערים מדהימים באימונים, אבל במשחקים אמיתיים הוא ממשיך להחמיץ הזדמנויות קורצות. לפעמים הכדור פוגע בקורה, לפעמים השוער מציל. היתה לי תחושה שרשפורד לא יבקיע, ולכן לא ביזבזתי זמן והכנסתי במחצית את רומלו לוקאקו", הצהיר אז מוריניו. הבלגי תפס את העמדה המוכרת במרכז הרחבה, בישל וכבש, בעוד רשפורד הוסט שוב לאגף - כמעט כמו תמיד. זו הסוגיה המהותית ביותר מבחינתו מאז קיץ 2016, ודעתו לגביה היתה עד לא מכבר ברורה.

אחרי ששולב בעיקר באגף השמאלי כדי לפנות את השטח לזלאטן אירבהימוביץ' בעונה שעברה, הצהיר רשפורד: "אני חושב שאני מספר תשע, אבל מוכן לשחקן גם בעמדות אחרות לפעמים, אם יש צורך בכך. שיחקתי באגפים העונה, וכחלוץ אני יודע למה מצפים ממני. מצד שני, לאור הנסיון שקיבלתי, אני יודע גם מה הקיצוני צריך כאשר אני משחק כחלוץ כמרכזי. לחלוץ מודרני לא צריכה להיות משבצת מוגדרת. אפשר לשנות תפקידים תוך כדי משחק". הוא הרגיש שהפך לשחקן שלם יותר כתוצאה מהגיוון, אך התפוקה שלו ירדה, עם 11 שערים ב-53 משחקים בכל המסגרות אשתקד, לעומת שמונה כיבושים ב-18 משחקים בחודשי הפריצה בשלהי הקדנציה של לואי ואן חאל.

לו ההולנדי היה ממשיך בתפקיד, סביר שרשפורד היה זוכה לאשראי כחלוץ מרכזי, אבל למוריניו היו תוכניות אחרות לגמרי. החתמת השבדי המזדקן האטה את הנסיקה של היהלום הצעיר, ובקיץ האחרון הובא גם לוקאקו. "מרכוס יכול לשחק לצד רומלו", הצהיר המאמן, אבל השתמש בו בעיקר באגף במערך 1-3-2-4, ובפועל המאבק על המקום בהרכב התנהל לו מול הבלגי אלא נגד אנתוני מרסיאל. "יש להם תכונות דומות", הסכים מוריניו בעצמו כאשר הסביר מדוע אי אפשר להשתמש בשירותיהם במקביל. "העמדה הטובה ביותר של רשפורד היא חלוץ רחבה, אבל הוא לא יוכל לגבור על לוקאקו ולכבוש בתדירות שלו. עתידו לא לגמרי ברור כרגע", פירשן לפני כחודש ריאן גיגס.

שחקן מנצ'סטר יונייטד מרכוס רשפורד, ז'וזה מוריניו. רויטרס
העדיף אחרים על פניו. מוריניו ורשפורד/רויטרס

הכישורים מתאימים יותר לשחקן אגף

והעתיד הזה באמת לא טריוויאלי. ריאל מדריד שוקלת לפי הדיווחים לנסות לרכוש את רשפורד אם החלום להחתים את הארי קיין מטוטנהאם לא יתממש. השמועות על עזיבה אפשרית התגברו לא רק לאור הגעתו לאולד טראפורד של אלכסיס סאנצ'ס, אלא בעיקר לנוכח המגעים לכאורה עם ג'וסטין קלייברט. בנו של פטריק, שעושה את צעדיו הראשונים באיאקס, נצפה משוחח עם מוריניו אחרי גמר הליגה האירופית, ושמו עלה רכש אפשרי בקיץ הקרוב. הפוטנציאל שלו נמוך בהשוואה לרשפורד, אבל הוא קיצוני טבעי שעשוי לצמצם עוד יותר את ההזדמנויות של האנגלי.

מוריניו מודע לתדמיתו כמאמן שלא מקדם צעירים, גם אם הוא דוחה בבוז את הביקורת. "מרכוס קיבל את הצ'אנס הראשון אצל ואן חאל כאשר הקבוצה היתה במשבר. אחרי כך הופיעה המפלצת שהורגת ילדים קטנים, אבל הוא עדיין משחק כל שבוע בתפקידים שונים. הוא מקבל נסיון בכל רמה אפשרית, ויש לו עתיד מזהיר. כל הסיפור סביב דקות המשחק שלו לא מעניין, כי הוא שחקן חשוב מאוד עבורנו", אמר המנג'ר בסוף ינואר אחרי שהחתים את הצ'יליאני, אבל זו דווקא היתה התקופה בה רשפורד היה הרבה פחות רלוונטי. בעוד הפרשנים ציפו ממוריניו לתת לו את הבמה בחוד לאור הפציעה של לוקאקו בתחילת השנה, הוא נעדר מההרכב במשך כל החודש, וגם הפציעה הקלה בפברואר ממש לא הועילה. סימני השאלה רק הלכו והתרבו, אולם ייתכן כי אתמול הגיעה הסאגה הזו לסיומה המיוחל, כי הביצועים של רשפורד היו פנומנליים בכל קנה מידה.

הדרך בה התגבר על טרנט אלכסנדר-ארנולד אחרי שקיבל כדור לא פשוט ברחבה בדקה ה-14 היתה מפעימה, ומיד לאחר מכן הגיעה הבעיטה המסובבת לפינה הרחוקה. בחלוף 10 דקות, שוב שם רשפורד את הכדור באותה הפינה ולא הותיר ללוריס קריוס בשער ליברפול שום סיכוי. מעורבותו החשובה של לוקאקו בבניית שני השערים מוכיחה מעבר לכל ספק שהשניים יכולים וצריכים לשחק ביחד. יתרה מזו, הצמד הזה מלמד כי רשפורד מתאים מאוד למשחק באגף עם הרגל הנגדית. אמנם הוא עצמו עדיין סבור כי העמדה האידיאלית שלו בחוד, אך ייתכן מאוד שהוא טועה. מהירותו המסחררת מתאימה יותר לקיצוני שחותך למרכז, וכך גם השליטה הווירטואוזית בכדור והיכולת להכניע שוערים מזווית קשה.

שחקני נבחרת אנגליה הארי קיין, מרכוס רשפורד. GettyImages
"הילד נוסע למונדיאל". רשפורד וקיין במדי אנגליה/GettyImages

יפרח גם בנבחרת לצד קיין

ההכרה בכל תקל על רשפורד גם לקבל מקום בהרכב בגביע העולם, כי ברור כשמש שקיין הוא מספר תשע האולטימטיבי של גארת' סאות'גייט. כך פרח השד האדום במדים הלאומיים בסתיו, וכך הבקיע את שער הניצחון על סלובקיה במוקדמות המונדיאל. אתמול הבהיר מוריניו: "דיברתי עם סאות'גייט לפני מספר שבועות, והוא אמר לי שמקומו בסגל לרוסיה לא מוטל בספק, ולא קשור למספר המשחקים. הוא סומך על הילד, והילד נוסע למונדיאל. הוא לא צריך להרשים אף אחד". גם החלוץ עצמו העיד: "אני לא מודאג. המאמן נמצא בקשר איתנו בתדירות גבוהה ומעדכן על הכל. לשחקנים קל יותר כאשר הכל ברור".

הניצחון על ליברפול יכול, אם כך, להיות משמעותי ביותר עבור המשך הקריירה של רשפורד. זה לא רק הקרב בו הוכיח לכולם, כולל מוריניו, שהוא חייב להיות על הדשא ברגעים המכריעים, אלא גם היום שעשוי להגדיר מחדש את התפקיד האידיאלי שלו. כאשר יתאים את הציפיות למציאות, הוא יפרח עוד יותר, הן בקבוצה והן בנבחרת, ואנחנו נוכל להנות מהווינר יוצא הדופן הזה ללא הפסקה.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully