וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת הקוונים: עיכוב גם בפתיחת המשחק בבאר שבע, השבתה בלאומית?

10.3.2018 / 18:50

אחרי העיכובים בחיפה ואשקלון, ועד העובדים הנחה להמשיך בעיצומים והקוונים עשויים להחריף את המחאה במשחקי הלאומית באמצע השבוע. בהתאחדות זעמו: "התנהלות סחטנית וברוטאלית"

ספורט 1

בווידאו: תקציר ניצחונה של בית"ר ירושלים על הפועל עכו במחזור הקודם

מחאת הקוונים באה הערב (שבת) לידי ביטוי במחזור הנעילה של העונה הסדירה בליגת העל. אחרי שאיימו בחסות ההסתדרות כי יחלו בעיצומים, לאור העבודה ש-15 הימים של סכסוך העבודה הסתיימו והחוק מתיר להם לנקוט בצעדים ארגוניים של עיצומים או השבתה, ביצעו הקוונים צעד ראשון במטרה לקבל בסופו של דבר תוספת לשכרם וגרמו לעיכוב של 15 דקות בפתיחת משחקי המחזור ה-26.

חי גוזלן, יו"ר ועד העובדים באיגוד השופטים, מסר: "צעדי המחאה הננקטים על ידי השופטים נעשים במסגרת סכסוך העבודה שהוכרז על ידי ההסתדרות הלאומית, לאור סירובה של ההתאחדות לכדורגל לקיים משא ומתן קיבוצי ענייני אל מול השופטים וסירובה להעלאת שכר שופטי ליגת א' ומטה וכן תשלום שכר עבור כנסים והשתלמויות אליהם היא מחייבת את השופטים להגיע בהתנדבות. מדובר בצעד הראשון אותו נוקטים השופטים, וככל שההתאחדות לכדורגל לא תתעשת ותחזור לשולחן המשא ומתן בנפש חפצה ובתום לב וכוונה להיטיב את תנאי העבודה של השופטים - יחריפו הצעדים".

בהתאחדות הגיבו בחריפות: "ההתאחדות לכדורגל מברכת ומכבדת כל התארגנות של עובדים, אבל גם אז, ואפילו אם הוכרז סכסוך עבודה, חלה חובה להתנהל על פי כללים מוסכמים, המחייבים הודעה מוקדמת, זאת בהתאם להנחיית בית המשפט. ההתאחדות לכדורגל ואיגוד השופטים יפעלו בכל האמצעים העומדים אל מול ההתנהלות הסחטנית והברוטאלית של ההסתדרות הלאומית ו-ועד השופטים ועוזרי השופטים. חמור הדבר שהצד המסרב לקיים משא ומתן, מציב דרישות כספיות לתוספות של מעל ל-100% ביחס לשכר הנוכחי ומחרים כנסים מקצועיים, בחר עתה באקט של חוסר אחריות לפגוע באוהדים, בקבוצות ובשחקנים ולנצל אותם לטובת מהלך הפגנתי חסר תוחלת. ההתאחדות הבהירה לכל אורך הדרך כי היא נכונה להמשיך במו"מ, להשאיר לבית המשפט את ההחלטה בעניין הזכויות הפנסיוניות (זאת בהסכמה עם ההסתדרות הלאומית והוועד) ולהיטיב את תנאי השופטים והעוזרים באופן אחראי. לא נאפשר פורענות כלכלית ולא ניתן יד למצב בו הקבוצות ידרשו לשלם מחירים שאינן יכולות לעמוד בהן.

השופט ארז פפיר עם עוזריו. אדריאן הרבשטיין
עלו באיחור. הקוונים במשחק בחיפה לצד השופט ארז פפיר/אדריאן הרבשטיין

סהר ארבלי ודביר שמעון, שני עוזרי השופט במשחק בין הפועל חיפה להפועל אשקלון, החליטו לעלות רק ב-18:30, רבע שעה אחרי שריקת הפתיחה המיועדת. צמד הקוונים הודיע על כך לשופט המשחק ארז פפיר ולקבוצות, וקיבל אישור ממשקיף ההתאחדות שהבין כי אין כוונה למנוע לחלוטין את קיום המשחק.

גם הקוונים דן אוצ'ניק ודביר סימון, הנמצאים בצוות השיפוט של המשחק בין בני יהודה למכבי נתניה, הונחו על ידי ועד העובדים לא להתייצב במגרש בעת שריקת הפתיחה ולעלות באיחור של רבע שעה. אלא ששם המשחק נפתח בזמן, וההערכה בקרב ראשי הוועד היא כי על השניים הופעל לחץ גדול מצד יריב טפר, מנכ"ל איגוד השופטים. העובדה שאוצ'ניק וסימון לא הצטרפו למחאה היזומה, הובילה לביקורות נגדם בקרב הקוונים.

לאחר שהמשחק במושבה נפתח בזמן, ניסה הוועד לגרום לכך שהקוונים במשחק בין הפועל אשקלון למכבי חיפה יידחו את פתיחתו ברבע שעה, ואכן 10 דקות לפני שריקת הפתיחה הודיעו כי המשחק באצטדיון סלה יחל רק ב-19:15. ההנחייה היא לבצע עיכוב דומה במשחק בין הפועל באר שבע לבני סכנין (מנהלת הליגה הודיעה כי יחל ב-20:40 "בשל דחיית משחק קודם ותיאום מול זכיין השידור", בסופו של דבר נקבע כי יחל ב20:50) וכן במשחקי ראשון ושני.

לקראת מחזור אמצע השבוע בליגה הלאומית ביום שלישי, יש כוונה להחריף את המחאה ואולי אפילו להשבית את אחד המשחקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully