וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עופר רחימי: "אנחנו המאמנים בקו האש"

מאמן מכבי חיפה התראיין לתוכנית הפייסבוק של וואלה! ספורט "אהרל'ה ושקדי" וסיפר על הלחץ שיש על מאמנים ("יכולים על עונה לא טובה לצאת מהסבב"), הקרדיט במכבי חיפה ("לא מובן מאליו") ויחסי מאמנים שופטים ("אין לנו כוונה לא לכבד")

צילום מסך

מאמן מכבי חיפה עופר רחימי התראיין היום (רביעי) בתוכנית הכדורסל של וואלה! ספורט, "אהרל'ה ושקדי", וסיפר על התקופה האחרונה של קבוצתו, הלחץ שהיה אחרי רצף שבעת ההפסדים, הלחץ שיש על מאמני הליגה ועבודתו בנבחרת ישראל.

"אין ספק שהניצחון על הפועל תל אביב היה חשוב מאוד. פתחנו מצוין עם אחוזי קליעה טובים, אבל היה לי ברור כל הזמן שהאיש שעומד מולי על הקווים יהפוך את הקערה", סיפר רחימי, "דני פרנקו ניהל את המשחק מצוין, החזיר את הפועל למשחק, אני מאוד שמח שבסוף גילינו אופי, עשינו עצירות טובות. שתי פעולות טובות הגנתית של ווילי וורקמן וסלים חשובים של הגארדים השאירו את הנקודות אצלנו. הליגה הזאת כל כך קשה וכל כך שוויונית, ואיך שנגמר המשחק שלנו הבנו שבארנה הייתה הפתעה, ובתל אביב הייתה הפתעה. כדי להגיע לפלייאוף אנחנו צריכים לחבר ניצחונות".

עד כמה רצף שבעת ההפסדים שעבר עליכם השפיע עליך?

"זה השפיע עליי מאוד. אני מסתכל על מאמנים בכירים ששורדים את הליגה הזאת כל כך הרבה שנים, זה לא פשוט. לי זה טיפה יותר פשוט כי אני מתפלל יותר ומאמין שמה שצריך לקרות יקרה, ומה שטוב בשבילי, ההוא שם למעלה יודע. זה לא קל למאמן, בטח לא למאמן כמוני שאין לו הרבה ניסיון בליגה הזאת, ובטח לא לקבוצה שידעה פציעות תוך כדי תנועה. ברוך השם הצלחנו לעשות שני ניצחונות, בזכות השחקנים ובזכות הצוות הניהולי ואני לא לוקח את זה כמובן מאליו את הקרדיט שקיבלתי. מאמנים אחרים במצבי קיבלו פחות קרדיט, ואני מקווה להוכיח שאני ראוי לקרדיט הזה".

לא חשבת אולי לוותר ולהניח את המפתחות?

"אם הייתי מרגיש לרגע שאיבדתי שליטה על השחקנים, ואם הייתי מרגיש לרגע שחדר ההלבשה לא איתי, הייתי חושב על לפנות את המקום, אבל לרגע אחד לא הרגשתי ככה. לא איבדתי את האמון והשליטה, והרגשתי את עוז הקפטן, גוני, דוגי, וורקמן, הובר והזרים, הרגשתי שהם איתי, ואני לא מתבייש אני תמיד אומר שהאחריות היא שלי, ואם אני עושה טעות אני אומר שטעיתי. הליגה היא קשה. אני מקווה שנתחזק ונשתפר, נעשה את ההתאמות הנכונות כי אנחנו עדיין לא משחקים הכי טוב שאנחנו יכולים".

עופר רחימי, מאמן מכבי חיפה,. לירון מולדובן
"לא איבדתי את האמון והשליטה". עופר רחימי/לירון מולדובן

רחימי, בדרכו המיוחדת, סיפר בראיון כי לא חשש לקבל שיחות מהבעלים בתקופה הזאת, "לא הייתי בלחץ אף פעם. אני מפחד מדברים אחרים, לא מזה. אם זה היה צריך לקרות, הייתי מקבל את זה כמו גבר. יש לי אחריות תמיד כשהקבוצה מפסידה, יש לי מערכת יחסים מאוד פתוחה עם ג'ף, ואני חייב לציין את אסף רוזנבלט המנכ"ל החדש שהחליף את ארנון שירן שתמיד נתן לי גב. אסף מתנהל בצורה מופתית, תומך ונמצא שם. אני חייב לאנשים האלה המון. אנחנו צריכים להתמקד במשחק הבא ביום שישי ולעשות את הכל כדי לנצח אותו, גם בשביל האוהדים שממשיכים לבוא ולתמוך".

ראינו אמש את מאמן עירוני נהריה אריק אלפסי מאבד את קור הרוח על הקווים. גם אתה הורחקת העונה. עד כמה באמת אתה אומר לעצמך אחרי משחקים שטעית בהתנהגות?

"אנחנו המאמנים בקו האש. אריק הוא ג'נטלמן, והשופטים הם שופטים טובים מאוד, לפעמים בלהט המשחק, ואני יכול לדבר רק על עצמי, לפעמים בשפת הגוף או זורקים מילה מיותרת. בסוף אנחנו תופסים את עצמנו ואומרים חבל, אבל אין לנו כוונה לא לכבד. אני חושב שהשופטים ברובם הם עם אינטילינציה רגשית והם לא באים לגנוב את ההצגה ורק רוצים לעבור את הערב בשלום. אני כל כך מעריך את אריק וכאב לי ששמעתי מה שקרה אתמול. אני בטוח שהוא יקבל את הכבוד שלו מהשופטים כי מגיע לו כבוד, הוא עשה כל כך הרבה. אני מקווה שאני לא אקבל עוד טכניות ולא הורחק, אבל באמת זה לא קל. שריקה כזאת או אחרת יכולה להשפיע על משחק, ומשחק יכול להשפיע על עונה. שחקן שהוא שחקן טוב, ממשיך הלאה. אנחנו המאמנים, וזה שיעור ראשון בכלכלה, עניין של היצע וביקוש, אנחנו יכולים על עונה לא טובה לצאת מהסבב, וזה לא פשוט".

כאמור, רחימי הוא עוזר מאמן נבחרת ישראל לצידו של דרור כהן, וחזר בשבוע שעבר מצמד משחקי הנבחרת במוקדמות אליפות העולם שהסתיימו בניצחון ביתי על בריטניה ותבוסת חוץ באסטוניה, "זה כבוד אדיר עבורי לעבוד בנבחרות, בקיץ עבדתי תחת אריאל וזה היה כבוד גדול, יש לי כבוד והנאה לעבוד תחת עודד עם דרור כהן המצוין. עודד הוא איש כדורסל ואדם מדהים. כואב לי מאוד שנראינו לא טוב, אני חושב שעודד החזיר אותנו פעמיים למשחק באסטוניה בהתאמות ובחילופים מצוינים, אבל חלק גדול מהשחקנים לא הופיע כמו שצריך למשחק וזה יכול לקרות שזה משחקי בק טו בק. אותו פניני שהיה מצוין במשחק הראשון לא נסע איתנו מסיבות אישיות, ג'ייק כהן היה איתנו רק במשחק השני, לשאר הנבחרות לדעתי אין את הבעיות הללו. יש נבחרת מגובשת, יש הרבה סיבות לאופטימיות. עודד יודע מה הוא עושה ורוצה, עם הזמן נלך ונשתפר".

מה באמת המטרות של הנבחרת הזאת?

"המטרה בחלון הבא היא להבטיח את העלייה אבל יש מטרות נוספות, יש תהליך של הצערה, ואפשר לראות את זה בקבוצה של שחקנים מאוד צעירים שמשתלבים - יובל זוסמן, תמיר בלאט ועידן זלמנסון שמקבלים דקות משמעותיות. צריך שילוב של צעירים ומבוגרים. זה המפתח, אי אפשר לבוא ולבטל את השחקנים המנוסים שנתנו כל כך הרבה לנבחרת. יש את השאלה של מי נמצא בכושר וצריך להתחשב בזה. אין לנו כמעט זמן לאמן את השחקנים הללו. אין שמסתיים מחזור ליגה, עושים 2-3 אימונים, מנסים ליישר קו, המון וידאו, וזה לא קל. ככל שהנבחרת תרוץ יותר זמן ביחד, וכשיותר שחקנים יהיו מרוכזים בקבוצה אחת, כמו בנבחרת של צביקה שרף שרוב הנבחרת הגיעה ממכבי תל אביב. הנבחרת מפוזרת על המון קבוצות וזה לא פשוט לחבר אותו ולהביא את השיטה, להביא את התיאום ההגנתי לפחות כמו שאנחנו רוצים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully