וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'יו ג'יטסו: הצלחה גדולה לנבחרת באבו דאבי, כסף לשרה קובילוב החירשת

3.3.2018 / 19:19

נבחרת ישראל רשמה הישגים מרשימים באליפויות העולם עד גיל 21 ועד גיל 18, אבל למרות הזכיות בשתי מדליות זהב, "התקווה" לא הושמעה ולא הונף דגל ישראל. עם זאת, המתחרים הישראלים דיווחו על "יחס חם ואוהד" מצד המארגנים

נבחרת ג'יו ג'יטסו, אליפות העולם, אבו דאבי. באדיבות התאחדות אילת, אתר רשמי
עם כבוד, בלי "התקווה". ישראל/אתר רשמי, באדיבות התאחדות אילת

2 מדליות זהב, 4 מדליות כסף ו-7 מדליות ארד - אלה ההישגים שרשמה ישראל באליפות העולם בג'יוג'יטסו עד גיל 18 ועד גיל 21 שהתקיימה באבו דאבי בימים האחרונים, בהשתתפות 20 ספורטאים ישראלים. הזכיות התרחשו אתמול, אבל הדברים הותרו לדיווח רק היום בשל הנחיות הביטחון.

לוחמת הג'יוג'יטסו החירשת שרה קובילוב הרשימה כל כך את המקומיים, שבעת העזיבה את אבו דאבי לקח אותה הצדה ראש שירותי הביטחון המקומיים והעניק לה מתנה מיוחדת מהשייח' - שעון יוקרה של LACROIX.

* לוחמת הג'יוג'יטסו הישראלית משי רוזנפלד (עד 21) שמתחרה במשקל של עד 55 ק"ג ומתאמנת אצל אמיר בוארון קטפה את הזהב לאחר שניצחה את דובנובה מקזחסטן.

* הלוחם נמרוד ריידר (עד 21) שמתחרה במשקל של עד 77 ק"ג ומתאמן אצל אילן תורג'מן קטף מדליית זהב לאחר שניצח את ממיטוב מקרירגיסטן. בחצי הגמר ריידר עלה מול אמיר אלרואי (עד 21) מישראל שמתאמן אצל אמיר בוארון ומתחרה אף הוא במשקל 77 ק"ג, ואשר זכה מאוחר יותר במדליית ארד לאחר ניצחון על קאוגאקס מיוון.

* ירין שריקי (עד 18) שמתחרה במשקל של עד 60 ק"ג ומתאמן אצל אמיר בוארון זכה במדליית כסף. שריקי אמנם הפסיד בגמר בנוק אאוט של אלקאבי מאבו דאבי, אך ניצח בחצי הגמר את ספארידיס מיוון.

* גם שלו חזות (עד 18) שמתחרה במשקל עד 66 ק"ג ומתאמן אף הוא אצל בוארון זכה בכסף. חזות הפסיד בגמר לאלסוואדי מאבו דאבי, אך ניצח בחצי הגמר את זילאלז' מיוון.

* עילי ברזילי (עד 18) שמתחרה במשקל עד 73 ק"ג ומתאמן אצל עידו פריינטה הפסיד בגמר נגד אלוסאני מאבו דאבי, אך ניצח בחצי הגמר את הישראלי איתן ג'ילבר שמתאמן אף הוא עם עידו פריינטה ומתחרה במשקל של עד 73 ק"ג. ג'ילבר זכה מאוחר יותר בארד בקרב נגד בוגדנוב מרוסיה.

* לבסוף, גם לוחמת הג'יוג'יטסו הישראלית החירשת שרה קובילב (בת ה-16), שמתחרה במשקל עד 48 ק"ג ומתאמנת אצל אמיר בוארון, ואף מחזיקה בתואר אלופת אירופה בג'יוג'יטסו עד גיל 18 מהתחרות שנערכה בסוף אוקטובר האחרון ברומניה, זכתה במדליית כסף לאחר שניצחה את קיואנה-דאו מויאטנם. עם זאת היא הפסידה הפעם את הזהב בגמר מול אלכסנדרובה מרוסיה.

קובילוב החירשת מלידה הרשימה כל כך את המקומיים ביכולות שלה ועם סיפורה האישי, שבמעמד העזיבה בשדה התעופה לקח אותה הצידה ראש שירותי הביטחון המקומיים שליוו את המשלחת הישראלית והעניק לה מתנה מיוחדת מאחד השייחים - שעון יוקרה של LACROIX.

* בנוסף לזכיות המרשימות בזהב ובכסף, נבחרת ישראל זכתה גם בעוד חמש מדליות ארד - ללוחמת הישראלית הדר אדרי (עד 18) המתחרה במשקל 70 ק"ג + ומתאמנת אצל אמיר בוארון, לגל שקדי (עד 18) המתחרה במשקל עד 62 ק"ג ומתאמן אצל עידו פריינטה, לעומרי חפץ (עד 18) המתחרה במשקל עד 81 ק"ג ומתאמן אצל אילן תורג'מן, ולעוד שני לוחמים המתאמנים אצל אמיר בוארון - עומרי חביב (עד 18) משקל 50 ק"ג, וברק מיוחס (עד גיל 21) המתחרה במשקל של עד 85 ק"ג.

שרה קובילב, לוחמת ג'יו ג'יטסו. באדיבות התאחדות אילת, אתר רשמי
ריגשה את המקומיים. קובילב/אתר רשמי, באדיבות התאחדות אילת

למרות שבעת טקסי המדליות לא הושמע המנון "התקווה" ולא הונף דגל ישראל, וכן גם באתר התחרות הוסר דגל ישראל, חברי המשלחת מדווחים על יחס חם מאוד ואוהד מצד המארגנים בבירת איחוד האמירויות.

ענף הג'יוג'יטסו פועל בישראל במסגרת התאחדות "אילת" שמסייעת לספורטאים במלגות, ציוד, מימון טיסות לתחרויות ומחנות אימונים ועוד.

נשיא המדינה ראובן ריבלין הגיב וכתב: "ברכות חמות ל-20 הספורטאים הצעירים שייצגו את ישראל באליפות העולם בג'יו ג'יטסו באבו דאבי וחזרו בידיים מלאות: 2 מדליות זהב, 4 מדליות כסף ו-7 מדליות ארד. חיבוק מיוחד לשרה קובליוב שזכתה במדליית כסף, בת 16 וחירשת מלידה שמגדירה מחדש את המושג "לוחמת". גאים בכם!".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully