וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאמני הליגה בהצעה למנהלת: אפשרו בחירה בין ארבעה זרים לחוק הרוסי

3.3.2018 / 16:42

בפגישה שנערכה בשבוע שעבר הועלתה הצעה כי לקבוצות תהיה אפשרות בחירה בתחילת העונה, כשברקע סיום ההסכם של החוק הרוסי בקיץ הקרוב. אחד ממאמני הליגה: "בחירה כזו קיימת גם באירופה"

צילום וידאו: רוני כנפו, עריכת וידאו: מתן חדד

בווידאו: מסיבת העיתונאים של עודד קטש והפועל ירושלים

ליגת העל בכדורסל תשוב מחר (ראשון) לפעילות, כשבמקביל למשחקי הליגה צפויות בקרוב להיפתח שיחות בין מנהלת הליגה לארגון השחקנים לגבי החוקים לשנים הקרובות, כשההסכם לגבי החוק הרוסי צפוי להסתיים בקיץ הנוכחי. כפי שכבר פורסם בעבר, בארגון השחקנים מעוניינים בהארכת החוק הרוסי, כשיש הטוענים שם כי אף צריך להעמיק אותו, אך ההערכות כי לא יתנגדו אם במנהלת הליגה יאשרו את הארכתו.

- יו"ר המנהלת שמואל פרנקל. יוסי ציפקיס
אין רצון להגיע למצב של שביתה. שמואל פרנקל/יוסי ציפקיס

אלא שהצעה מפתיעה עשויה להגיע במגעים שצפויים לצאת לפועל בתקופה הקרובה, והיא תבוא דווקא מצד מאמני ליגת העל. בפגישה שנערכה באמצע השבוע בין המאמנים לראשי המנהלת על מנת להעלות את הטענות וההצעות השונות שלהם לקידום ליגת העל, נרשמה תמיכה די גדולה בהצעה לתת לקבוצות את האפשרות לבחור בתחילת העונה בין ארבעה זרים בסגל באופן קבוע לחוק הרוסי עם מספר זרים גבוה יותר. האפשרות הזאת הייתה קיימת בעונת 2012/13 כשרוב קבוצות הליגה בחרו בארבעה זרים בסגל, בעוד מכבי תל אביב, הפועל ירושלים וגלבוע/גליל בחרו בחוק הרוסי עם חמישה זרים.

"הייתה פגישה מאוד נחמדה ונקווה שמשהו אופרטיבי ייצא ממנה", סיפר אחד ממאמני הליגה לוואלה! ספורט היום (שבת), "נכון שזה יהיה קצת מוזר שבליגה אחת יש סגלים שנבנים על פי חוקים שונים, אבל דבר כזה, בחירה בין חוקי זרים שונים, קיימת באירופה גם היום והייתה בעבר בישראל וגם באירופה. זה יאפשר לקבוצות שהולכות לאירופה ליהנות מיותר זרים ויציבות בסגל, ולקבוצות האחרות ולמאמנים לא לשבור את הראש בזמן ניהול המשחק".

במנהלת הליגה אגב, לא הוחלט האם להעלות את ההצעה במגעים עם ארגון השחקנים, כששיחה ראשונית ורצון להיפגש כדי למנוע מצב של שביתה כפי שהתרחשה לפני חמש שנים, נערכה בין יו"ר המנהלת שמואל פרנקל ליו"ר ארגון השחקנים ניר אלון בגמר גביע המדינה בחודש שעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully