וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד המלצות נחשפות: המנהל הטכני של הנבחרת לא יוכל לאמן בשנים הקרובות

ועדת עיני סיימה את דיוניה, אלה ההמלצות שיוגשו בשבוע הבא: ועדה מקצועית מעל המנהל הטכני, סעיף שמונע מהמנהל הטכני "לחתור" תחת המאמן. עוד נקבע: למאמן אין סמכות בלעדית בקביעת הצוות והסגל, והוא לא יעסוק בענייני משמעת

ספורט 1

הוועדה לבחינת עתיד הכדורגל וארגון הנבחרות תגיש באמצע השבוע את רשימת ההמלצות שלה לקידום הנבחרת הלאומית. היום נחשפים עוד שלושה סעיפים חדשים אותם תגיש להתאחדות לכדורגל - שלושתם קשורים למנהל הטכני וליחסי העבודה בינו לבין המאמן. הסעיף הראשון קובע כי המנהל הטכני שייבחר יהיה אחד שלא שואף להיות מאמן בשנים הקרובות ואינו מתכוון להחליף את מאמן הנבחרת בעתיד.

ההמלצה הזאת של הוועדה, בה יושבים אלי גוטמן, אלי אוחנה, חיים רביבו וד"ר איציק בן מלך, נובעת בעיקר לנוכח מקרי עבר בקבוצות, בהם המנהל הטכני או המנהל המקצועי שמונה "חתר" תחת המאמן ולבסוף גם היה מועמד להחליפו, או שקיבל את התפקיד שלו. הסעיף השני נוגע גם הוא למנהל הטכני. נקבע כי המנהל הטכני לא יתמקד רק בנבחרת הבוגרת, אלא יקבל שורה של תפקידים בנבחרות הצעירות ויגבש תכנית לקידום כלל הנבחרות לטווח הארוך.

עופר עיני נבחרת ישראל. קובי אליהו
מסקנות חותכות. עופר עיני/קובי אליהו

עוד נקבע, כי המאמן לא יטפל בכל נושא שקשור לעניינים השוטפים. כך למשל, נושא ועדות המשמעת יופקד בידי חברי הועדה והמנהל הטכני בלבד, כך שהמאמן יוכל להתרכז במשחק הנבחרת בלבד ולא בנושאים אחרים. הסעיף השלישי והאחרון קובע כי המאמן לא יהיה הסמכות הבלעדית בקביעת הצוות המקצועי מסביבו. כלומר, הוא יוכל להמליץ על מאמן כושר ושוערים, אך לא יקבע מי הם יהיו. החותמת תהיה נתונה להחלטתו של המנהל הטכני, והוא זה שימנה אותם אחרי אישור הוועדה שמעליו.

מהי אותה ועדה? ובכן, אתמול פרסמנו כי הוועדה סיימה את עבודתה והמליצה בין היתר כי בראש הנבחרות יעמוד מנהל טכני אחד, החל מהנבחרת הבוגרת ועד לנבחרת הנערים. ההמלצה העיקרית קבעה כי המנהל הטכני יהיה כפוף, על פי ההמלצות שיגישו חברי הוועדה, לוועדה מקצועית של שלושה עד חמישה אנשי מקצוע שיעבדו בשרות ההתאחדות לכדורגל מתחת ליושב הראש ומנכ"ל ההתאחדות. אותה ועדה מקצועית אמורה להיות זו שתסייע למנהל הטכני שייבחר והוא יהיה מחויב לתת דין וחשבון להם ברמה המקצועית.

כמו כן, נקבע כי מאמן הנבחרת לא יהיה הסמכות הבלעדית בזימון הסגל, אלא ישתף בכך את המנהל הטכני. בהמלצות לא נכתב האם המנהל הטכני צריך להיות זר או ישראלי, אך החידוש הוא שמעתה הוא לא יהיה כפוף יותר ליושב ראש ההתאחדות. ועדת האיתור שתבחר את המאמן הבא לא אמורה להיות הועדה המקצועית שתעמוד מעל המנהל הטכני הבא, אלא ועדה שתקים ההתאחדות לכדורגל והיא תהיה מורכבת ממספר אנשי מקצוע. כרגע הנטיה היא למנות מאמן ישראלי. כפי שפרסמנו, רוני לוי ויוסי אבוקסיס יקבל זימון לועדה, כשגם ניר קלינגר יצטרף אליהם. בהתאחדות אישרו אתמול כי גוטמן ורביבו תומכים במועמדותו של אבוקסיס, אך הם לא יהיו חלק מהוועדה שתבחר את המאמן. יש לציין כי ההתאחדות לא התחייבה ליישם את כל רשימת ההמלצות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully