וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש התאחדות ההיאבקות האיראנית פרש מתפקידו אחרי ביקורת שמתח

ראסול חאדם, מדליסט זהב מהעבר, הודיע על סיום תפקידו ואיתו פרשו כל חברי האיגוד בשל ביקורת שמתח על כך שמתאבקים מהמדינה נאלצים לפרוש או להפסיד בכוונה כדי לא לפגוש יריבים ישראלים

מתאבק איראני. AP
מתאבק איראני שלא קשור לידיעה/AP

ראש התאחדות ההיאבקות האיראני פרש מתפקידו אחרי שמחת ביקורת על העובדה שמתאבקים נענשים בשל העובדה שהם נאלצים לפרוש לפני קרבות מול יריבים ישראלים. ראסול חאדם, מדליסט זהב בעבר, נבחר כיושב ראש איגוד ההיאבקות רק לפני חודשיים וכבר סיים את תפקידו, כשאיתו פורשים גם שאר חברי האיגוד. המתאבק עלירזה קרימצ'יאני הושעה לחצי שנה אחרי שנאלץ להפסיד בכוונה על מנת להימנע מיריב ישראלי בשנה שעברה. מוקדם יותר החודש העביר חאדם ביקורת על הרשויות באיראן בשל העמדה שלהן לגבי התמודדויות מול יריבים ישראלים וקרא למדינה לבצע שינוי יסודי.

"לכפות על ספורטאי לקבל הפסד או לרוץ כל הלילה לפני קרב כדי למצוא רופא שירשום לו פתק זה דבר לא נכון", אמר חאדם. הוא טען שאולץ לפרוש במכתב שפורסם באתר של איגוד ההיאבקות האיראני היום (רביעי). לאחר העזיבה של חאדם, הודיעו שאר חברי איגוד ההיאבקות החופשית ובסגנון רומי-יווני שהם הולכים בעקבותיו, כך פורסם בסוכנות הידיעות של הסטודנטים באיראן. "חאדם הקריב את עצמו ואת ההיאבקות ומכיוון שהוא עזב, אין שום טעם מבחינתנו להישאר בתפקיד" אמר חוסיין מרשיאן שבעצמו שימש כחבר באיגוד.

קרימצ'יאני עצמו הוביל בקרב מול יריב רוסי בקרב במסגרת תחרות עד גילאי 23 בנובמבר אשתקד כאשר המאמן שלו הורה לו להפסיד, כך הודיעה ועדת המשמעת של איגוד ההיאבקות הבינלאומי. המנהיג העליון של איראן האייתוללה עלי חמינאי שיבח את המתאבק על הפרישה בהודעה שפרסם בדצמבר. איראן אינה מכירה במדינת ישראל ולכן אוסרת על ספורטאים מהמדינה להתחרות מול מקביליהם מישראל. ספורטאים רבים מאיראן החרימו התמודדויות מול יריבים מישראל מאז ההפיכה האיסלמית במדינה ב-1979.

  • עוד באותו נושא:
  • היאבקות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully