וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיש הרע הכי טוב שאת רוצה: על הפריחה של דייגו קוסטה ואתלטיקו מדריד

2.3.2018 / 16:00

הוא מגעיל, חוצפן וצוללן וזה בדיוק מה שדייגו סימאונה כל כך אוהב ומחזיר לו את אתלטיקו מדריד הגדולה. מי שהכי מרוויח מחזרתו של הפרובוקטור הוא אנטואן גריזמן ששוב נראה כמו אחד החלוצים הטובים בעולם. פלא שגם בצ'לסי מתגעגעים?

one

החזרה של דייגו קוסטה לאתלטיקו מדריד ובכלל למגרש הכדורגל הייתה משהו שיכול לקרות רק לו. החלוץ בן ה-29 פתח בהרכב מול חטאפה וכבש בדקה ה-68 את ה-0:2 של הקולצ'ונרוס. מה הוא עשה מיד לאחר מכן? טיפס ליציע כדי לחגוג עם האוהדים של קבוצתו, ספג צהוב שני והשאיר את הקבוצה שלו בעשרה שחקנים.

למרות המעשה הלא חכם הזה, דייגו סימאונה קרן מאושר מהבכורה השנייה של החלוץ האקסצנטרי. "אני מתמקד בדברים הטובים שקוסטה עשה", אמר המאמן הארגנטינאי. "השופט לא יכול לפרש את הצד הרגשי של הדברים. החוק אומר שמה שהוא עשה זה צהוב וזה מוצדק, אבל כיבוש השער זה הדבר שבאמת חשוב. ההרחקה בסדר כי אם הוא הולך לחגוג עם האוהדים צריך לקבל את החוקים של המשחק. דייגו קוסטה נותן לנו מהירות, איום התקפי והוא זורע פחד. אין לי שום ספק שקוסטה היה השחקן הכי חשוב ששיחק באתלטיקו בשנים האחרונות".

דייגו קוסטה שחקן אתלטיקו מדריד. רויטרס
פרצוף שאומר הכול. קוסטה/רויטרס
אתלטיקו גם חזרה לכבוש בכמויות מרשימות, דבר שהתקשתה מאוד לעשות במחצית הראשונה של העונה, או למעשה לפני שקוסטה הגיע. זה בא לידי ביטוי בשיא עם 2:5 ענק מול סביליה ברמון סאנצ'ס פיחואן ביום ראשון האחרון

ואכן, קוסטה שמעשית עזב את צ'לסי כבר בקיץ אבל לא הורשה לשחק באתלטיקו מדריד עד ינואר בשל עונש שהוטל על הספרדים ואסר עליהם לבצע העברות, הביא איתו שינוי משמעותי לקבוצה. מהרגע בו דרך החלוץ הברזילאי/ספרדי על הדשא בבכורה המחודשת באתלטי, הקולצ'ונרוס השיגו שמונה ניצחונות בתשעת משחקי הליגה האחרונים וסיימו פעם אחת בתיקו. בנוסף, אתלטיקו גם חזרה לכבוש בכמויות מרשימות, דבר שהתקשתה מאוד לעשות במחצית הראשונה של העונה, או למעשה לפני שקוסטה הגיע. זה בא לידי ביטוי מלא עם 2:5 ענק מול סביליה ברמון סאנצ'ס פיחואן ביום ראשון האחרון ועם העובדה שאתלטיקו נמצאת במקום שני עם עשר נקודות יותר מהיריבה העירונית ריאל. וכשהיא היחידה שאיכשהו יכולה לקרוא איזשהו תיגר על האליפות שנמצאת כבר בכיס של ברצלונה.

"זה מורכב וקשה מאוד, בארסה היא בארסה", אמר קוסטה כשנשאל אחרי ה-2:5 מול סביליה האם אתלטיקו עדיין יכולה לזכות באליפות באיזושהי קונסטלציה, "אפילו אם ננצח בכל המשחקים שנשארו לנו אנחנו יודעים שקשה לראות את ברצלונה מפסידה שלוש או ארבע פעמים. אנחנו צריכים להמשיך להיאבק למרות שקשה להפעיל לחץ על ברצלונה, אני מקווה שזה כן יגיע למצב בו יהיה מאבק".

ואכן, הסיכויים של אתלטיקו לאיים אפילו על האליפות נראים קטנים אלמלא תנצח בקאמפ נואו. אבל קוסטה החזיר לאתלטיקו את הדבר הזה שהיה חסר לה בחלק הראשון של העונה: החספוס, החוצפה, הערסיות, האגרסיביות ואפילו הלכלוך שאפיינו אותו לאורך כל הקריירה שלו וגם את הקבוצה עצמה בתקופה הקודמת שלו שם בין 2014-2010. אותה תקופה שהפכה את קוסטה, לפחות בעיני סימאונה, לשחקן החשוב ביותר של אתלטיקו בשנים האחרונות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
דייגו קוסטה שחקן אתלטיקו מדריד, אנטואן גריזמן. אילוסטרציה מתוך מארקה,
הצמד AG DC/אילוסטרציה מתוך מארקה
אחרי הקונצרט של גריזמן והרביעייה מול לגאנס, בחר סימאונה שוב להחמיא ולפרגן דווקא לקוסטה כשאמר: "הנוכחות של קוסטה שיפרה לא רק את המומנטום של גריזמן אלא את זה של כל הקבוצה. עם הנחישות והתעוזה שלו הוא שינה את כל הקבוצה"

יותר מכל דבר אחר נראה שהחזרה של קוסטה שחררה את אנטואן גריזמן, שחזר להיות אחד החלוצים הטובים בעולם ומחורר רשתות מחונן. בעשרת המשחקים האחרונים שלו כבש גריזמן לא פחות מ-13 שערים ובישל חמישה נוספים. מאזנים שגם ליאונל מסי בשיאו היה מתגאה בהם. לטוב או לרע וגם כשהוא במשחקים גרועים, קוסטה מושך המון תשומת לב, מציק בלי סוף להגנה וכך מפנה הרבה שטחים וחופש לגאון הצרפתי שנראה כמרוויח הגדול ביותר מהחזרה של קוסטה מהכפור.

גריזמן עצמו ספג לא מעט קריאות בוז מצד אוהדי אתלטיקו העונה סביב כל השמועות על מעבר אפשרי שלו ועל הרצון שלו לעזוב לברצלונה או למועדון אחר. בשבועות האחרונים, עם החזרה שלו לכושר שיא, גם הבוז נעלם.

"אני חושב שחודשיים היו מספיקים כדי להזכיר לנו שאין אף אחד שמציק ומעצבן הגנות באתלטיקו הזו כמו קוסטה", אמר לבליצ'ר ריפורט פרן גילן שחיבר את הביוגרפיה של קוסטה "אומנות הלחימה", "הוא מייצר הזדמנויות עבור עצמו ועבור חבריו לקבוצה. הוא אידיאלי עבור סגנון המשחק של סימאונה. גריזמן מרוויח בענק מהחזרה של קוסטה, הוא מאפשר לו לשחק בעמדה הטבעית שלו ולוקח ממנו את כל תשומת הלב של המגנים שמנגד".

אחרי הקונצרט של גריזמן והרביעייה מול לגאנס, בחר סימאונה שוב להחמיא ולפרגן דווקא לקוסטה כשאמר: "הנוכחות של קוסטה שיפרה לא רק את המומנטום של גריזמן אלא את זה של כל הקבוצה. עם הנחישות והתעוזה שלו הוא שינה את כל הקבוצה".

אפרופו לגאנס, במסיבת העיתונאים לקראת המשחק סיפר מאמן הקבוצה אסייר גריטאנו אנקדוטה מעניינת שנוגעת לקוסטה. מסתבר שבנובמבר 2008 אותו קוסטה ממש עלה לגריטאנו בעבודה שלו כשאימן את אליקנטה והחלוץ שיחק כמושאל באלבאסטה. "לא אעשה שום דבר מיוחד כדי לעצור אותו", אמר מאמן לגאנס, "כי בפעם האחרונה שבניתי תכנית כדי לעצור אותו זה היה כשהייתי באליקנטה והוא כבש ויום למחרת פיטרו אותי. הפעם לא אתן לו לכבוש מולי ולתת לו את ההזדמנות להוביל לפיטוריי". גריטאנו הצליח אולי להשאיר את קוסטה על אפס בטור השערים, אבל הקבוצה שלו לא ממש התמודדה עם גריזמן. זה בעצם מוכיח את כל הטענה פה.

מאמן אתלטיקו מדריד דייגו סימאונה. רויטרס
כמה שהוא התגעגע אל קוסטה/רויטרס
"הוא עזר להפוך את אתלטיקו להיות יותר, ובכן, אתלטיקו. הוא הוכיח שהוא הפרטנר המושלם לגריזמן (...) גריזמן הוא מיוחד וכשקוסטה לצידו הוא אפילו טוב יותר. סימאונה אמר שגריזמן מעדיף לשחק עם שחקנים מעליו וכשזה מישהו כמו קוסטה, שפותח עבורו נתיבי מסירה, מתנהג בבריונ

במשחק מול סביליה הראה קוסטה את כל הארסנל שלו בתוך דקה, כשהתעמת עם שחקני האנדלוסים, נכנס בכמה מהם, ואז אפילו זרק את עצמו והתלונן כאילו הוא עצמו זה שנפגע. כל זה עלה לו בכרטיס צהוב ובעוד המצלמה מתמקדת בהילוכים חוזרים של המקרה ובתקריבים של קוסטה עם פני שה תמים, הבמאי פספס את מה שקרה שנייה לאחר מכן כשקוסטה כבש והעלה את אתלטיקו ל-0:1.

סיד לואו בגרדיאן כתב על קוסטה והשינוי הקיצוני שחל באתלטיקו מאז הגעתו: "הוא עזר להפוך את אתלטיקו להיות יותר, ובכן, אתלטיקו. הוא הוכיח שהוא הפרטנר המושלם לגריזמן . גריזמן הוא מיוחד וכשקוסטה לצידו הוא אפילו טוב יותר. סימאונה אמר שגריזמן מעדיף לשחק עם שחקנים מעליו וכשזה מישהו כמו קוסטה, שפותח עבורו נתיבי מסירה, מתנהג בבריונות כלפי מגנים, מעניק לו מרווחים וחופש, מאיץ את המשחק, יוצר כאוס, אז גריזמן אפילו טוב יותר. קוסטה הוא השחקן שסימאונה חיפש מאז שקוסטה עזב. השחקן שעזר לו להחזיר משהו שאבד לו בקבוצה, מגע וטאץ' של אתלטיקו הישנה".

ולא רק במקום אליו הגיע מרגישים את ההשפעה של קוסטה, אלא גם במקום אותו עזב. צ'לסי המגמגמת, ובעיקר האוהדים שלה, מתגעגעים מאוד לקוסטה. אלברו מוראטה, שהגיע במקום החלוץ העצבני והפיזי, שובת מכיבושים ונראה רע מאוד לאחרונה. בנוסף, הוא ממש ההפך מקוסטה: טיפוס רגיש שלוקח דברים ללב. האוהדים של צ'לסי מרבים להתלונן על המכירה של קוסטה ונזכרים בערגה בחלוץ שדי הביא את הסעיף לאנטוניו קונטה בסטמפורד ברידג'. יכול להיות שגם המאמן האיטלקי מתגעגע אליו, אבל הוא בטח לא יעז לומר את זה.

שחקן צ'לסי אלברו מוראטה. רויטרס
בצ'לסי רואים אותו ולא מבינים איך קוסטה שוחרר/רויטרס

כנראה שאתלטיקו כבר לא תזכה באליפות העונה וגם קוסטה לא יספק את המספרים המדהימים שסיפק כשעזב (27 שערי ליגה ו-8 באלופות ב-2013/14) כיוון שעכשיו גם לא מצפים ממנו להיות הכוכב הראשי של ההצגה, לפחות כל עוד גריזמן עדיין שם. אבל קוסטה ואתלטיקו בהחלט יכולים לסיים את העונה הזו עם תואר אירופי וזכייה בליגה האירופית. בעונה הבאה הם גם יחזרו לליגת האלופות ולקוסטה וחבריו תהיה אפשרות לכפר על הקמפיין הכושל העונה וההדחה המפתיעה בשלב הבתים. מי יודע, אולי לקוסטה גם תהיה הזדמנות לסגור מעגל ולזכות בליגת האלופות אחרי שאת גמר 2013/14 סיים אחרי שמונה דקות בגלל פציעה בשריר הירך האחורי. בשורה התחתונה, קוסטה הוא דמות שקשה להישאר אדישים אליה, או שאוהבים או ששונאים אותו, הרוב שייכים לקטגוריה השנייה. הוא פרובוקטור, חוצפן וצוללן, הוא מעצבן ומגעיל, אבל זה בדיוק מה שדייגו סימאונה ואתלטיקו מדריד היו צריכים כדי להפוך מקבוצה טובה לאחת שבכושרה הנוכחי היא אחת משלוש-ארבע הטובות באירופה.

או כמו ששר רמי פורטיס: "24 שעות, אני האיש הרע, הכי טוב שאת צריכה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully