וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגע לפני המשחק הקריטי מול פורטוגל: מקנזי מון לא קיבלה אזרחות

27.2.2018 / 18:36

נבחרת הכדורמים עומדת בפני העפלה היסטורית לאליפות אירופה אחרי הניצחון במשחק הראשון בפלייאוף מול פורטוגל, אלא שמשרד הפנים מערים קשיים על איזרוחה של מון ששיתופה בשבת יהיה קריטי

שחקנית כדורמים מקנזי מון. איגוד הכדורמים,
עדיין לא קיבלה אזרחות. מקנזי מון/איגוד הכדורמים

נבחרת הכדורמים הנשים של ישראל, שהיא פרויקט לאומי של משרד התרבות והספורט, הוועד האולימפי ואיגוד הכדורמים, עומדת על סף היסטוריה: העפלה ראשונה אי פעם לאליפות אירופה. לראשונה עלו הנשים מהמוקדמות והגיעו אל הפלייאוף, שם הן מתמודדות בימים אלה מול פורטוגל על הזכות לשחק ביורו 2018 בברצלונה, אליפות אירופה בכדורמים בקיץ הקרוב.

עוד לפני המפגש מול פורטוגל קלט הכדורמים הישראלי עולה חדשה מאמריקה, מקנזי מון, שהיתה שותפה לזכייה במדליית הזהב של המכביה 2013 במדי ארצות הברית. מקנזי, המשחקת כיום בברצלונה כמקצוענית, כבר התאמנה עם נבחרת ישראל.

במקביל, הסוכנות היהודית הערימה עליה קשיים בקבלת אזרחות, בטענה כי סבתה התנצרה. מקנזי ואמה הגישו כבר הרבה מסמכים המעידים על יהדותה של מקנזי עצמה, כולל תמונות מהבת מצןוה שלה בבית כנסת, תעודת נישואין של אימה כיהודיה ועוד. עם זאת, לאחר כל מסמך היא נדרשה להציג מסמך נוסף, וכך נמשכת מסכת ייסורים עד היום. בינתיים, הרבנות בישראל הכירה רשמית ביהדותה של מקנזי, אך זה לא מספיק עבור משרד הפנים.

מירי רגב עם משה אדרי ושאר משתתפי יום הקולנוע הישראלי. מגד גוזני
תתערב? מירי רגב/מגד גוזני

מקנזי כבר פספסה את המשחק הראשון מול פורטוגל, שנערך בישראל. ישראל אמנם ניצחה 10-14, אבל בשבת הקרובה יתקיים הגומלין בפורטוגל, שם הכל יהיה קשה יותר ועל כן מקנזי חשובה כפליים עבור המשימה הלאומית. בנבחרת ישראל מושקע כסף רב, אבל סחבת בקרב פקידים בסוכנות ובמשרד הפנים מגלגלת את מקנזי מדלת לדלת הלוך ושוב ללא תוצאות.

מסתמן כי רק התערבות מיניסטריאלית של שרת הספורט אצל משרד הפנים, ובאופן דחוף, תוכל לאפשר למקנזי לקבל דרכון ישראלי ולשחק בפורטוגל. עליית הנבחרת לאליפות אירופה תהווה תקדים ואבן דרך חשובה בדרכה אל המטרה הגדולה - אולימפיאדת פריז 2024. כל הפניות של איגוד הכדורמים אל כל הגורמים עד היום, כולל משרד הספורט, עלו בתוהו, וכעת רק שרת הספורט יכולה לפתור את הבעיה.

ממשרד הספורט נמסר כי "משרד התרבות והספורט מלווה את הנושא מקרוב ונמצא בקשר ישיר מול איגוד הכדורמים ומשרד הפנים. המשרד בקשר מול הגורמים המקצועיים במשרד הפנים על מנת לקדם את התהליך אנו מקווים כי ימצא פתרון בהקדם ונעדכן בהתפתחויות בהתאם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully