וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגוף באוויר. הראש בפריס 2024: הכירו את הפלייבוקס

27.2.2018 / 14:00

תעופת הגוף במנהרות הרוח, ענף הספורט שמנסה להפוך אולימפי, כבר סוחף אליו רבים כאן בארץ במתקן flybox בראשון לציון. צניחה חופשית בשילוב אלמנטים מהשחייה הצורנית מבטיחים ספורט מרהיב ופיזי. "אנחנו בדרך הנכונה להפוך לספורט מוביל בעולם"

צילום: קובי אליהו עריכה: מתן חדד

אולימפיאדת ריו האחרונה אימצה אליה שני ענפי ספורט חדשים. גם הגולף וגם הרוגבי 7, הפכו להיות אולימפיים וימשיכו לטוקיו 2020. ביפן יתוודעו חובבי הספורט האולימפי לחמישה ענפים חדשים שינסו להפוך להיות קבועים באולימפיאדות. מדובר בקראטה, סקייטבורד, טיפוס קירות, גלישת גלים ובייסבול/סופטבול. חמשת הענפים האלה יקבלו כוח בטוקיו בעוד שנתיים וחצי ויקוו להיות מספיק אטרקטיביים ותחרותיים כדי להפוך לענפי ספורט אולימפי קבועים.

אלא שלצדם, ינסו ענפי ספורט נוספים להציג את עצמם בבירת יפן כדי להפוך לענפי ספורט אולימפיים באולימפיאדה שתיערך בשנת 2024 בפריז. אחד הענפים המדוברים שתופס תאוצה גדולה בעולם הוא ענף תעופת הגוף במנהרות הרוח שנציגיו בעולם יגיעו לטוקיו כדי להציגו ולקבל גושפנקא להפיכתו לענף אולימפי.

פלייבוקס. קובי אליהו
צניחה חופשית בשילוב ריקוד טכני ואמנותי/קובי אליהו

מדובר בענף ספורט המשלב את הצניחה החופשית עם הריקוד הטכני והאמנותי. וכל זאת מול הצופים שיושבים מחוץ למנהרת רוח וצופים ממרחק של מטרים במתרחש.

בחולות ראשון לציון, לא רחוק מהסופרלנד, הוקמה מנהרת רוח לפני כשנה בעלות של 50 מיליון שקל. מדריכים מהצניחה החופשית כבר עשו הסבה לתחום שמאפשר לעוף בלי לקפוץ ממטוס ומבחינת התחרות עצמה, מדובר במשהו שמאוד מזכיר את השחייה הצורנית אלא שבמקום במים, צריכים הספורטאים להיאבק ברוח החזקה שנושבת במתקן ומעיפה אותם לכל כיוון.

דפני מורלי היא אלופת ישראל בצניחה חופשית ומקום שביעי בעולם בצניחה חופשית. גם היא עשתה הסבה לענף תעופת הגוף ובימים אלה היא מתאמנת לקראת אליפות העולם בתעופת הגוף במנהרות שתיערך בווס העיר עם האדרנלין הכי גבוה בנורבגיה. "המתקן הזה הומצא לראשונה כדי שצנחנים יוכלו להתאמן בלי לעלות כל הזמן על מטוס", מספרת מורלי. "לאט לאט זה הפך לספורט בפני עצמו של מנהרות רוח. יש לי 1700 צניחות חופשיות מאחוריי. הצניחה החופשית היא פחות מדוייקת. כאן מדובר בספורט הרבה יותר מדוייק. השופטים רואים אותך מקרוב ובלייב ולכן אתה חייב להיות חד מדויק ומקורי. הספורט הזה צריך להיות אולימפי כי הרבה יותר קל לשפוט אותו, אתה צריך להיות בכושר גופני גבוה מאוד. זה ספורט לכל דבר. אתה יכול לצאת מאימון של שתי דקות מזיע כאילו רצתה קילומטרים. אני מתאמנת על כוח, גמישות וסיבולת. כל זמן שיש לי אני נכנסת למתקן ועפה. הענף הזה תופס תאוצה. יש לנו כבר נבחרת של ילדים שהשתתפה בתחרות בינלאומית עם הרבה הישגים. הפגנו יכולות מאוד מרשימות. אני רוצה לדחוף את כולם כמה שיותר".

כדי לסייע למורלי להתכונן לאליפות בווס, נחתה בארץ אינקה טיטו הפינית, אלופת העולם בתעופת הגוף, שגם השתתפה באחרונה בצילומי קליפ לזמנרת סייה שכולו הושתת על תעופת הגוף. "זה היה מרגש ועוצמתי לצלם קליפ עבור סייה שבנוי על הספורט הזה ולהגיע לישראל לסייע לדפני זה נהדר", סיפרה טיטו. "הספורט הזה מתפתח במהרה ואנחנו רוצים שהוא יהפוך לספורט אולימפי. יש הרבה אנשים בכל העולם שעובדים כדי שהספורט הזה יהפוך לאולימפי. הייתי רקדנית ואחרי זה עסקתי בצניחה חופשית ואז הגעתי לתעופת הגוף. צריך הרבה מוטיבציה לספורט הזה. הגוף צריך להיות מאוד חזק ולעבוד הרבה על טכניקה. כמובן שצריך להגיע למנהרה כזו. בישראל יש מתקן כזה. אצלנו בפינלנד יש גם מנהרה כזו ובעיקר בחורף אנחנו מבלים בה הרבה. לדפני יש הרבה פוטנציאל להפוך לספורטאית מאוד מתקדמת".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
פלייבוקס. קובי אליהו
"באים מרקע של צניחה חופשית"/קובי אליהו

חמישה ישראלים הקימו את המתקן בראשון לציון בעלות של 50 מיליון שקל. השבוע, לכבוד חג הפורים, יוכלו המבקרים בו לקבל את גיבורי העל של הקומיקס עפים באוויר בסיוע הכוח של הרוח. עמרי ליטוין מנכ"ל שותף בפלייבוקס של ראשון לציון משוכנע שהענף רק יילך ויתפתח ויהפוך לענף אולימפי בקרוב: "חמשת השותפים ואני ביניהם באים מרקע של צניחה חופשית. מנהרות רוח קיימות כבר 15 שנה. ברגע שהחלטנו להביא את זה לישראל, ננעלנו על זה. לקח ארבע שנים של חוויה והיום יש לנו אחת ממאה מנהרות רוח בכל העולם", אומר ליטוין. "הסיכוי שמנהרות רוח יהפכו לספורט אולימפי גדול מאוד. עיריית ראשון לציון תמכה ברעיון כשהבינה שאנחנו בונים את הדגם הכי מתקדם בעולם. עזרה מהמדינה לא קיבלנו אבל העירייה תמכה מאוד. יש מערכת יחסים ענפה בין האיגוד העולמי שמאגד את תעופת הגוף לוועד האולימפי העולמי. צרפת מפעילה לחץ מאוד גדול כדי שבאולימפיאדה אצלם יכנס הענף הזה לתחרויות. בלי שום קשר לאולימפיאדה מדובר בתחום ספורט מרהיב שדורש מהספורטאים כשרון והתמדה. אין לי ספק שאנשים ייכנסו לזה לעומק וזה כבר קורה בפועל. במנהרות הרוח אתה יכול לקבל יותר מצניחה חופשית. יש לנו 16 מדריכים שכולם עזבו את התחום של צניחה חופשית ובאו אלינו כי התחום שלנו יותר טכני ומקצועי מצניחה חופשית. האפשרות להתאמן בלי סוף מאפשרת להשתפר ולהתקדם כל הזמן. אין היום צנחן שלא מגיע למנהרת הרוח כדי ללמוד את רזי תעופת הגוף. אנחנו מרגישים שגרירים של הספורט הזה. ב-2017 אירחנו 15 ספורטאים מהמובילים בעולם בתחום. מבינים בכל העולם שיש בישראל מנהרה מהמתקדמות בעולם. אין לי ספק שבקרוב יידעו כולם שתעופת הגוף במנהרות הרוח הוא ספורט מוביל בכל העולם".

פלייבוקס. קובי אליהו
אינקה טיטו, מימין/קובי אליהו
  • עוד באותו נושא:
  • פלייבוקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully