וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם שוערים עולים: דירוג הליגיונרים עם סיכום חודש פברואר

מתן בכור

27.2.2018 / 14:00

השוער שמספק הצלות ברמה עולמית כמעט בכל משחק וזה שחווה את העונה הטובה בקריירה, הכניסה של בירם כיאל לרוטציה, המעמד החדש של ביברס נאתכו ומונס דאבור לוהט אחד שמתקרב לשיא היסטורי. מתן בכור מסכם את החודש שעבר על הליגיונרים שלנו

ספורט 1

בווידאו: סיכום השבוע של הליגיונרים הישראלים באירופה

10. אלי אלבז (אפולון סמירניס, יוון)

בדירוג הקודם: 9

אני יודע מה עשית בחודש האחרון: שיחק מחצית במשחק אחד.

עוד כמה מילים: רבים מהליגיונרים כלל לא משחקים, כך שגם 45 דקות מספיקות כדי להיכנס לדירוג. לצערו של אלבז, הוא הצליח לקחת חלק במשחק אחד בלבד לפני שנפצע והחמיץ את שאר משחקי החודש. כל זה קורה דווקא בתקופה רעה מאוד לסמירניס, שלא ניצחה ב-14 המשחקים האחרונים בכל המסגרות וצנחה למקום ה-15 בליגה היוונית שמוביל בסיום העונה לליגת המשנה. דווקא בתקופה הפחות טובה, החלוץ יכול לנצל את ההזדמנות כדי לשפר את מאזנו האישי (שלושה שערי ליגה עד כה) ולהרשים. הוא יכול לשאוב השראה מבן אז'ובל, שלמרות מצבה של הפועל עכו, מצליח להותיר חותם ולקדם עצמו לקראת מעבר לקבוצה טובה יותר.

עוד בנושא

לדירוג הליגיונרים של חודש ינואר
ערן זהבי לוואלה! NEWS: "הראו לי שמרוצים ממני"
דאבור כבש צמד, זלצבורג ניצחה במשחק העונה באוסטריה

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אלי אלבז שחקן אפולון סמירניס. אתר רשמי אפולון סמירניס, אתר רשמי
45 דקות מספיקות כדי להיכנס לדירוג. אלי אלבז/אתר רשמי, אתר רשמי אפולון סמירניס

9. אלמוג כהן (אינגולשטאדט, גרמניה)

בדירוג הקודם: 7

אני יודע מה עשית בחודש האחרון: 44 דקות במשחק אחד וספיגת כרטיס אדום.

עוד כמה מילים: חודש מתסכל לקשר האחורי. אם לא די בפציעה שהשביתה אותו בתחילת פברואר ובעוד שני משחקים על הספסל, ביום בו חזר להרכב הוא הורחק לראשונה זה ארבע שנים בהפסד קבוצתו 2:1 לדואיסבורג. הרצף הנוכחי של אינגולשטאדט עומד על שלושה משחקי ליגה ללא ניצחון והיא נמצאת במקום ה-10 בליגת המשנה הגרמנית - מרחק 11 נקודות מעלייה אוטומטית, אך שלוש נקודות בלבד מהמקום שמוביל למבחני עלייה. כאחד המנהיגים בקבוצה, נראה שכהן יהיה מוכרח לחזור לכושר שאפיין אותו בעונה שעברה אם הקבוצה שלו עוד חושבת על המקום הזה.

אלמוג כהן שחקן אינגולשטאדט מול סרגיס אדמיאן שחקן יאן רגנסבורג. GettyImages
יהיה מוכרח לחזור לכושר שאפיין אותו בעונה שעברה. אלמוג כהן/GettyImages

8. טל בן חיים (ספרטה פראג, צ'כיה)

בדירוג הקודם: 10

אני יודע מה עשית בחודש האחרון: פתח בהרכב בשני משחקי ליגה והוחלף בשניהם.

עוד כמה מילים: אחרי ששרד את גל הניפויים של חודש ינואר והרשים בפגרה עם חמישה שערים במשחקי הידידות, הגיע המאני טיים של טל בן חיים. הצד החיובי: המאמן אנדראה סטראמצ'וני מאמין בו ונותן לו הזדמנויות. אבל כל זה לא ישתלם לישראלי, שעלול למצוא את עצמו שוב מחוץ להרכב אם לא יתחיל לספק לקבוצתו את המספרים להם היא מצפה. הוא הוחלף פעמיים מבלי שהצליח לבצע פעולות יוצאות דופן. בן חיים בן ה-28 חייב לנצל בקרוב את ההזדמנויות שנותן לו המאמן האיטלקי ולא, הוא ימצא עצמו שוב בסיטואציה הקשה אליה נקלע לפני הפגרה.

טל בן חיים שחקן ספרטה פראג. האתר הרשמי של ספרטה פראג, אתר רשמי
שרד את גל הניפויים של חודש ינואר. טל בן חיים/אתר רשמי, האתר הרשמי של ספרטה פראג

7. עומרי אלטמן (פנאתינייקוס, יוון)

בדירוג הקודם: 6

אני יודע מה עשית בחודש האחרון: שותף בשלושה משחקי ליגה (פעמיים בהרכב, פעם אחת כמחליף).

עוד כמה מילים: מצבו של הקשר נשאר זהה למה שהיה לפני הפגרה: נע בין ההרכב לספסל, כובש או מבשל מדי פעם, אבל לא שחקן מפתח או דמות חשובה במיוחד. פאו נמצאת במקום השביעי בטבלה עם 30 נקודות, מרחק 13 מאטרומיטוס שנמצאת במקום הרביעי שמוביל למוקדמות הליגה האירופית. בעונה בה אין חשש רציני לירידת ליגה אך הפוקוס בצמרת הולך בעיקר למאבק המשולש בין פאוק, א.א.ק. ואולימפיאקוס, הירוקים עסוקים בעיקר בצרות הכלכליות ומנסים להחליט מי יתאים לעונה הבאה ומי לא. כפי שציינתי בדירוג הקודם - אלטמן צריך להוכיח שהוא מסוגל לתת יותר. מספרים יותר טובים, מהלכים שוברי שוויון ובגדול להפוך לשחקן בלתי צפוי. אם ימשיך להיות שבלוני יהיה לו קשה לשפר את מעמדו באופן ניכר.

עומרי אלטמן שחקן פנאתינייקוס חוגג עם רובין לוד. רויטרס
נע בין ההרכב לספסל. עומרי אלטמן/רויטרס

6. אריאל הרוש (אנורתוזיס פמגוסטה, קפריסין)

בדירוג הקודם: 5

אני יודע מה עשית בחודש האחרון: פתח בהרכב בארבעה משחקי ליגה ובשלושת האחרונים שמר על שער נקי.

עוד כמה מילים: סולידי, אמין וטוב. הרוש ממשיך בעונה הטובה שלו בקבוצה של המאמן רוני לוי בקפריסין וה"סניורה וצ'יה" רחוקה מלוותר על מאבק האליפות, זאת למרות שהיא נתקלת ביריבות לצמרת דוגמת אפואל ואפולון שעושות עונה פשוט נפלאה. אנורתוזיס מחזיקה בהגנה השנייה בטיבה בליגה ולהרוש יש חלק לא קטן בהישג הזה. הוא השחקן היחיד בקבוצה שלא החמיץ אפילו דקת משחק אחת העונה בליגה, ומבחינתו העונה הזאת כבר עכשיו מוגדרת כמוצלחת מאוד, ואולי אפילו הטובה ביותר שלו בקריירה באופן אישי.

שוער אנורתוזיס פמגוסטה אריאל הרוש. אתר רשמי אנורתוזיס פמגוסטה, אתר רשמי
העונה הזאת כבר עכשיו מוגדרת כמוצלחת מאוד. אריאל הרוש/אתר רשמי, אתר רשמי אנורתוזיס פמגוסטה

5. בירם כיאל (ברייטון, אנגליה)

בדירוג הקודם: 1

אני יודע מה עשית בחודש האחרון: שותף כמחליף בשלושה משחקי ליגה, השלים 90 דקות בניצחון הגביע על קובנטרי.

עוד כמה מילים: להבדיל מתומר חמד, שנדחק לגמרי מחוץ לרוטציה מאז הגעתו של החלוץ לאונרדו אוז'ואה מלסטר סיטי, כיאל הפך לחלק חשוב ממנה. הוא שותף בכל משחקי קבוצתו החודש, והקשר צריך להיות מוכן לסיטואציה בה יקבל את המקום ב-11 בשל פציעה או הרחקה של אחד משחקני הקישור האחרים. בשלב זה של העונה, בו ברייטון נלחמת על חייה בתחתית האנגלית הצפופה בה כל משחק קובע, על כיאל בן ה-29 להישאר מפוקס ולספק תצוגות מרשימות ברגע שייקרא לעשות זאת.

בירם כיאל שחקן ברייטון מול ג'ונתן הוסון שחקן מידלסברו. רויטרס
חייב להישאר מפוקס. בירם כיאל/רויטרס

4. קני סייף (אנדרלכט, בלגיה)

בדירוג הקודם: 2

אני יודע מה עשית בחודש האחרון: פתח והשלים 90 דקות בארבעה משחקי ליגה ובישל שער אחד.

עוד כמה מילים: החיבור מחדש עם מאמנו לשעבר היין ואנהאזברוק באנדרלכט עושה לסייף נהדר. הוא הגיע לקבוצה חדשה ומיד הפך לשחקן מפתח, ואפילו האוהדים, שלא היו אופטימיים במיוחד כשהגיע, מתחילים להאמין שהם החתימו שחקן איכותי ביותר. הקיזוז בבלגיה הולך ומתקרב והמוליכה קלאב ברוז' של ליאור רפאלוב הולכת ומאבדת גובה. אנדרלכט יכולה וצריכה לנצל את הלחץ של היריבה כדי לצבור כמה שיותר נקודות, לנגוס בהפרש, להתקרב ואולי לקבל הזדמנות להילחם ראש בראש על התואר. באופן אישי, סייף מקבל מחמאות ממאמנו והאוהדים בעיקר מרוצים מהלחימה הבלתי פוסקת והיכולת לשחק במגוון תפקידים.

שחקן אנדרלכט קני סייף. פייסבוק רשמי אנדרלכט, אתר רשמי
מקבל מחמאות . קני סייף/אתר רשמי, פייסבוק רשמי אנדרלכט

3. ביברס נאתכו (צסק"א מוסקבה, רוסיה)

בדירוג הקודם: לא דורג

אני יודע מה עשית בחודש האחרון: השלים 90 דקות בצמד המשחקים של קבוצתו בליגה האירופית.

עוד כמה מילים: הליגה הרוסית חוזרת רק במרץ, אבל הקשר כבר הצליח להרשים מאוד בצמד המשחקים של צסק"א נגד הכוכב האדום בלגרד בליגה האירופית. נאתכו נראה טוב מאוד, ומסתמן כי שב להיות שחקן מפתח במועדון הפאר הרוסי. במשחק הראשון נגד הסרבים הוא אף שבר שיא עונתי בליגה האירופית כשזכה בהכי הרבה כדורים במרכז המגרש (14), נתון מעניין שמצביע על כך שמעבר להיותו קשר יצירתי מוכשר, הוא גם שיפר את כל הקשור בבלימת יריביו במשחק שלו. אחרי שזכה לפני הפגרה לכינוי "הפירלו של צסק"א", ביברס מוכרח להראות יציבות ולהפוך לקשר אמין, איכותי, שבגיל 30 אולי נמצא בשיא של הקריירה שלו. גם החוזה החדש יגיע.

ביברס נאתכו שחקן צסק"א מוסקבה (משמאל) מול נמניה ראדוניץ' שחקן הכוכב האדום בלגרד. רויטרס
מוכרח להראות יציבות. ביברס נאתכו/רויטרס

2. מונס דאבור (רד בול זלצבורג, אוסטריה)

בדירוג הקודם: לא דורג

אני יודע מה עשית בחודש האחרון: פתח בשישה משחקים בכל המסגרות וכבש חמישה שערים.

עוד כמה מילים: החלוץ בן ה-25, שלהט לפני היציאה לפגרה, חזר ממנה בצורה נפלאה. אם לא די בארבעת שערי הליגה שכללו צמד בניצחון 2:4 על שטורם גראץ במשחק העונה, ההופעות המרשימות נגד ריאל סוסיאדד בליגה האירופית רק גורמות לנו להבין שמדובר באחד מהחלוצים המעניינים בדרג זה של אירופה. דאבור העלה את מאזנו ל-16 שערי ליגה, והוא כרגע מוליך את טבלת מלך השערים בליגה האוסטרית, זאת כשקבוצתו פתחה פער של 10 נקודות על גראץ השנייה. בנוסף, במאזנו כעת 84 שערים בכל המסגרות (ליגה, גביע ואירופה) מאז עזב את ליגת העל, כך שהוא רחוק שער בודד מהשוואת שיא כל הזמנים של רוני רוזנטל (85).

מעניין גם לראות כיצד החלוץ מגיע למשחקים הקריטיים. הצמד נגד גראץ והשער נגד סוסיאדד מצביעים על כך שדאבור הוא שחקן שמגיע למשחקים הגדולים, כזה שלבטח מסקרן קבוצות רבות ברחבי היבשת. אף אחד בזלצבורג לא זוכר כעת שהישראלי הגיע למועדון בעונה שעברה, התקשה להתאקלם והושאל לגראסהופרס. דאבור לא הוריד את הראש, החזיר את עצמו לכושר הבקעה מרשים בסביבה המוכרת והאהובה בשוויץ, ומרגע ששב לזלצבורג לא מוריד את הרגל מהגז. אם ימשיך בכושר הנוכחי, קשה להאמין שזלצבורג תצליח לשמור עליו גם בעונה הבאה.

מונס דאבור שחקן רד בול זלצבורג. AP
שחקן שמגיע למשחקים הגדולים. מונס דאבור/AP

1. אופיר מרציאנו (היברניאן, סקוטלנד)

בדירוג הקודם: 4

אני יודע מה עשית בחודש האחרון: השלים 90 דקות בשלושה משחקי ליגה.

עוד כמה מילים: "אופיר מרציאנו טוב מדויד דה חאה", כך טוען לפחות אחד מהצייצנים המוכרים ביותר של היברניאן בטוויטר. טוב, ההשוואה הספציפית הזאת ודאי מוגזמת, אבל אי אפשר להתעלם מהיכולת האדירה של השוער הישראלי לאחרונה ומהמחמאות שהוא מקבל מכולם: מפרשנים בכירים ואנשי מקצוע ועד למאמנים ולאחרוני האוהדים. "הוא מספק לפחות הצלה אחת ברמה עולמית בכל משחק, לא ראיתי דבר כזה הרבה זמן" סיפר ג'וש פיירני, שמסקר את הקבוצה מקרוב. השיא של מרציאנו הגיע בניצחון 1:2 על ריינג'רס לעיני 49,986 צופים באייברוקס, שם תיקן בגדול את הטעות מהמפגש הקודם בין הקבוצות. במועדון הפאר, שנתקל ביכולת מדהימה של השוער, יצאו מתוסכלים: "מרציאנו פשוט גמר אותנו. לא משנה מה עשינו, הוא לקח את זה. פשוט פנומנלי". פיירני טוען שכבר עכשיו השוער בן ה-28 נחשב לאחד מהטובים בליגה: "אם ימשיך ככה הוא לגמרי יכול להיות שוער העונה בליגה. זה יהיה קרב צמוד בינו לבין ג'ון מקלאפלין מהארטס. הוא הביא להיברניאן נקודות בכוחות עצמו, כבר אין שוערים שמסוגלים לזה".

היבס ניצבת כעת במקום הרביעי בליגה הסקוטית עם 49 נקודות, ואם תשמור על המקום בסיום העונה, גם תחזור למוקדמות הליגה האירופית. ההצטיינות של מרציאנו בניצחונות האחרונים על ריינג'רס ואברדין שמדורגות מעל היברניאן, וכן הנקודה שהביא במו ידיו בשבת מול קילמרנוק עם עצירת פנדל והצלה כפולה מול יוסוף מולומבו ששודרה שוב ושוב בשבת האחרונה, קידמו את הקבוצה צעד נוסף לעבר המטרה. למרות שהמנייה שלו בעלייה, פיירני מייעץ למרציאנו להישאר עם רגליים על הקרקע: "אני חושב שטוב לו באדינבורו כרגע, אז אין לו סיבה לחשוב על מעבר למועדון אחר. מבחינת רמה אין ספק שאם הוא ימשיך ביכולת הנוכחית הוא יעניין לא מעט קבוצות אחרות, אבל כל עוד טוב לו כאן אסור לו למהר לעזוב".

תגובת אופיר מרציאנו לבחירה: "אני ממש שמח על הבחירה. זאת הרגשה מעולה לקבל הערכה ופרגון. אני מקווה להמשיך בעונה הטובה ולהמשיך לתת סיבות לבחור בי בפעמים הבאות".

ג'ו לואיס שוער אברדין עוצר את הנגיחה של אופיר מרציאנו שוער היברניאן. רויטרס
המנייה בעלייה. אופיר מרציאנו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully