וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוד רומלותו: רומלו לוקאקו ניצח את צ'לסי במשחקו הגדול ביותר ביונייטד

26.2.2018 / 15:00

מול האקסית, כאשר כל הלחץ עליו, הבקיע החלוץ הבלגי את שערו הראשון העונה מול קבוצת צמרת, וגם בישל את שער הניצחון. כעת המטרה היא לייצר המשכיות לקראת המפגשים הלוהטים מול ליברפול וסביליה

ספורט 1

בווידאו: צפו בתקציר ה-1:2 של מנצ'סטר יונייטד מול צ'לסי

ביום שלישי הבקיע ליאו מסי את שערו הראשון בקריירה לרשת צ'לסי. אתמול עשה זאת רומלו לוקאקו, ועבור החלוץ הבלגי היה זה אירוע מכונן אפילו יותר, ממספר סיבות. ראשית, העיתוי היה קריטי, בדיוק אחרי שוויליאן העלה את הכחולים ליתרון באולד טראפורד בשער מבריק, וכל העונה של מנצ'סטר יונייטד היתה בסכנה. שנית, הוא עשה זאת מול האקסית עליה ויתר בקיץ לטובת היריבה, אחרי שהחזרה לסטמפורד ברידג' נראתה כמעט ודאית בשלב מסוים, בקרב ישיר מול אלברו מוראטה שחתם במקומו. שלישית, זה איפשר לו לגרום לכל המבקרים לאכול סוף כל סוף את הכובע, כי עוצמת הביקורת שספג מאז תחילת העונה עברה את גבולות הטעם הטוב.

והרי הקמפיין להרס תדמיתו של לוקאקו נכנס להילוך גבוה בעיקר אחרי המפגש הקודם עם הכחולים. הבלגי הגיע בתחילת נובמבר ללונדון כשהבצורת האישית שלו בליגה עברה חודש. אחרי פתיחה סוערת, הוא הואשם בבזבוז ההזדמנות היחידה של השדים האדומים בתיקו המאופס מול ליברפול באנפילד, ואז לא עשה הרבה בהפסד הראשון שלהם העונה במגרשה של האדרספילד. ואז הבקיע מוראטה את השער היחיד בקרב החזיתי, והמסקנה היתה לכאורה ברורה - הספרדי עדיף. הוא מסוגל להגיע לעבודה ברגע האמת, הוא כבש לזכות יובנטוס מול ריאל בחצי גמר ליגת האלופות, והנה הוא עשה את זה גם נגד ז'וזה מוריניו.

עוד בנושא

צפו: שער ובישול של לוקאקו נתנו למנצ'סטר יונייטד 1:2 על צ'לסי
מוריניו: "ניצחנו קבוצה נפלאה". קונטה: "חבל שאין טכנולוגיית VAR"
צפו במנצ'סטר סיטי זוכה בגביע הליגה עם 0:3 מוחץ על ארסנל
גווארדיולה: "הגביע הזה הוא בשביל מנצ'סטר סיטי ולא בשבילי"

רומלו לוקאקו שחקן מנצ'סטר יונייטד. GettyImages
השתיק את המבקרים. לוקאקו אתמול מול צ'לסי/GettyImages

שני "בישולים" לסיטי בדרבי

ולוקאקו? הוא מבקיע רק נגד הקבוצות הקטנות. זו התווית שהובדקה לבלגי שכבש העונה לזכות יונייטד מול ווסטהאם, סוונסי, סטוק, אברטון, סאותהמפטון, קריסטל פאלאס, ניוקאסל, בורנמות ו-ווסט ברום, וגם מול צסק"א מוסקבה ובאזל בליגת האלופות. נגד נציגות מועדון "טופ 6", כפי שהוא מוגדר בממלכה, התפוקה שלו היתה אפסית, וזה לא מסתכם רק העונה. כאשר בודקים את הסטטיסטיקה לאחור, מגלים כי בכל הקריירה אין ללוקאקו שערים מול מנצ'סטר יונייטד. נגד ארסנל, ליברפול וטוטנהאם הוא כבש פעם אחת, מול מנצ'סטר סיטי פעמיים. בסך הכל, מדובר בחמישה שערים ב-35 משחקים. לעומתו, נהנה ג'יימי ורדי, למשל, ממוצע של חצי שער למשחק מול קבוצות הצמרת.

הבעיה החמירה בדרבי הביתי מול סיטי בתחילת דצמבר, כאשר לוקאקו שהשקיע רבות בהגנה היה מעורב, בגלל חוסר מזל משווע, בשני השערים שספגו השדים האדומים בהפסד 2:1. את הצ'אנס ליד השער של אדרסון הוא דווקא החמיץ, והפיאסקו במאבק האליפות הונח הישר לפתחו. ואולם, התבוננות חד מימדית ונטיה להעריך חלוצים אך ורק על סמך מספר השערים בעייתיות ביותר. זכור, למשל, הנסיון הפאתטי להכתיר את לואיס סוארס כפלופ בברצלונה אחרי חודשיים על הדשא, רק בגלל שהאורוגוואי לא שם מספיק כדורים ברשת, ולמרות שהוא היה מעורב מאוד במשחק הקבוצתי, בישל ופיתח הבנה פנומנלית עם ליאו מסי ונייאמר, בדרך להפיכת שלישיית MSN לאחת הטובות שידע הכדורגל אי פעם.

את הנקודה הזו הדגיש מוריניו עוד באוקטובר. "לאוהדים מותר להביע את דעתם, אבל רומלו צריך להיות חסין ולקבל כבוד מכולם. שער, כדור לקורה או הצלה של שוער לא מגדירים את התרומה של לוקאקו. הוא משחק מצוין עבורנו. תפקידי הוא להגן על שחקניי כשהם זקוקים לכך", אמר הפורטוגלי. כוכבים אחרים, ובראשם הנריך מחיטריאן, ממש לא זכו להגנה מסוג זה, אבל הבלגי באמת קיבל יחס מועדף, ולא סתם.

ז'וזה מוריניו, מנצ'סטר יונייטד. רויטרס
התייצב להגנתו של לוקאקו. ז'וזה מוריניו/רויטרס

"עוד לא סיימתי להתפתח"

סובייקטיבית, המיוחד מרגיש שהוא חייב לו לא מעט, אחרי שבחר בו אישית על פני החזרה לצ'לסי, ולא שמר לו טינה על כך שלא קיבל בזמנו הזדמנויות בסטמפורד ברידג'. אובייקטיבית, היקף העבודה של לוקאקו לא מסתכם ברחבה בלבד. מבנה גופו הרחב ונוכחותו הפיזית העצומה עלולים לרמות. הוא נייד, בעל נגיעה לא רעה בכדור וראיית משחק טובה, ומסוגל למלא תפקידים טקטיים מגוונים גם ללא הכדור. צריך גם לקחת בחשבון את גילו הצעיר יחסית. הוא נמצא באור הזרקורים כבר קרוב לעשור, אבל החל את הקריירה מוקדם מאוד, ולכן טרם הגיע לשיאו. הוא הדגיש זאת כאשר טען שהביקורת השלילית לא משפיעה עליו.

"אנשים רבים חושבים שסיימתי את ההתפתחות, אבל זה לא נכון, כי אני רק בן 24. אני מעדיף להתפתח בהדרגה, ולא להגיע ישר לשיא ולדעוך בהמשך. אני יודע שיש לי כשרון, ושאני מסוגל להבקיע בשמאל, בימין ובראש, אבל זה לא מספק אותי. אני רוצה גם ליצור ולבשל שערים. אני רוצה שהקבוצה תוכל לבנות עלי כאשר לא הולך לנו. הגעתי לבמה הנכונה בגיל הנכון, ועכשיו צריך לקחת את הקריירה לרמה חדשה. צריך להשתפר ולהפוך לווינר", הוא הצהיר בשלהי השנה שעברה. ולכן, מומלץ לא להתמקד רק בשער שהובקע אתמול, אלא דווקא באסיסט.

כי הרי היתה זו הגבהה מושלמת לראשו של ג'סי לינגארד. גם קווין דה בראונה או דויד סילבה היו גאים בכדור המדוד והעדין הזה לשטח מת, אשר איפשר לשחקן שלא ידוע כנוגח מדופלם להגיע בעיתוי מושלם ולהרגיש חופשי ומאושר ברחבה. היה זה הבישול השישי של לוקאקו העונה - המאזן השני בטיבו בקבוצה אחרי פול פוגבה. אחרי הכל, היה זה לוקאקו שהסיט בראשו בחוכמה את הכדור לעברו של אנתוני מרסיאל בדרך לשער הניצחון היקר ב-0:1 על טוטנהאם באוקטובר. היח זה לוקאקו שסיפק כדור עומק נהדר, תוך כדי נפילה, למרסיאל שהבקיע את ה-0:1 בברנלי. בכל העונה שעברה היו לו שישה בישולים במדי אברטון, וכעת הוא הגיע לכמות זו כבר בפברואר.

רומלו לוקאקו שחקן מנצ'סטר יונייטד עם ג'סי לינגארד. GettyImages
הגבהה מושלמת. רומלו לוקאקו חוגג עם ג'סי לינגארד/GettyImages

סקולס ופרדיננד יכולים להירגע

באשר למאזן העלוב מול קבוצות הצמרת, לא צריך לשכוח את הסגנון המבוקר בו בוחר מאמן השדים האדומים במפגשים אלה. במשחק הראשון מול סביליה בשמינית גמר ליגת האלופות, למשל, החליט מוריניו על גישה הגנתית באופן מחפיר, והותיר את לוקאקו ללא אספקת כדורים ראויה. זה לא חסך ממנו את הביקורת בתיקו המאופס, ופול סקולס הדגיש: "חלוץ צריך לשמור על הכדור כאשר הקבוצה משחקת על מתפרצות, ולוקאקו היה חלש. ברוב המקרים, הוא לא הצליח להחזיק את הכדור ולערב את החברים, אלא פשוט איבד אותו". ריו פרדיננד הצטרף אז למקהלה וטען: "לוקאקו חייב לבוא לידי ביטוי במשחקים הגדולים".

אז הנה לכם - זה קרה. בדרך לשער השיוויון, לוקאקו גם חילץ את הכדור ומסר אותו לנמאניה מאטיץ' שהחל את המהלך. הוא התמודד מצוין מול אנדראס כריסטנסן ששמר עליו היטב במפגש הקודם, מצא את המרווחים בהגנה הכחולה והביא למוריניו את ההישג המיוחל. בזכותו שמרה יונייטד על המקום השני לפני ליברפול, והגדילה את הפער מצ'לסי החמישית לשש נקודות. בזכותו, ההעפלה לליגת האלופות נראית קרובה הרבה יותר. עם מעורבות ישירה ב-19 מ-53 שערי הליגה, יש לו מניות רבות בהישג המתבשל, וכעת הוא גם מקדים את מוראטה, ממנו נשלל אתמול שער.

כעת יש צורך לייצר המשכיות, בין היתר במשחק הלוהט מול ליברפול ובגומלין נגד האנדלוסים. המבקרים ישמחו לחדד שוב את הסכינים אם ייכשל, ויש עוד דרך ארוכה לפני שיהפוך לוקאקו למנהיג באולד טראפורד. היותו לקוח של מינו ראיולה וחברו הקרוב של פוגבה עלול להקשות על המשך דרכו, לאור הסכסוך המתהווה בין מוריניו לקשר הצרפתי - כי ברור לגמרי באיזה צד הבלגי ימצא את עצמו אם המחלוקת תעמיק. אבל בינתיים, זה הרגע הגדול של השחקן האינטליגנטי הזה בקבוצתו החדשה, והוא ראוי להנות ממנו עד הסוף.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully